2017-11-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kandukanjag66
hur l¨ång tid knaprade du
Sju åtta år. Jag överdosera de kraftigt. Xanor, stesolid, Sobril....en burk med 25 stesstior kunde gå på ett dygn.
Jag la in mig på ett behandlingshem o tänkte slita tvärt. Fick EP anfall.
Citera
2017-11-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Hur länge håller läkarna på och skriver ut sockerpiller?
Har Atarax 25mg nu

Atarax är ingen höjdare, dock inget sockerpiller då man faktiskt blir seg av det i stora doser, men Benzo ska man absolut inte ta på daglig basis då man, som du säkert vet, utvecklar tolerans och lätt börjar äta mer och mer av det (och jag vet att de flesta tänker "nej, det händer inte mig, jag kommer att ha koll och inte bli beroende", men så enkelt är det inte). Det är en akut lösning i nödfall och endast en långtidslösning om man typ är institutionaliserad och vistas på psyket 24/7. KBT och andra mediciner är mycket bättre om man mår dåligt. Man får prova sig fram lite grann, vad som passar beror ju på vilka problem man har (sömnproblem, ångest eller dylikt).
Senast redigerad av Florman 2017-11-23 kl. 09:48.
Citera
2017-11-23, 16:43
Bannlyst
Jag menar hur snabbt blir man beroende?

Jag tar runt 5mg sobril och jag känner en lättnad mot ångestskiten. Placebo eller ej skiter jag i.

Normalt har jag en regel uppehåll efter 3 dagar nu är frågan hur långt uppehället ska vara
Citera
2017-11-23, 17:01
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Jag menar hur snabbt blir man beroende?

Jag tar runt 5mg sobril och jag känner en lättnad mot ångestskiten. Placebo eller ej skiter jag i.

Normalt har jag en regel uppehåll efter 3 dagar nu är frågan hur långt uppehället ska vara

Jag har väl ätit Oxazepam 15 mg varannan eller var tredje dag i ett par år nu. Jag har haft lite uppehåll då och då men jag har aldrig känt av någon toleransökning eller abstinens/beroende. Det är nog helt individuellt det där.
Citera
2017-11-23, 20:15
Bannlyst
Låter ändå lite lovande att man kan ta 15mg så pass ofta utan beroende. Sedan tänker jag mig att abstinens tar olika lång tid beroende på hur länge man var beroende?

Har tid till psykolog om över 1 vecka och just nu känns varje minut som har gått som en seger. Har verkligen inget nöje med att finnas till.
Benso gör det inte mer kul på något sätt men det tar bort mycket a sådan där äcklig jävla ångest.

Att benso förstör kognitionen är trist såklart men just nu när överleva känns som en bedrift skiter jag i det. Man ska inte vara hypokondriker säger de så... varför oroa sig för kognitionen.

Ingen benso idag dock och vore väl bra om jag klarar mig utan imorgon också

Jag förstår er som varnar för superduperknarkbenso bli beroende och gå igenom den processen ska vara ett helvete men mot ångest fungerar de ju och det är inte mycket som gör det!
Citera
2017-11-23, 20:36
Medlem
Första läkarbesöket, fick 0,5mg Xanor utskrivet, 20st på prov med notering "vi provar med dessa, om doseringe känns fel så ring". 0,5 gör inte mycket, och jag tar bara mot ångest vid behov och för att lindra CS comedowns så inget nämnvärt tolerans.

Får nog vänta ett par veckor och säga att 1mg skulle vara bättre.
Citera
2017-11-23, 22:28
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Atarax är ingen höjdare, dock inget sockerpiller då man faktiskt blir seg av det i stora doser, men Benzo ska man absolut inte ta på daglig basis då man, som du säkert vet, utvecklar tolerans och lätt börjar äta mer och mer av det (och jag vet att de flesta tänker "nej, det händer inte mig, jag kommer att ha koll och inte bli beroende", men så enkelt är det inte). Det är en akut lösning i nödfall och endast en långtidslösning om man typ är institutionaliserad och vistas på psyket 24/7. KBT och andra mediciner är mycket bättre om man mår dåligt. Man får prova sig fram lite grann, vad som passar beror ju på vilka problem man har (sömnproblem, ångest eller dylikt).

