Har ätit lite av varje som medicin, aldrig för att bara snurra till det. Alkohol blir lätt för mycket. Den gränsen är svår att se när den dyker upp. Låg just på sjukhus för alkohol-hepatit (gulsot) i 3 veckor, trodde jag kunde trappa ner men det kunde jag inte. När urinen börjar bli mörkt brun är det generellt för sent. Vitan i ögonen gul, för sent, dra till sjukan på momangen. Då kommer benzo in, Oxascand kallas ju "torr-alkohol". När man börjar få dille (delirium tremens) och skakar och får hallucinationer måste man få benzo. Oxascand 5mg är lite för klent, 10 mg ersätter ett glas vin. Vänta på nästa skaknings eller panikattack, hallucinationer både visuella och audibla, mer benzo. Har ätit Clonopin (Klonazepam) i ett år för några år sedan, p g a panikattacker, drog då ner på drickandet och funkade på en tablett per dag. Köpte receptfritt i Portugal, enkelt att få tag på där. Skriv ett eget recept "från din doktor i Sverige" och säg att du glömde hämta det innan du reste och att du ska vara i landet i 6 månader. Se till att ha saker och ting väl underbyggda. Inte bra att bli stoppad i tullen med receptbelagda grejer utan recept (således ha ett "recept" på vägen hem från "din Portugisiske Dr" också. Hel och ren och välklädd, bästa i alla lägen. Lycka till. Lätt att trilla dit, jag har varit där och vad som kanske känns som ett skönt rus nu blir senare till något man "måste ha", det är det inte värt. Sup på helgen, jobba på vardagar - rinse and repeat.