2009-09-13, 15:15
Medlem
Bohlingers avatar
Smidig som jag är lyckades jag dra min kamera + 18-105 VR i golvet här om dagen och jag tror att kameran klarade sig bra, men två av tre fästkanter på objektivet gick av och man kan därför inte fästa objektivet. Det ser dock ut som att den enheten är påskruvad, vilket borde betyda att den är relativt lätt att byta. Finns denna del att köpa?
Citera
2009-09-13, 15:35
Medlem
Tinnituzs avatar
köp ett defekt på tradera och flytta över fästet!
Citera
2009-09-13, 15:38
Medlem
rednandslimys avatar
Hmm. Lasses Kameraservice kan nog byta det åt dig. Hur gick det med VR och fokusmotorn?
Annars kostar ett 18-105 " bara" 3000 spänn nytt så det kanske är bättre att leta upp ett nytt eller begagnat.
Citera
2009-09-13, 18:05
Medlem
Bohlingers avatar
Om det inte är något jag kan fixa själv för ett par hundralappar får det nog vara. Resten av arsenalen måste ju få användas den med och 18-105't gör det väldigt lätt för en.
Citera
2009-09-14, 02:24
Medlem
Bajonettfästet kostar runt en hundring tror jag och bytet hos Lasses går på någon minut bara.
Däremot brukar de vilja kolla optiken och finjustera fokusen då sådant kan ha åkt på en smäll men jag tror inte det kostar mycket mera än 3-400 att göra det.
Oavsett skick på optiken innan den hälsar på Lasses brukar den komma tillbaka i bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in