• 1
  • 2
2009-09-13, 21:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Hiren's BootCD innehåller en del diskprogram, en del kan återställa partitioner, och en del kan diagnostisera fel.

Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
detta är mitt scenario ...

Har du kollat Hiren's BootCD?

Citera
2009-09-13, 22:35
Bannlyst
Citat:
Har du kollat Hiren's BootCD?

nej har inte kollat hirens än, får ta å ladda ner den från en torrent site lr nåt först ..

jag ska dock kontakta wd imorn i sverige och se vad de säger .. då slipper ju jag ändå göra grovjobbet men jag får ta å ladda ner det .. måste man bränna ut det på en cd eller ?
Citera
2009-09-13, 22:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
nej har inte kollat hirens än, får ta å ladda ner den från en torrent site lr nåt först ..

jag ska dock kontakta wd imorn i sverige och se vad de säger .. då slipper ju jag ändå göra grovjobbet men jag får ta å ladda ner det .. måste man bränna ut det på en cd eller ?

http://www.hirensbootcd.net/ behöver inte laddas ned via någon torrent.

Den måste brännas på CD som sedan bootar ifrån, om inte annat är det en "bra att ha"-CD

Hiren's.BootCD.9.9.iso bränns med exempelvis imgburn till en bootbar CD
Citera
2009-09-13, 22:45
Bannlyst
Citat:
http://www.hirensbootcd.net/ behöver inte laddas ned via någon torrent.

Den måste brännas på CD som sedan bootar ifrån, om inte annat är det en "bra att ha"-CD

Hiren's.BootCD.9.9.iso bränns med exempelvis imgburn till en bootbar CD

nu skrev du 9.9, men jag tog version 10, är väll nästan alltid bäst att ha det senaste tänkte jag ? går lika bra att bränna ? och när man bränner, bränner man den som en .rar eller packar man upp det först ? jag har nämligenm aldrig bränt en cd skiva, aldrig behövt d fkt .. !
Citera
2009-09-13, 22:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
nu skrev du 9.9, men jag tog version 10, är väll nästan alltid bäst att ha det senaste tänkte jag ? går lika bra att bränna ? och när man bränner, bränner man den som en .rar eller packar man upp det först ? jag har nämligenm aldrig bränt en cd skiva, aldrig behövt d fkt .. !

Jag skrev namnet på den version som jag hade nedladdad. men det är väl lika bra att ta den senaste.

Just bränningen är lite speciell eftersom det handlar om en ISO-fil det är en avbild av en CD, men med imgburn ska det inte vara några problem.

Att du lyckat bränna en bootCD märker du genom att CD:n har en mappstruktur, när man tittar på den i utforskaren.
Citera
2009-09-14, 00:39
Bannlyst
tack så mkt för all hjälp epost72 .. !

jag har dock fått tillgång till hd:n igen !! så nu har jag tagit prt sc och sparat på alla låtar jag absolut inte vill förlora

UNDERBART

fyfaaaaan va sköönt ..

återkommer om jag behöver mer hjälp
Citera
2009-09-14, 12:20
Bannlyst
asså vafan, jag ringde till western digitals "kontaktperson" / företag här i sverige och frågade:

han sa att analysen av disken kostade 1200 och att de sedan skulle ge mig en offert på 5 k till 10 k, wtf skojar han eller ? detta måste fixas på egen hand, haha

måste bara fråga är inte detta en helt sjuk summa för en privatperson att betala för att de ska återställa ett litet crc problem !?!?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in