2009-09-13, 16:47
Bannlyst
Tror ni det funkar att blanda 1dl 40% vispgrädde och 2dl mjölk för att använda i korv stroganoff?

Jag slipper då att köpa matlagningsgrädde, men jag vill inte heller att det ska förbli blaskigt när jag reducerar bort lite av vätskan på slutet.
Citera
2009-09-13, 16:59
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Tror ni det funkar att blanda 1dl 40% vispgrädde och 2dl mjölk för att använda i korv stroganoff?

Jag slipper då att köpa matlagningsgrädde, men jag vill inte heller att det ska förbli blaskigt när jag reducerar bort lite av vätskan på slutet.
Välj i stället 50/50 för att eliminera risken för separation eftersom du tänker reducera såsen något. Personligen skulle jag inte reducera vidare länge, kanske högst 5-7 minuter. Tänk också på att mjölk lämnar en sötaktig underton.

~Paul~
Citera
2009-09-13, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Välj i stället 50/50 för att eliminera risken för separation eftersom du tänker reducera såsen något. Personligen skulle jag inte reducera vidare länge, kanske högst 5-7 minuter. Tänk också på att mjölk lämnar en sötaktig underton.

~Paul~

Tack! Ja, eftersom jag bara har 1 dl grädde får jag väl minska lite på mjölken. Möjligen ochså mängden korv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in