2009-09-12, 18:25
Medlem
Hej

Precis köpt en ny acer aspire 531 netbook och har ett par frågor som jag tyvärr inte kan lösa själv.

1 Finns det något program som kan ändra scrollnings alternativen? Börjar bli lite drygt när man ska scrolla ner på en sida så måste man använda pilarna längst ut till höger.

2 Ibland brukar muspekararen hoppa runt när den känner för det. Är det vanligt eller har någon annan haft samma problem?

Annars är datorn perfekt.

Tack
Citera
2009-09-12, 19:45
Medlem
dilevas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Hej

Precis köpt en ny acer aspire 531 netbook och har ett par frågor som jag tyvärr inte kan lösa själv.

1 Finns det något program som kan ändra scrollnings alternativen? Börjar bli lite drygt när man ska scrolla ner på en sida så måste man använda pilarna längst ut till höger.

2 Ibland brukar muspekararen hoppa runt när den känner för det. Är det vanligt eller har någon annan haft samma problem?

Annars är datorn perfekt.

Tack

1) Jag scrollar alltid med piltangenterna på tangentbordet. Funkar bra enligt mig. Du kan också använda f11-knappen när du surfar så slipper du scrolla lika mycket.
2) Använder du pekplattan? Fet eller fuktigt pekfinger kanske? Använd en trevlig tunn bomullshandske så går det nog bättre.
Citera
2009-09-12, 20:04
Medlem
Hahah hittade ett par funktioner nu :P

Vet du om man kan installera windows 7 och få bra prestanda?
Citera
2009-09-12, 20:19
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av index
Hahah hittade ett par funktioner nu :P

Vet du om man kan installera windows 7 och få bra prestanda?

Jag kör windows 7 på min och det fungerar ypperligt. Det ända är att man förlorar Zoom, Skroll och vad det sista nu va på styrplattan. 7h batteritid rapporterar min ungefär.
Citera
2009-09-13, 11:28
Medlem
hade bytt till windows 7 om scrollen hade fungerat ;/. Finns det någon bra guide som du kan rekomendera? Vilken version av windows 7 behöver man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in