2019-01-06, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Några pointers för er torskar som är på jakt: för att få långvarigt och regelbundet så behöver du dels ha tur med att dra rätt doktor i läkartombolan, dels ska alla andra ”värdelösa preparat” (atarax,lergigan,ssri osv) ha provats under längre tid, dels ska du ha en trovärdig och dokumenterad story (det räcker inte med flygrädsla/tillfällig ångest då får du på sin höjd ett uttag sobril), du ska klara drogtest och leverprov, du ska klä dig propert och vara hel och ren när du besöker läkaren, du ska ha ett jobb, ej dokumenterat missbruk, ej ha strulat med recept tidigare (begärt fler uttag mm), ej ”kräva att få den och den medicinen” utan låt doktorn föreslå vad du ska ha. Du ska vara beredd att gå i terapi/träffa kurator om din doktor vill det eller redan ha gjort det.

Där har ni lite vägledning, som ni förstår är det inte lätt att få benso idag och särskilt inte de starkare varianterna. Vissa avsteg från ovanstående kan såklart göras men i stora drag är det detta det handlar om. Ju mer elände du har i bagaget ju bättre, men det ska även vara ”rätt slags elände”.
Exakt.. Dokumenterad problematik. Testat det mesta. Inga tecken på missbruk i journalen. Ska det stå. Det kan ta flera år speciellt om du är ung. Dem är extra försiktiga skriva ut till unga. Men klä dig ordentligt och va fräsh och trevlig..
Typ självmord imom familjen överdoser eller riktiga traums. Släkt med psykisk ohälsa.. Besök hos psykologer osv. Då är det inga problem få ut. Men det tar tid och man måste sköta det snyggt. Gå inte dit en gång för någon skitsak tro du ska få starka mediciner. Samma med opiater. Dokumenterade skador och gått igenom sjukgymnastik. Då är det inga problem heller få ut. Om du sköter dina uttag.
Men benzo är skit och inget att flumma på.
Skulle inte rekomendera benzo till någon.
Senast redigerad av Knockaround 2019-01-06 kl. 19:29.
Citera
2019-01-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoxxyFox
Om vi ska filosofera då. Rent teoretiskt och filosofiskt. Tänk om man har väldigt distinkta perioder av ångest och depression, låt säga att det även händer saker som blir too much? Jag vet att detta är rent teoretiskt ochjag håller faktiskt med dig, har man till exempel panikångset är det bästa om man kan sitta med ångesten och hantera det. I praktiken har jag dock väldigt svårt för det tänket. Det finns människor som känner en sådan inre smärta att det bränner inombords bara av att sitta still. Vad fan gör man då?

Menar du att andra i familjen har tagit sitt liv och att det är en bidragande orsak? Ja en av mina mor-/farföräldrar tog sitt liv (tror jag), men det står väl inte i journalen? Vi ska inte överskatta läkarna, ofta är det så att de knappt har tid att skapa sig en bild av patienten under tiden de träffar dem, att de skulle släktforska har jag ytterst svårt att tänka mig.
Ja du får berätta för läkaren om dina problem så det finns dokumenterat. Min bror hängde sig. Så jag vet vad för smärta du pratar om.
Se till få det nerskrivet hos läkaren. Få remiss tiill psykolog testa det. Funkar inte. Visst lite sobril får du. Den långa vägen för att få starkare meds är att man sköter sig och inga misstankar att man missbrukar.
Äldre privata läkare(gubbar) kan du också gå till. Eller få en tjej läkare kära ner sig i dig.
Senast redigerad av Knockaround 2019-01-06 kl. 19:40.
Citera
2019-01-06, 19:59
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt sobril och jag gillar det, för det hjälper. Tar jag starkare (vilket jag fick en gång) så blir jag helt däckad och somnar. Bara undrade kring det där med självmord som du nämnde. Men du menar nog att man själv tar upp det. Tråkigt med din bror. Jag kände inte ens min anhöriga så spara ssympatin till dig själv. Man ska vara ärlig och jag kan nog inte förstå hur det känns när något sådant inträffar.
Skönt du får effekt på sobril.
Jag måste tyvärr upp i minst 50mg+ något som boostar. Då funkar den.
Jag köper annat svart och missbrukar. I sidan av det hämtar jag på apoteket.
Önskar man var liten igen. Och enligt mig är benzo enbart bra vid speciella situationer.
Använder man dagligen blir ångesten värre.
Citera
2019-01-07, 02:33
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Om vi ska filosofera då. Rent teoretiskt och filosofiskt. Tänk om man har väldigt distinkta perioder av ångest och depression, låt säga att det även händer saker som blir too much? Jag vet att detta är rent teoretiskt ochjag håller faktiskt med dig, har man till exempel panikångset är det bästa om man kan sitta med ångesten och hantera det. I praktiken har jag dock väldigt svårt för det tänket. Det finns människor som känner en sådan inre smärta att det bränner inombords bara av att sitta still. Vad fan gör man då?

