• 3
  • 4
2009-09-18, 13:45
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBeast
Nu väntar vi alla med spänning på vilken medlem som döljer sig bakom bidrag nummer tre!

Hehe..

Först och främst, ett stort grattis till bidrag 3 (sexybeast, om det nu umgåt någon med tanke på inlägger ovan.. ) - bra jobbat!

Sen har jag en liten notis ang. resultaten nedan: Jag har borträknat röster som kastats av medlemmar som deltog i tävlingen. Det känns konstigt att rösta i en tävling man själv är med i, därav undanber jag deltagare att rösta i framtiden. Däremot får ni gärna kommentera under röstningens gång, sålänge ni inte avslöjar vem som döljer sig bakom bidragen.

Här kommer resultatet av den officiella röstningen!

Bidrag 1: Cantora
Bidrag 2: Tegis
Bidrag 3: SexyBeast
Bidrag 4: Meeper
Bidrag 5: Salgoud

Kategori 1: Presentation
Meeper krossade allt motstång och kammade hem 20 röster av totalt 23 inom kategorin. Tegis, SexyBeast och Salgoud fick vars 1 röst medans Cantora slutade på 0.

Kategori 2: Kreativitet
Cantora
kammade seglade till lungt förbi oss andra med 15 utav totalt 23 kastade röster. Meeper kom på andra plats med 5 röster, SexyBeast kammade hem 3 medans Salgoud och Tegis fick 0.

Kategori 3: Egen motivering
Meeper
tog hem segern med hårsmån! Cantora samlade in inte mindre än 5 röster, men kneps vid mållinjen av Meeper som håvade in 7 utav 20 röster. På delad tredjeplats kom SexyBeast och Salgoud med 4 röster vardera, medans Tegis fick 1.

Flest röster (totalt)
Sammanlagt såg röstfördelningen ut som följer:
1. Meeper - 32 röster / 2 kategorier
2. Cantora - 20 röster / 1 kategori
3. SexyBeast - 8 röster / +Domarens (dePaul) Favorit!
4. Salgoud - 5 röster
5. Tegis - 2 röster

Återigen vill jag tacka alla som varit med och bidragit: Först och främst till alla som skickade in maträtter, alla gjorde ett strålande jobb och det glädjer mig att folk tar sig tid och ork att vara med! Hoppas vi kan hålla igång ett tag till och köra ytterligare några omgångar. Jag hoppas att folk inte blir avskräckta om en omgång går litet sämre, det är bara att köra igen nästa gång och alla presterade som sagt väl.

Sist men inte minst, tack till alla som bemödat sig kika på bidragen och avlägga röster. Jag tror jag talar för alla som bidragit när jag säger att det verkligen uppskattas!

Ej att förglömma är även dePauls insats som domare, jag har tackar mången gång förut och det börjar kanske bli gammalt. Men återigen, tackar så hjärtligt för din insatts!

Bring on the next round!
Citera
2009-09-18, 16:17
Medlem
dePauls avatar
Grattis Meeper och SexyBeast! Kul omgång. När datorn är OK så skall jag försöka skriva upp receptet. Under tiden kör vi igång med en ny tävling. Den här gången handlar det som förutbestämt om fisk/skaldjur/blötdjur.

Ingredienser:
  • Fisk med vitt kött
  • Räkor
  • Jordnötsolja
  • Garangala
  • Gul lök
  • Vitlök
  • Färsk ingefärsrot
  • Sambal Oelek
  • Citronzest
  • Citronsaft
  • Råsocker
  • Sojasås
  • Fisksås
  • Svartpeppar
Den här gången är det kanske inte lika svårt .

~Paul~
Citera
2009-09-18, 16:18
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Återigen vill jag tacka alla som varit med och bidragit: Först och främst till alla som skickade in maträtter, alla gjorde ett strålande jobb och det glädjer mig att folk tar sig tid och ork att vara med! Hoppas vi kan hålla igång ett tag till och köra ytterligare några omgångar. Jag hoppas att folk inte blir avskräckta om en omgång går litet sämre, det är bara att köra igen nästa gång och alla presterade som sagt väl.

Sist men inte minst, tack till alla som bemödat sig kika på bidragen och avlägga röster. Jag tror jag talar för alla som bidragit när jag säger att det verkligen uppskattas!

Ej att förglömma är även dePauls insats som domare, jag har tackar mången gång förut och det börjar kanske bli gammalt. Men återigen, tackar så hjärtligt för din insatts!

Bring on the next round!
Tack alla och Salgoud!

