Så där.
Lånelöfte är skaffat och beviljat. 1,5 har jag satt min gräns vid (hoppas att det inte skall gå så högt). Har sagt att jag har 200 att betala i kontantinsats. Saken är den att jag nu skall sälja mina fonder från olika banker för att få ut pengarna. Jag har inte någon erfarenhet av det, annat än genom SEBs "internetkontor". Hur går jag till väga? Letar jag upp respektive bank och ber dem sälja mina tillgångar och lägga in cashen på ett angett konto?
En sak till. Jag har mer tillgångar. Skramlar jag ihop allting jag har överallt så har jag nog snarare uppåt 280, men jag ber om lite åsikter här. Är det smartare att låta det sista ligga kvar i mina fonder och aktier, eller är det smaratare att ta ett mindre lån på en gång? Nu är jag inte någon mästare på ekonomi, men skulle inte det sistnämnda betyda att jag nästan skulle bli av med topplånet?
Btw. Hittade en riktigt fin lägenhet med "centralt"(tunnelbana några minuters gång från lägenheten) läge i någon av stockholms förorter. 1,3 i månadsavgift. Bredband, tv, gym ingår

(föreningen är skuldfri och har tillgångar)