Vill endast få Sobril utskrivet det ska väl inte vara så svårt?
Citera
2017-11-26, 00:52
Medlem
Har ätit stess i 3 år ish.
VAD kan jag säga till den gamla skräcködlan till läkare för att få xanor?
Har pratat om att stess inte funkar längre osv trots att jag tar dom enligt läkarens rekommendationer. Dvs är i ge beroende. Men jag vill kunna handskas med min vardagsångest och vill palla vara på jobbet.
Citera
2017-11-27, 11:26
Medlem
Citat:
Låter ändå lite lovande att man kan ta 15mg så pass ofta utan beroende. Sedan tänker jag mig att abstinens tar olika lång tid beroende på hur länge man var beroende?

Har tid till psykolog om över 1 vecka och just nu känns varje minut som har gått som en seger. Har verkligen inget nöje med att finnas till.
Benso gör det inte mer kul på något sätt men det tar bort mycket a sådan där äcklig jävla ångest.

Att benso förstör kognitionen är trist såklart men just nu när överleva känns som en bedrift skiter jag i det. Man ska inte vara hypokondriker säger de så... varför oroa sig för kognitionen.

Ingen benso idag dock och vore väl bra om jag klarar mig utan imorgon också

Jag förstår er som varnar för superduperknarkbenso bli beroende och gå igenom den processen ska vara ett helvete men mot ångest fungerar de ju och det är inte mycket som gör det!
Tar man enligt läkares ordination och inte överdosera så ska det ganska mycket till innan du blir beroende.
Jag har bekanta som ätit 20-30 mg Sobril nästan varje dag i flera år utan att få abstinensbesvär.
Risken för beroende är rätt så överdriven
Man måste överdosera under en längre tid för att bli beroende.
Men om man väl BLIR beroende så är det ett rent helvete att sluta.
Man blir så jävla sjuk så det är inte sant!
Citera
2017-11-27, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skitapissaspy
Tar man enligt läkares ordination och inte överdosera så ska det ganska mycket till innan du blir beroende.
Jag har bekanta som ätit 20-30 mg Sobril nästan varje dag i flera år utan att få abstinensbesvär.
Risken för beroende är rätt så överdriven
Man måste överdosera under en längre tid för att bli beroende.
Men om man väl BLIR beroende så är det ett rent helvete att sluta.
Man blir så jävla sjuk så det är inte sant!

Är det så, det visste jag då inte. Jag trodde man kunde åka dit på några veckors bruk.
Det är just beroende av benzo jag vill undvika, det ska som du säger vara ett helvete att sluta. Vilken skandal om man tar det några veckor och sedan dessutom måste lida i ett halvår i abstinens.

Nu tog jag bara några dagar.

Benzo är jättebra vid ångest som man bara verkligen inte klarar, å andra sidan är det kanske inte optimalt att fly undan ångest då lär man inte om hjärnan.
Man ska dessutom vara medveten om att det nog påverkar kognitionen.
Studierna som gjorts talar om nedsättning av kognitionen på deltagare som tagit allt från 13gram och uppåt. Totalt över livet då
Citera
2017-11-27, 18:50
Medlem
Robotboyoos avatar
tagit alla råd som folk gett om hur man får det utskrivet, fick diazepam vilket är rätt nice iof men xanor verkar ju omöjligt. vad ska man göra? gå till läkaren i en annan kommun/stad?
Citera
2017-12-08, 22:04
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotboyoo
tagit alla råd som folk gett om hur man får det utskrivet, fick diazepam vilket är rätt nice iof men xanor verkar ju omöjligt. vad ska man göra? gå till läkaren i en annan kommun/stad?

Jag har Alprazolam depot krka 1mg på morgonen 1mg på kvällen.Tog mig sisådär 3-4 år. Det började med Sertralin Atarax - Lergigan-Mirtazepin sen kom Imovane och till sist så fick jag Alprazolamet utskrivet.Nu har jag ångest ibland som typ vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in