• 1
  • 2
2009-09-16, 00:25
Medlem
Postar INTE i E&S forumet just därför att detta primärt inte handlar om sexuella preferenser utan hur man för fram detta på ett bra vis.

Har kört lite internetdejting ett tag nu (dags att hitta något permanent när man är 30+ ) och har väl bara goda erfarenheter av det. Har en öppen profil med bild och lite information om mig själv.
Givetvis är sex också viktigt i ett förhållande, men det verkar vara helt tabu att skriva något om detta på dejtingsajter. Eller?

Vore intressant att få lite feedback, gärna från tjejer, hur Ni ser på detta. Placerar Ni folk i facket "sexgalning" eller "oseriös" bara för att man skulle lägga in en text om att den man söker gärna får vara lagd åt det undergivna hållet i sängen?

Får känslan att det lätt skulle övertolkas, även om det bara är en egenskap av många och där jag givetvis inte lever i tron att ALLT måste stämma.

Är väl iof lite fundersam på hur mycket jag vill lägga ut på min profil då den är helt öppen. Har inga problem med att folk ser den som den är idag, men har ingen större lust med att folk mailar runt mina sexuella preferenser på jobbet.
Citera
2009-09-16, 00:31
Medlem
Jag tror inte att du ska göra det.

Hur skulle du lägga ut det?
"Expert på att ge i tvåan"
"Har legat med madonna"
Citera
2009-09-16, 00:41
Medlem
IRMEs avatar
"Har legat med Madonna" funkar nog på vissa dock.
Citera
2009-09-16, 00:46
Medlem
Fakta som såna grejer hör hemma på www.knullkontakt.se www.knullkontakt.se
Skriv bara att du ät hetero.
Citera
2009-09-16, 00:50
Medlem
th3vils avatar
Jag skrev ut att jag sökte någon som var undergiven när jag var med på en "normal" dejtingsida. Funkade fint.

Alltså. Det beror förstås också på hur bra presentationstext du har i övrigt, är den på samma nivå som de flesta snubbars så kanske det inte funkar, är den bra så funkar det säkert fin fint.
Citera
2009-09-16, 05:59
Medlem
BettanyMaids avatar
Nja, du kan nog skriva sådant som "närhet och sex är viktigt för mig i ett förhållande", kan fungera, men inte "oralsex är extremt viktigt för mig". Det blir fel, tyvärr, men förstår vad du menar. Synd att det ska vara så tabu.
Citera
2009-09-16, 06:01
Medlem
BettanyMaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Jag skrev ut att jag sökte någon som var undergiven när jag var med på en "normal" dejtingsida. Funkade fint.

Alltså. Det beror förstås också på hur bra presentationstext du har i övrigt, är den på samma nivå som de flesta snubbars så kanske det inte funkar, är den bra så funkar det säkert fin fint.

Jaså? Ok, KAN fungera alltså. Har själv bara hållit mig till sexsidorna själv, så jag ska väl inte uttala mig. Men hittade en partner där också, så vilket som fungerar!
Citera
2009-09-16, 09:23
Medlem
Superfluouss avatar
Om det är en sexkontakt du söker på en sån sajt så är det väl inget fel alls. Om du däremot söker en dejt eller så på ett vanligt forum så ger väl kanske specifika sexpreferenser i presentationen lite konstiga vibbar. Inte för att sex i sig är konstigt, men det är väl ganska många andra saker man kanske är intresserad av att stämma av innan man går in på den sortens detaljer.

"Har legat med Madonna" skulle jag däremot tycka var roligt
Citera
2009-09-16, 10:15
Medlem
Synergys avatar
Hehe sånadär sexuella grejer kanske man ska skippa på dejtingsidor.

Skulle jag skriva vad jag vill göra så skulle nog de där flickebarnen sticka illa kvickt. De är som små rådjur på sånadär siter.

Därför är det ett under att så många tjejer hört av sig härifrån trots vad man skrivit. Testa att ragga här vettja, för här tycks de inte avskräckas lika lätt
Citera
2009-09-16, 18:59
Medlem
Alladins avatar
Tror verkligen du skall skippa snack om sex på en seriös dejtingsajt, det låter väl lika billigt som "söker möten av erotisk natur" i aftonbladets "Finn en vän".
Citera
2009-09-16, 20:03
Medlem
Tackar för svar.

Intressant att (nästan) alla tycker att detta inte hör hemma på dejtingsajter, eller rättare sagt att man inte bör skriva något där om man vill få kontakt.

Kul ändå att höra att någon gjort detta och att fungerade.

Personligen tycker jag att om man skriver 20 + meningar om intressen, värderingar och vad man söker hos sin partner så borde man kunna lägga till en väl formulerad mening om förväntningar/inställningar till den sexuella delen. Det är ju trots allt en inte helt oviktig del av ett förhållande.

Men tiden kanske inte riktigt är mogen för detta ännu.
Citera
2009-09-16, 20:08
Medlem
Tashokus avatar
Jag var inne på en "kk" sida en gång där man kunde fylla i vilken ställning man föredrog. Min kompis blev tillsammans med en tjej via den sajten, vara ca 1 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in