• 1
  • 2
2009-09-13, 23:55
Medlem
AmericanTrilogys avatar
Tjena, jag undrar om det finns något ämne man kan röka i pipa utan att det är tobak, nikotin eller något farligt ämne.

Alltså något som inte är farligt för kroppen eller dylikt. Jag menar INTE vattenpipa. Jag menar vanlig pipa, gammgubbe stylen .

(Postade i tobak då jag inte kunde komma på nån bättre kategori.)
Citera
2009-09-14, 00:09
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanTrilogy
Tjena, jag undrar om det finns något ämne man kan röka i pipa utan att det är tobak, nikotin eller något farligt ämne.

Alltså något som inte är farligt för kroppen eller dylikt. Jag menar INTE vattenpipa. Jag menar vanlig pipa, gammgubbe stylen .

(Postade i tobak då jag inte kunde komma på nån bättre kategori.)
Nej. Allt du bränner producerar rök, vilket oavsett vad det är innehåller partiklar som är skadliga på något vis...
Citera
2009-09-14, 00:16
Medlem
AmericanTrilogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Nej. Allt du bränner producerar rök, vilket oavsett vad det är innehåller partiklar som är skadliga på något vis...

Jo jag förstår att det aldrig kan bli helt hälsosamt, men något måste det ju finnas som inte innehåller de farligaste ämnena? Nånting utan tobak och nikotin?
Citera
2009-09-14, 05:32
Kanske inget svar på frågan, men när man röker riktig piptobak så tar man oftast bara munbloss, precis som med cigarr. Dessutom finns det filterpipor. Så en filterpipa borde vara det minst skadliga sättet att röka tobak på.
Citera
2009-09-14, 12:15
Medlem
AmericanTrilogys avatar
Hm.. Örter av något slag kanske? Tips?
Citera
2009-09-14, 14:17
Medlem
Jullens avatar
Vanlig piptobak är nog att rekommendera, håller du dig till munbloss och filter pipa som nämnts tidigare borde det inte vara så jätte farligt
Citera
2009-09-14, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanTrilogy
Hm.. Örter av något slag kanske? Tips?

Nja, kör på nån god piptobak som sagt (W.Ö Larsen Mellow mixture är underbar, mild och lagom söt). Köp en filterpipa och kedjerök inte, så ska du nog klara dig undan lungcancer!

Det ska ju smaka gott att röka också, att röka torkat gräsmattegräs ett par gånger i månaden lär inte döda dig, men vad fan är poängen. Rök fina saker (bra piptobak!) och rök med förstånd, dvs. inte för ofta.

Annars kan du ju börja snusa men hur jävla kul är det?
Citera
2009-09-14, 14:51
Medlem
Johnankas avatar
Nu vet jag inte om det här är rätt över huvud taget, men har du hört talas om en vaporizer?
Den används förmodligen mest (kanske endast) av cannabisrökare, men jag såg en reklam igår där de (såklart) marknadsförde med tobak. Egentligen ser jag inte några hinder att bruka tobak i en vaporizer, de verksamma ämnena får du ju ut.

Här har du en länk så du kan läsa på om du är intresserad: http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporizer

Om du nappar på idén kan jag skicka en länk till en vaporizer-pipa.
Citera
2009-09-14, 15:39
Medlem
elektronikfreaks avatar
Egentligen förstår jag inte riktigt frågan. Du vill kunna röka pipa men du vill inte stoppa tobak i pipan eftersom den (bevisligen) är skadlig!? Du vill alltså ha ett surrogat till tobak men som är ofarligt... både för lungor o hälsa. Har jag förstått dig rätt?
Citera
2009-09-14, 15:41
Medlem
Ajleckzs avatar
Pilla in lite basilika i skiten.
Citera
2009-09-14, 19:30
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Egentligen förstår jag inte riktigt frågan. Du vill kunna röka pipa men du vill inte stoppa tobak i pipan eftersom den (bevisligen) är skadlig!? Du vill alltså ha ett surrogat till tobak men som är ofarligt... både för lungor o hälsa. Har jag förstått dig rätt?
TS vill se ut som om han är tuff utan att vara det...
Citera
2009-09-14, 19:32
Bannlyst
Ett ord räcker - du är smäcker. Nähdå men Cannabis är nyttigt och bra för hällsan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in