Menar du att andra i familjen har tagit sitt liv och att det är en bidragande orsak? Ja en av mina mor-/farföräldrar tog sitt liv (tror jag), men det står väl inte i journalen? Vi ska inte överskatta läkarna, ofta är det så att de knappt har tid att skapa sig en bild av patienten under tiden de träffar dem, att de skulle släktforska har jag ytterst svårt att tänka mig.
Det är jätte svårt att få ut benso jag lider av extrema problem och min ångest äter upp mig inifrån. Har gått på en hel del möten men dem vägrar. Jag lider av PTSD mm. Överväger att beställa från darkweb men litar absolut inte på kriminella människor som säger att de raderar all information om sina köpare inte heller tror jag på att det alltid är äkta medicin som man faktiskt får. Ångest är hemskt och om man verkligen behöver benso tycker jag man faktiskt ska få det.
Citera
2019-01-07, 13:02
Medlem
Citat:
Jo det får jag faktiskt. Och det kan inte bara vara placebo för i början blev jaag helt knockade på samma låga dos.
För mig handlsr det mest om att få till lindring. Försöker man bota ångesten ksn det nog lätt bli att man tsr alldeles för mycket
Jo det funka första gången jag fick sobril också. Tyvärr gick det utför och börja med sub ikto och höga doser xanor... då mår jag bra.
Sparar alla mina sobril uttag till avtändningar.
Då spelar det ingen roll om jag tar 100mg sobril. Jag är som ett lik ändå. Men det är alltid nåt. Skit i benzo och droger är mitt tips. Det är inte roligt när man fastnar.. har nog missbrukat alla droger jag tagit.. känns som det är över snart för mig. Orkar inte.
Citera
2019-01-08, 21:36
Medlem
Haft ångest snart fyra år som yttrat sig som känslan av fritt fall i bröstet.

Tog mig i kragen för ett par månader sedan och ringde vårdcentralen. Psykolog blev det två besök till, med tillhörande rejäl väntetid. När det nötts igenom så slutligen en läkartid.
Resultatet? En liten sketen Ataraxask, dessutom till marknadspris. Visste inte att man skrev ut allergimedicin för ångest och försökte med den myndigaste av frågande jordägarblickar.
Men vad visste jag då - ingenting - men efter bara en Atarax och en förstörd arbetsdag senare fick det bero.

Så blev det värre och då jag hatar falsk medömkan fick jag rätt på någon sorts webbformulär för förnyande recept.
Lergigan resultatet. Ett helvete för humöret, samt allt det andra i form av muntorrhet och torra ögon. Något sjukt som kom upp var en upprymd känsla när jag bara tänkte på självmord, oklart om det gällde mitt eget. Sjukt skrämmande i alla fall. Faktiskt aldrig känt mig så påverkad sen morfin på sjukhuset, men någon ångest lindrade den inte i alla fall.

Hur som helst, är det lönt att försöka gå vidare mot något som är ångestdämpande eller kommer det fortsatt bli allergimedicin? I så fall funkar ju alkohol milsvida bättre och resulterar ju inte i att mina efterlevande ser mig som en tragisk vekling när de läser ens journal?
Citera
2019-01-09, 17:15
Medlem
Benzo - kanske kul ett tag men seriöst bra meds när det behövs