~Paul~
Citera
2009-09-18, 16:48
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ingredienser:
  • Fisk med vitt kött
  • Räkor
  • Jordnötsolja
  • Garangala
  • Gul lök
  • Vitlök
  • Färsk ingefärsrot
  • Sambal Oelek
  • Citronzest
  • Citronsaft
  • Råsocker
  • Sojasås
  • Fisksås
  • Svartpeppar
Den här gången är det kanske inte lika svårt .

~Paul~

Mmmmm, och den här gången kommer det att komma massvis med mumsiga recept! En ingredienslista helt i min egen smak!
Citera
2009-09-18, 16:57
Medlem
lariotones avatar
Citat:
Ingredienser:
[*]Garangala

~Paul~

GranGala?

http://www.grangala.com/core.asp
Citera
2009-09-18, 17:57
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lariotone
GranGala?

http://www.grangala.com/core.asp
Galangal? Känns rimligare.

http://www.matbiten.net/index.php?su...&article_no=39
Citera
2009-09-18, 18:17
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Galangal? Känns rimligare.

http://www.matbiten.net/index.php?su...&article_no=39
Sorry, skall vara precis så, dvs galangal (tryckfelssnisse ).

~Paul~
Citera
2009-09-18, 18:28
Medlem
lariotones avatar
Jag som såg fram emot att implemera alcohol på något finurligt sätt.
Citera
2009-09-19, 10:42
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Min dom är som lyder. Bidrag nr 3 är vinnaren eftersom denna rätt ligger närmast till den hemliga rätten som är Poulet au Roquefort, dvs Roquefort-kyckling. Denna rätt var dessutom godast.

Nr 5 var också ganska nära men pastan inuti kycklingen förstörde en del av smakupplevelsen.

Min dator krånglar tyvärr, varför jag inte kan presentera receptet nu. Den krashar hela tiden.

IBB,

~Paul~

Kul,
Min första gissning var att du hade tankarna på någon typ av förrätt och att det skulle vara levern som skulle vara dominerande. Det vita brödet drog tankarna mot någon typ av kanapeer, men separata bröd med anklever, kyckling och ädelost kändes inte så kreativt.
Andra tanken var en terrin, men i och med att gelatin saknades föll det alternativet bort.
Mjölken var ett stort orosmoment - vad ha den där att göra? Det undrar jag egentligen fortfarande - Poulet au Roquefort verkar vara ett ganska "fritt" recept, men jag har inte hittat något som innehåller mjölk - hur får du dit den?
I slutändan valde jag mellan att göra urbenade leverfyllda kycklinglår och frikadellmackan som jag valde. Anledningen var att jag kunde få med mjölken och att jag kände mig osäker på stektiden på ett lår fyllt med kycklinglever. Frikadellerna kändes också mer kreativa, vilket syntes i röstningen, men det var rätt uppenbart att de var långt från originalet

Hursomhelst var det en kul tävling med en kul lista.
Citera
2009-09-19, 10:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Kul,
Min första gissning var att du hade tankarna på någon typ av förrätt och att det skulle vara levern som skulle vara dominerande. Det vita brödet drog tankarna mot någon typ av kanapeer, men separata bröd med anklever, kyckling och ädelost kändes inte så kreativt.
Andra tanken var en terrin, men i och med att gelatin saknades föll det alternativet bort.
Mjölken var ett stort orosmoment - vad ha den där att göra? Det undrar jag egentligen fortfarande - Poulet au Roquefort verkar vara ett ganska "fritt" recept, men jag har inte hittat något som innehåller mjölk - hur får du dit den?
I slutändan valde jag mellan att göra urbenade leverfyllda kycklinglår och frikadellmackan som jag valde. Anledningen var att jag kunde få med mjölken och att jag kände mig osäker på stektiden på ett lår fyllt med kycklinglever. Frikadellerna kändes också mer kreativa, vilket syntes i röstningen, men det var rätt uppenbart att de var långt från originalet

Hursomhelst var det en kul tävling med en kul lista.
Svarar lite snabbt, är på väg ut. Jo, brödet doppas i mjölken och kramas ur. På det viset får man fram precis rätt konsistens för fyllning som består av de övriga ingredienserna som mals. Jag återkommer som sagt med hela receptet så småningom.

~Paul~
Citera
2009-09-19, 15:14
Medlem
Tegiss avatar
Hur fan kunde jag komma sist när bidrag 3 ser ut som den har blivit idisslad av en ko innan den hamna på tallriken Men jag tror att den smakade gott.

Och hur är reglerna egentligen? Trodde det bara var ingredienserna som stod på listan som skulle få synas på tallriken. Men ser tomater, rotfrukter, ris och lite annat som inte finns på listan. Så i kommande omgång borde man om jag fattat rätt bara se en fiskbit, räkor, lök och en sås på tallriken.

Kanske blir det ett nytt försök som jag lägger ner lite tid på i nästa omgång.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in