• 1
  • 2
2009-09-12, 22:44
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
http://sv.tinypic.com/r/116rmut/3

Min nya flyer.

Vad tycks?

Jag har beställt 5000 ex och ska dela ut. Vad för gensvar kan man tänkas få på det?
Citera
2009-09-12, 22:49
Medlem
bluetech123s avatar
Många kommer nog bli sura eller irriterade för att du lägger skiten i deras brevlåda/inkast.

En hel del lär inte ens märka det eller bara ignorera det.

Någon kanske behöver papper att tända en brasa med eller dylikt, och blir glad.

En handfull personer kommer att läsa pappret och du kanske får en eller två kunder om du har tur.

Det är vad jag tror.
Citera
2009-09-12, 22:55
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetech123
Många kommer nog bli sura eller irriterade för att du lägger skiten i deras brevlåda/inkast.

En hel del lär inte ens märka det eller bara ignorera det.

Någon kanske behöver papper att tända en brasa med eller dylikt, och blir glad.

En handfull personer kommer att läsa pappret och du kanske får en eller två kunder om du har tur.

Det är vad jag tror.

Blir du sur över reklam?
Jag lägger givetvis inte ned den i brevlådan hos folk som tackat nej till reklam.

Tror du verkligen att gensvaret är så lågt som 1-2 kunder vid "tur"?
Citera
2009-09-12, 22:58
Medlem
De flesta städar väl själva :P
Citera
2009-09-12, 23:02
Medlem
Squalos avatar
Ditt problem är ju att det inte är något erbjudande att ta del av utan bara allmän reklam. Det finns ingen prisuppgift, utan är bara en inbjudan till att kontakta dig; gå in på hemsidan, ringa. Det skapar mer avstånd till kunden, och lär nog inte ge ett lika bra gensvar som en bättre utformad flyer.
Citera
2009-09-12, 23:04
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Ditt problem är ju att det inte är något erbjudande att ta del av utan bara allmän reklam. Det finns ingen prisuppgift, utan är bara en inbjudan till att kontakta dig; gå in på hemsidan, ringa. Det skapar mer avstånd till kunden, och lär nog inte ge ett lika bra gensvar som en bättre utformad flyer.

Okej, det var denna kritik jag var ute efter. Min första flyer så det blir lätt fel.

Jag ville dock inte ha en prisuppgift på flyern för att jag gärna vill ha in kunderna på sidan så att dem kan få all information.

Men jag kanske har tänkt fel, kan pröva några upplagor med priser direkt i flyern.
Citera
2009-09-13, 00:06
Medlem
uainds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorsten_Flinck
Okej, det var denna kritik jag var ute efter. Min första flyer så det blir lätt fel.

Jag ville dock inte ha en prisuppgift på flyern för att jag gärna vill ha in kunderna på sidan så att dem kan få all information.

Men jag kanske har tänkt fel, kan pröva några upplagor med priser direkt i flyern.

Då skulle du ha gett den ett incitament att gå in på din hemsida. T.ex. extra rabatt om bokning sker via hemsidan eller en tävling där det gäller att hitta något på din hemsida som ger en viss rabatt.

Folk gör inte jobbiga saker utan belöning..
Citera
2009-09-13, 11:21
Medlem
Ja, något som lockar till sidan vore inte så fel. Typ "Gå in på hemsidan för chansen att vinna gratis städning i 1 år" eller liknande. I och med ett sånt grepp tror jag många som inte vill köpa/har användning av tjänsten ändå går in på sidan --> Kolla in priser och utbud medan de ändå är där för tävlingen --> Tipsar de vänner och bekanta som kan tänkas ha bruk för tjänsterna.

I övrigt tyckte jag den såg riktigt bra ut. Seriöst intryck och kärnfullt budskap.

Lycka till!
Citera
2009-09-13, 11:46
Medlem
Disco Moskvas avatar
Erbjudandet om abonnemang ska inte stå först och störst. Du måste locka (den potentiella) kunden längre in i ditt nät innan du försöker få dem att skriva på långtidsavtal. Anledningen till detta är:
- Väldigt få kommer teckna ett avtal med ett företag som de inte testat ännu. Jag gissar att du är ny på marknaden så du har heller inget rykte att luta dig tillbaka mot. De kommer vilja testa enstaka tjänster några gånger, sen kan långavtalen komma.
- Som läsare vet jag ännu inte vilka tjänster du kan erbjuda. Jag exemplifierar lite hårt nu men tänk dig att du får en lapp i lådan där det står "25% rabatt. Företaget AB". Du har ingen aning om vad rabatten gäller, då kommer du heller nappa på erbjudandet.

Mitt förslag är att du punktar upp några av de tjänster som du tror människor kommer att efterfråga. Det ger en bra väg in. Erbjudande om abonnemang kan finnas men det ska inte ta stor plats. Du ska mer satsa på att få kunden att testa dig en första gång. Kanske ett erbjudande om "köp en tjänst och få ytterligare en för halva priset" skulle funka?

I övrigt tycker jag att flyern är snyggt utformad, ser proffsigt ut. Se till att lämna den i rätt brevlådor nu, välj områden där du tror att andelen potentiella kunder är hög. I början måste man se till att effekten av varje spenderad reklamkrona är så hög som möjligt, när du börjat tjäna pengar kan du gå ut bredare och chansa mer.
Citera
2009-09-13, 18:14
Medlem
Ett tips för längre fram, använd dig av denna formel.

A-Attention (Skapa uppmärksamhet).
I-Interest (Skapa intresse för något).
D-Desire(Önskan om).
A-Action(Skapa handling).
S-Satisfaction (Tillfredsställelse).
Citera
2009-09-13, 19:57
Medlem
Jag skulle signa upp med den flyern iaf!
Citera
2009-09-14, 01:23
Medlem
_Strebers avatar
Jag hade eventuellt placerat webbadressen även i anslutning till alternativt i texten där du nämner att man ska besöka hemsidan. Läsare av reklam är jävligt lata.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in