Har ätit lite av varje som medicin, aldrig för att bara snurra till det. Alkohol blir lätt för mycket. Den gränsen är svår att se när den dyker upp. Låg just på sjukhus för alkohol-hepatit (gulsot) i 3 veckor, trodde jag kunde trappa ner men det kunde jag inte. När urinen börjar bli mörkt brun är det generellt för sent. Vitan i ögonen gul, för sent, dra till sjukan på momangen. Då kommer benzo in, Oxascand kallas ju "torr-alkohol". När man börjar få dille (delirium tremens) och skakar och får hallucinationer måste man få benzo. Oxascand 5mg är lite för klent, 10 mg ersätter ett glas vin. Vänta på nästa skaknings eller panikattack, hallucinationer både visuella och audibla, mer benzo. Har ätit Clonopin (Klonazepam) i ett år för några år sedan, p g a panikattacker, drog då ner på drickandet och funkade på en tablett per dag. Köpte receptfritt i Portugal, enkelt att få tag på där. Skriv ett eget recept "från din doktor i Sverige" och säg att du glömde hämta det innan du reste och att du ska vara i landet i 6 månader. Se till att ha saker och ting väl underbyggda. Inte bra att bli stoppad i tullen med receptbelagda grejer utan recept (således ha ett "recept" på vägen hem från "din Portugisiske Dr" också. Hel och ren och välklädd, bästa i alla lägen. Lycka till. Lätt att trilla dit, jag har varit där och vad som kanske känns som ett skönt rus nu blir senare till något man "måste ha", det är det inte värt. Sup på helgen, jobba på vardagar - rinse and repeat.
Senast redigerad av VonOvan 2019-01-09 kl. 17:17. Anledning: Stavade fel
Citera
2019-01-11, 11:04
Medlem
Sjukt enkelt att få benzo utskrivet nere i Turkiet.
Citera
2019-01-15, 00:14
Medlem
Citat:
Morfin har jag aldrig testat: förutom när jag fick det vid operation. Och har aldrig fått en sjukare ångest än efter operation. Vet inte vad det är som gör den så grov men kan mycket väl vara morfinet. Alkohol gör inte heller ångesten mycket lättare, tvärtom så kan den förvärra. Och så här är det angående de flesta droger, har jag läst.

Om du nu verkligen måste ha benzo är enda vägen att traska runt och fråga dem.

Morfinet påverkade ångesten milsvida mer (tror det var spasmofen mot njurstenssmärta) kommer bara ihåg hur man svävade på ett inre moln. Det jag menade var hur lurigt lömskt Lergigan påverkade hjärnan. Kände mig helt ur kurs.
Citera
2019-01-15, 13:37
Medlem
Finns det något bra sätt att be om starkare Xanor när man redan har det?

Hej!
Letat överallt efter samma frågeställning men inte funnit någon så hoppas det är okej att jag startar tråden. Jag har haft Xanor 0,5mg på recept under hösten mot panikångest och hjälp för sömnen någon gång ibland, men tycker dem går åt för snabbt då dem är i så låg styrka. Imorgon ska jag träffa min läkare igen (men en ny) och jag vill be honom om 1mg Xanor för att det skulle räcka längre. Hur ska jag be om det utan att det låter som att jag skulle vara beroende eller tar för många? Jag är inte beroende då jag är superförsiktig med dessa och vill att dem ska fungera när jag väl behöver dem. Använder dem inte mer än 2 ggr i veckan och uthärdar hellre för att vänta en vecka emellan innan jag använder dem igen.
Citera
2019-01-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexialexi
Hej!
Letat överallt efter samma frågeställning men inte funnit någon så hoppas det är okej att jag startar tråden. Jag har haft Xanor 0,5mg på recept under hösten mot panikångest och hjälp för sömnen någon gång ibland, men tycker dem går åt för snabbt då dem är i så låg styrka. Imorgon ska jag träffa min läkare igen (men en ny) och jag vill be honom om 1mg Xanor för att det skulle räcka längre. Hur ska jag be om det utan att det låter som att jag skulle vara beroende eller tar för många? Jag är inte beroende då jag är superförsiktig med dessa och vill att dem ska fungera när jag väl behöver dem. Använder dem inte mer än 2 ggr i veckan och uthärdar hellre för att vänta en vecka emellan innan jag använder dem igen.
Då kan jag säga dig att jag genomskådar dig direkt. Vilket även läkaren kommer göra.

Du har haft xanor ”under hösten” och plötsligt behöver du dubbla dosen. Du tar även bara ”när det verkligen behövs”. Jag har haft xanor i mer än 4 år och jag har aldrig behövt höja dosen öht. Lär dig den rätta innebörden av ”tar endast när det behövs” i stället. Lite ångest får man leva med. Till de absoluta topparna använder man xanor.
Citera
2019-01-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Då kan jag säga dig att jag genomskådar dig direkt. Vilket även läkaren kommer göra.

Du har haft xanor ”under hösten” och plötsligt behöver du dubbla dosen. Du tar även bara ”när det verkligen behövs”. Jag har haft xanor i mer än 3 år och jag har aldrig behövt höja dosen öht. Lär dig den rätta innebörden av ”tar endast när det behövs” i stället. Lite ångest får man leva med. Till de absoluta topparna använder man xanor.

Nej jag behöver inte dubbla dosen. Jag tar samma dos vid panikångest som jag gjort. Men tycker dem går åt för fort. Vill inte behöva ta 6st 0,5mg när jag hade kunnat ta 3st 1mg istället. Då går ju inte förpackingen åt lika fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in