Jag säger bara det... Lägg inte in nudelkryddpåsen i mikrovågsugnen. Jag gjorde just det och trodde skiten skulle sprängas. Det började blixtra där inne med klarblåa blixtar som värsta tidsmaskinen, och då var det ändå bara ena hörnet på nudelkryddpåsen.
Det är dock inte så troligt att sådant råkar slinka in i mikron. Nudelkryddpåsen är det värre med, den kan fastna på undersidan av något man stoppar in. Jag undrar om det var själva kryddkornen som gjorde att det blixtrade... antar att det är någon skum metall i den där påsen.
Nudelkryddpåsen är väl gjord av aluminiumfolie el. dylikt?
hm, jag vill också veta varför påsen var i micron, var det en bit som du lyckats glömma på.....vänta lite....man micrar inte nudlar!!!
Guide till studentens nudelkok:
1, koka vatten i vattenkokaren samtidigt som du fyller upp 1 centimeter vatten i kastrullen och sätter den på (den påsatta) plattan.
2, När vattnet kokar (i vattenkokaren) så lägger du nudlarna i kastrullen, notera att smakpåsen ska lyftas ur för enklare användning senare.
3, häll på vattnet.
4, vänta.
5, beroende på metod och tycke, applicera kryddpåsens innehåll i vätskan som nudlarna ligger i medan de kokar, efter du reducerat eller när de ligger i tallriken (eller otaliga andra tidpunkter). Själva påsen (efter du öppnat den och tagit ur kryddan) kastas med fördel i soptunnan (alt. används som lustig hat på fester)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!