2009-09-16, 13:30
Medlem
sam_elofs avatar
Googlade efter lösning på ett problem, att mina ikoner/mappar inte sorterar korrekt efter namn som de borde, utan delar upp sig på ett skumt sätt. Hittade folk efter googlandet som hade problem med detta, men för de var det att filerna/mapparna på skrivbordet la sig huller om buller. För mig är det att de lägger sig i kolumner, så att säga. Bifogar ett screenshot, där man kan se att den går till W på World of Warcraft, sen börjar den om på en mapp asdsad, för att bara gå till µtorrent, för att börja om på nytt. Väldigt störande bara, varit så här ett bra tag nu.

http://img6.imageshack.us/img6/1613/skrivbordslol.png
Citera
2009-09-17, 12:09
Medlem
sam_elofs avatar
Ingen?
Citera
2009-09-17, 13:08
Medlem
tempeZZts avatar
Fick titta länge på din screenshot innan jag såg några ikoner...

Nåväl. Vad händer om du högerklickar och väljer de olika alternativen: "Ordna ikoner efter"...
Citera
2009-09-17, 18:12
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fick titta länge på din screenshot innan jag såg några ikoner...

Nåväl. Vad händer om du högerklickar och väljer de olika alternativen: "Ordna ikoner efter"...

Var det jag menade, ordna efter namn, har det på engelska så det blev lite fel. ^^
Citera
2009-12-01, 12:35
Medlem
sam_elofs avatar
Fortfarande likadant, någon?
Citera
2009-12-01, 13:13
Medlem
tempeZZts avatar
Du svarade aldrig på vad som händer om du väljer "Ordna efter namn".

Händer inget?

Och vilka alternativ har du förbockade i den menyn?
Citera
2009-12-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sam_elof
Fortfarande likadant, någon?

Har du Auto arrange icons markerat? Avmarkera den annars och testa igen.
Den ligger under view
Citera
2009-12-01, 16:25
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du svarade aldrig på vad som händer om du väljer "Ordna efter namn".

Händer inget?

Och vilka alternativ har du förbockade i den menyn?

Svarade iofs att det var det jag menade i första posten och att jag har gjort det flertalet gånger, men direktöversatte det till svenska då jag kör engelskt XP. Hade auto-arrange to grid, vilket jag avbockade efter råd av postaren efter dig, dock ingen skillnad.
Citera
2009-12-02, 09:47
Medlem
Citat:
Svarade iofs att det var det jag menade i första posten och att jag har gjort det flertalet gånger, men direktöversatte det till svenska då jag kör engelskt XP. Hade auto-arrange to grid, vilket jag avbockade efter råd av postaren efter dig, dock ingen skillnad.

Ok, det var annars det som löste samma problem för mig. Fipplade du runt lite med olika sorteringar efter att du bockade av auto-align?
Citera
2009-12-02, 10:29
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncg
Ok, det var annars det som löste samma problem för mig. Fipplade du runt lite med olika sorteringar efter att du bockade av auto-align?

Jo, testade lite, men tror det beror på mapparna just, verkar vara precis där som det övergår till A igen.
Citera
2009-12-03, 15:17
Medlem
sam_elofs avatar
Citat:
Jo, testade lite, men tror det beror på mapparna just, verkar vara precis där som det övergår till A igen.

Nix, gjorde ingen skillnad om jag tog bort alla mappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in