• 1
  • 2
2009-09-13, 21:41
Medlem
Är det någon som kommer ihåg något om kvinnan som försvann i Hälsingland, Hudiksvall-Delsbo? Hon hette Lena Blom tror jag och var i 20-30-års åldern. Man letade länge och Saida kontaktades(!) Vitt jag vet så hittades hon inte igen i sjön.
Citera
2009-09-15, 19:02
Medlem
Hej igen! Är det verkligen ingen som vet något? Jag som trodde att FB var stället att tråla Nåväl, ang kvinnan som försvann så blev det då hon försvann ett väldigt pådrag av såväl polis och civila. Vad jag kom ihåg så kontaktades Saida av POLISEN.
Senast redigerad av rock26 2009-09-15 kl. 19:04.
Citera
2009-09-20, 18:58
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rock26
Är det någon som kommer ihåg något om kvinnan som försvann i Hälsingland, Hudiksvall-Delsbo? Hon hette Lena Blom tror jag och var i 20-30-års åldern. Man letade länge och Saida kontaktades(!) Vitt jag vet så hittades hon inte igen i sjön.
Var det hon som simmat ut i sjön?
Citera
2009-09-21, 01:50
Medlem
det verkar inte finnas någon med detta namn som är dödförklarad vid den påstodda tiden..i övrigt vet jag inget om fallet tyvärr
Citera
2009-09-21, 16:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zegvent
det verkar inte finnas någon med detta namn som är dödförklarad vid den påstodda tiden..i övrigt vet jag inget om fallet tyvärr

Mycket intressant fall. Konstigt att ingen av av alla duktiga skribenter på FB känner till något om fallet? Har heller inte hört talats om detta försvinnande.

Man tycker ju att det skulle ha stått någonstans, eftersom försvinnandet inte är så gammalt.
Citera
2009-09-21, 17:09
Medlem
Ser att Dellensjön är väldigt stor.
Finner ingen koppling mellan Lena Blom och Saida Andersson.

Däremot så.....
Citat:
En satanistledares flickvän var orolig för sin kille och skrev till Saida. I flera telefonsamtal och via brev talade Saida om att pojkvännens liv var i fara. Ett dygn efter att Öystein Aarseth hade fått spådomen framförd, mördades han av en annan satanistledare kallad Greven, 1994.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Euronymous
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/16/saida.html
Citera
2009-09-23, 18:01
Medlem
Jag är säker på att hon försvann och inte hittades, Lens Blom var namnet och jag tror att hon bodde i Norrbo, (trakterna runt sjön) Det spekulerades ju att hon drunknat-med tanke på platsen. Men det var också andra "teorier "en brevbärare som var säker på att han sett henne på cykel dagen därpå (har jag fått berättat för mig)
Det stod ju en hel del i de lokala tidningarna (Hudiksvalls Tidning, Ljusnan) Hur får man tag i gamla artiklar?
Citera
2009-09-23, 18:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rock26
Jag är säker på att hon försvann och inte hittades, Lens Blom var namnet och jag tror att hon bodde i Norrbo, (trakterna runt sjön) Det spekulerades ju att hon drunknat-med tanke på platsen. Men det var också andra "teorier "en brevbärare som var säker på att han sett henne på cykel dagen därpå (har jag fått berättat för mig)
Det stod ju en hel del i de lokala tidningarna (Hudiksvalls Tidning, Ljusnan) Hur får man tag i gamla artiklar?

Du kan kolla detta på microfilm. Dessa artiklar kan du sedan göra utskrift på. Troligtvis kan du göra detta på biblioteket i Hudiksvall.
Citera
2010-03-12, 13:38
Medlem
Anders Eklund är intressant i försvinnandet.

http://helahalsingland.se/halsinglan...nande-i-delsbo
Citera
2013-03-08, 07:52
Medlem
Jag var släkt med Lena och minns därför en del om hennes försvinnande trots att jag bara var barn då.
Hon var 25 år och skulle cykla runt Dellen till några andra släktingar, men kom aldrig fram. Man hittade hennes cykel i skogen och hennes ut- och invända jacka på stranden om jag inte minns fel.
Det stämmer att de släktingar hon var på väg till kontaktade Saida som sade att Lena fanns i vattnet. Tror också Saida ringde dem vid något tillfälle för att berätta att "hon flutit upp" och att de borde åka ut och söka henne då.
Tyvärr hittades hon aldrig, och inte heller några fler spår.
Senast redigerad av sissa78 2013-03-08 kl. 07:58.
Citera
2013-03-08, 14:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
När under 1990-talets början?

Citat:
Ursprungligen postat av sissa78
Jag var släkt med Lena och minns därför en del om hennes försvinnande trots att jag bara var barn då.
Hon var 25 år och skulle cykla runt Dellen till några andra släktingar, men kom aldrig fram. Man hittade hennes cykel i skogen och hennes ut- och invända jacka på stranden om jag inte minns fel.
Det stämmer att de släktingar hon var på väg till kontaktade Saida som sade att Lena fanns i vattnet. Tror också Saida ringde dem vid något tillfälle för att berätta att "hon flutit upp" och att de borde åka ut och söka henne då.
Tyvärr hittades hon aldrig, och inte heller några fler spår.

Stort tack för din information.

Lena skulle cykla runt Dellen och sedan bara försvann för alltid utan några som helst spår. Förutom hennes cykel och ut- och invända jacka.

Vet du exakt när under 1990-talets början hennes försvinnande skedde?
Citera
2013-03-08, 18:23
Moderator
blomvattnares avatar
Kriminalhistoria --> Försvunna personer
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback