2009-09-13, 09:10
Medlem
mcnuggets avatar
Har just börjat en kurs i 3ds max, och vi har nu fått till uppgift att göra en varsin gubbe, som vi sedan ska animera och få att röra sej.
Jag har kommit en bit med min gubbe, men jag skulle behöva lite hjälp med att fortsätta. T.ex. fixa lite snyggare former och ett snyggare ansikte.
Så om det finns någon vänlig själ här på flashback som skulle vilja hjälpa mej med detta så är jag mycket tacksam.

Filen: http://www.megaupload.com/?d=6VD2DFAU
Citera
2009-09-13, 20:18
Medlem
mcnuggets avatar
Skulle vara mycket tacksam om någon ville hjälpa mej
Citera
2009-09-13, 21:25
Medlem
Mitt tips är att pallra dig över till CGtalk istället. Du lär få bättre hjälp där.
Citera
2009-09-29, 15:48
Medlem
Walkers avatar
Varför inga material?

Har laddat hem en trial-version av 3ds max 2010. Det funkar som det ska men det är lite snålt med material, endast en handfull fungerar.

Är det mer material i fullversionen eller är material något man får köpa till (eller skaffa på annat sätt)
Citera
2009-09-29, 15:57
Medlem
Micromats avatar
Exportera som .obj och upladda igen
Citera
2009-09-29, 19:25
Medlem
sedrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Har laddat hem en trial-version av 3ds max 2010. Det funkar som det ska men det är lite snålt med material, endast en handfull fungerar.

Är det mer material i fullversionen eller är material något man får köpa till (eller skaffa på annat sätt)

kolla så du använder rätt matlib.
den ska korrekta ska ligga i /därduinstallerade/autodesk/3ds max 2010/materiallibraries

inte i /mina dokument/3ds max 2010/materiallibraries

det är ganska irriterande att när man ska öppna en ny matlib, så går den automatiskt till mina dokument mappen, istället för den korrekta.

edit: såg nu att du skrev trial. vet inte hur det är i trialen, men i retail så är det som jag skrev, iaf.
Citera
2009-09-29, 20:03
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sedriss
kolla så du använder rätt matlib.
den ska korrekta ska ligga i /därduinstallerade/autodesk/3ds max 2010/materiallibraries

inte i /mina dokument/3ds max 2010/materiallibraries

det är ganska irriterande att när man ska öppna en ny matlib, så går den automatiskt till mina dokument mappen, istället för den korrekta.

edit: såg nu att du skrev trial. vet inte hur det är i trialen, men i retail så är det som jag skrev, iaf.

Tack jag ska testa om det funkar på trialen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in