2009-09-14, 18:31
Bannlyst
Hoppas detta är rättplacerat annars kommer väl ÅnkelGunnar åtala mig

Nej, men skämtåsido.
Jag har köpt en ny dator, men fick inget operativsystem till den, så nu undrar jag om jag kan liksom installera min nuvarandes 60GB hårddisk med OpSystem till min nya dator, då får jag använda den andras dator på 500gb som "extern" hårddisk om man säger så.

Går detta tror ni? eller alltså funkar det
Citera
2009-09-14, 18:47
Bannlyst
Inte en jävel som vet om det går?
Citera
2009-09-14, 18:58
Medlem
va mumlar du om.
Nej du måste installera om windows på nytt annars blir det blåskärm på stört pga hårdvarukrock (gamla vs nya) MEN du kan flytta över din 60 disk till den nya ja och sätta din 200 som slave.
Citera
2009-09-14, 19:06
Medlem
epost72s avatar
Det "kan" mycket väl fungera, jag har gjort liknande operationer många gånger, men det kan likaväl bli problem om hårdvara skiljer sig väldigt mycket.
Citera
2009-09-14, 20:06
Moderator
Protons avatar
Känns som om utsikterna för att det bara ska gå att flytta över hårddisken å sen trycka på power on å sen funkar allt är ganska små, speciellt om det är annan hårdvara systemet ska gå på till skillnad från den systemet initialt installerades på. Prova kan man ju alltid göra men jag tror inte det kommer funka utan vidare.

Blir nog att installera om windows tyvärr.
Citera
2009-09-14, 20:19
Bannlyst
Gick inte!
Citera
2009-09-14, 22:51
Moderator
Protons avatar
Nej det var väl ungefär det vi sa med. Installera om windows får det väl bli då?
Citera
2009-09-15, 06:12
Medlem
dobbelinas avatar
Gör en image utav boot driven med Acronis Trueimage workstation + Universal restore.
Återställ imagen i den nya hårdvaran.(Med Universal restore)
Citera
2009-09-15, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Gör en image utav boot driven med Acronis Trueimage workstation + Universal restore.
Återställ imagen i den nya hårdvaran.(Med Universal restore)

??????????

Vill du dumma ner dig lite så jag hänger med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in