• 2
  • 3
2004-01-02, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Där har du fel. Jag har enbart tagit urinprov några timmar efter intag av GBL och fått possitivt utslag. Visserligen har det inte hänt nått mer då jag bara sagt att jag druckit GBL och jag som person kan ju inte veta att det omvandlas till GHB i kroppen. Dock har du rätt i att de inte kollar efter det i standardtesten. Enbart om de misstänker det.

Du bör ha en säkerhetsmarginal på mellan 6-8 timmar för att all GHB skall hinna lämna kroppen.
Normalt gäller 4 timmar men varför chansa?
Citera
2004-01-02, 18:34
Bannlyst
Diesel: Och även om du visste att det omvandlades till ghb så är det inte på något sätt olagligt att vara påverkad av detta eftersom du tog gbl.

Smartbar Sweden: Vilka oerhört skadliga biverkningar känner du till som gbl besitter, men inte GHB? Ställer mig högst frågande till detta påstående. Om du tar mycket na-ghb får du i dig ganska stora mängder natrium, så att dricka vatten och vätska är smart.

Förresten på vilket sätt blev du från början av med körkortet och tvingades göra drogtester? (intressant att veta
Citera
2004-01-03, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Smartbar Sweden: Vilka oerhört skadliga biverkningar känner du till som gbl besitter, men inte GHB? Ställer mig högst frågande till detta påstående. Om du tar mycket na-ghb får du i dig ganska stora mängder natrium, så att dricka vatten och vätska är smart.

Vad GBL och BDO gör är att det gör mag och tarmkanalen obrukbar genom sin kemiska sammansättning. Det fräter sönder slemhinnorna så att kroppen inte längre kan använda organen till att ta upp näring.
Jag vet många gamla tunga GBL- och BDO-missbrukare som numera får inta näring genom sond eftersom magen och obrukbar för näringsintag.

Detta kräver visserligen flera års missbruk av ämnena.
Detta gäller inte GHB eftersom korrekt framställd GHB är PH-neutral och ett ämne som kroppen lätt kan processa utan biverkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Förresten på vilket sätt blev du från början av med körkortet och tvingades göra drogtester? (intressant att veta

Det började med att jag åkte dit för innehav i samband med tillslaget mot min shop. Efter ca ett år (innan utredningen var klar) hörde Länsstyrelsen av sig och berättade att man tagit del av mina förhör och sett att jag erkände missbruk av narkotika (hade jag inte erkänt hade jag åkt för försäljning så jag gjorde ett val där). På grund av detta så ville man veta att jag slutat med droger och att jag skulle bevisa det genom 3 negativa drogtester i kronologisk ordning.

Jag ställde upp på det men ändrade inte mina drogvanor utan tog Test Pure istället. Test Pure kräver dock en viss tids drogfrihet för att fungera och detta kunde jag inte klara av. Jag hade så svåra mentala problem efter häktningstiden att jag inte på några villkor kunde sluta med cannabis.
Efter att ha misslyckats att prestera 3 negativa prover i en följd 2 test-perioder i följd så bestämde man sig för att dra mitt körkort i ett års tid.

Detta var ett år sedan och jag misslyckades faktiskt på senaste provet också. Men nu har jag fanimej bestämt mig att jag skall klara av det här så jag får tillbaks korthelvetet.

Jag kan ju dricka alkohol som berusningsmedel på helgerna under denna period.
Jag blir visserligen socialt livsfarlig för allt och alla när jag är full, men jag begår ju inget brott i alla fall *sarkasm*.

Önska mig lycka till
Citera
2004-01-04, 07:39
Medlem
Hunnypies avatar
Ja, jag har samma problem. Jag fick 100 stesolid för en vecka sen, men tro på fan att jag tryckte i mej allt på 7 dar. Jag försöker låta bli, men det går inte..Till råga på allt så blir min kille vansinnig när jag tar medicamenter.. Samma sak med Dexofen, jag tar dom fast jag inte har ont, jag vet inte vad jag ska göra...
Citera
2004-01-04, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnypie
Ja, jag har samma problem. Jag fick 100 stesolid för en vecka sen, men tro på fan att jag tryckte i mej allt på 7 dar. Jag försöker låta bli, men det går inte..Till råga på allt så blir min kille vansinnig när jag tar medicamenter.. Samma sak med Dexofen, jag tar dom fast jag inte har ont, jag vet inte vad jag ska göra...
det är för djävligt när man har benzoberoende.. men ju längre tid det tar desto längre ner i skiten är du.. här är en bra sida:
http://www.beroendesidan.nu
Citera
2004-01-04, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnypie

Beroende av Stesolid är tyvärr ett av de tyngsta drogberoenden vi har i samhället. Det är både psykiskt och fysiskt beroendeframkallande och många beskriver det som enklare att sluta med t ex heroin än att bli av med läkemedelsberoenden av olika slag.

Det du kan pröva med är att ge dig fan på att sluta med grejerna och hålla upp i ca 3 månader. Du kommer att må dåligt så in i helvete och vara jävligt agiterad men bara du talar om detta för din omgivning och talar om varför så lär de stödja dig i ditt försök.

Det finns ingen väg runt illamåendet. Det är en naturlig konsekvens av missbruket som du måste vara villig att ta. Det valet gör man redan första gången man tar grejerna ett par dagar i sträck. Dt fick jag hårt erfara när det var dags för GHB-avgiftning. Jag är visserligen en av de få individer som faktiskt gillar avtändningen och kroppens reaktioner, men fler kan lära sig att njuta av kroppens anpassning till det nya livet.

Skulle du dock få problem med avgiftningen kan man söka sig till sjukvårdens avgiftningsprogram. De är trots allt ytterst ansvariga för läkemedelsmissbruket.
Citera
2004-01-14, 22:15
Medlem
Missbrukade Koffein Recip i ungefär fyra månader på grund av extrema studier och total avsaknad av självkontroll när det gäller sömn. Tog som mest 2g koffein om dagen, och 800mg bara när jag vaknade. Spårade ut tillslut och jag var tvungen att sluta, fick näsblod och huvudvärk av sömnbristen. Det är det enda bruk som jag verkligen kan klassiciera som MISSbruk.

Alkoholkonsumtionen ligger stabilt på nån gång i månaden, cannabisintaget på det dubbla. Har haft halvårslånga uppehåll utan problem. Men koffeinberoendet finns kvar, men nu är det kaffe som gäller, inga piller här inte...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in