2014-10-09, 16:32
Medlem
populopiduss avatar
Är man inte i medicinskt behov av benzo ska man ge fullständigt fan i det. Förstör bara fär oss som verkligen behöver, vilket sagts så många gånger förr men tål att upprepas.
Citera
2014-10-09, 16:37
Bannlyst
Man har en långsiktig plan där man testar allt annat först och till sist ger läkaren med sig. Brukar fungera, fast min plan är så bra att jag nu sitter med ett bensoberoende som är ganska jobbigt.
Citera
2014-10-09, 17:43
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xian09
Hur skall man gå till väga för att få utskrivet någon form av Benso? Är en allmänläkare, privatläkare eller psykriaiker lättast? Utveckla er gärna.

MVH

Varför vill du ha skiten ??? tänk om är mitt råd ! har själv ätit skiten i många år dock ren nu sen ett tag tillbaka och man mår bara sämre med tiden och du behöver mer för att bli tillfredsställd Tro mig.. och Atn på skiten är ett riktigt rent helvete fy fan
Citera
2014-10-11, 06:28
Medlem
Allmänläkare på capio har fungerat bäst för mig. Dom lyssnar verkligen på de problem man har och vill hjälpa snarare än att stjälpa.
Citera
2014-10-11, 15:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
kan man få benso om man har sömnproblem pga alkohol? eller kan man få det om man ska sluta dricka?

Det har säkert hänt, men... Alltså: om du har krökat ordentligt och hamnar på avgiftning får du bens i typ fem dagar, av rent medicinska skäl, undvika kramper, DT, etc. Men går du till läkaren och kör en "hej, brukar koppla av till natten med några stänkare, som jag nu vill ersätta med stess" så är det nog ett av de bästa sätten att inte få ut bens.
Citera
2014-10-12, 07:58
Medlem
y0 fukkers!

Tips kommer här från coachen.

Jag förutser att du inte bett om något benzo liknande preparat förut, att du inte har missbruk i journalerna, inte varit på Sankt Göran tidigare. Då kommer detta gå hem alla gånger.

Du kommer inte få 100 pack med detsamma så benzon du får utskrivet kommer du få spara en längre tid om du är ute efter att bli paj. Väldigt hårda regler och beroende på vikt så låt säga 50 kg så får man minsta som är 0.25 mg.

Allright! Du bokar en läkartid hos din vårdcentral och glider dit väldigt nedstämd och deppig och förklarar att du nu lite över en månad har varit väldigt dålig med sömnproblem, självmordstankar och har behövt ringa 112 för att få prata med jourhavande präst även funderat på att lägga in mig på Sankt Görans sjukhus men inte velat då jag hört så mycket hemskt om de...

Jag hade en liknande period tidigare i mitt liv och då hade jag en bekant som använde sig av (till exempel) Xanor och jag fick 50 avlånga vita som man kunde dela på 4 (låt så ovetande du bara kan) tog 1 ibland 2 såna om dagen tills dom tog slut och de va som om jag hade blivit en ny människa. Hela vardagen blev bara så otroligt mycket bättre.

Jag har en bekant som säljer såna men jag vågar inte göra brott och jag tänker att om en läkare skriver ut så får jag ju medicin under kontrollerade former. Om en läkare inte skriver ut och jag handlar av denna person så begår jag ju brott och sån är verkligen inte jag. ( börjar han nu jiddra så är ditt argument att du tackar din doktor för att han tvingar dig att vara kriminell just pga att han väljer att INTE skriva ut något som du faktiskt vet funkar på dig till 100%.

Prova på detta, hitta en egen strategi och fortsätt att kämpa!
Citera
2014-10-21, 22:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Är man inte i medicinskt behov av benzo ska man ge fullständigt fan i det. Förstör bara fär oss som verkligen behöver, vilket sagts så många gånger förr men tål att upprepas.

Word to that one.

Robin Williams kallade en gång koks för "djävulens mjäll" - bens är väl hin håles pix, typ. Gå av höga bensnivåer är inget man önskar sin värste fiende...

All youngsters: ge fan i att "flöddra" - bättre i så fall att köra opiater eller tjack - men skit i bens för att missbruka på!!!
Citera
2014-10-22, 06:23
Medlem
peppargass avatar
Det som hedrar en del inlägg härinne, det är de som AVRÅDER unga eller nybörjare att ens börja med piller. Jag tycker att det är beundransvärt att "vana" pillerätare ger med sig av sina erfarenheter, och verkligen ger rådet att ingen ska börja med "skiten".
Citera
2014-10-22, 12:12
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppargas
Det som hedrar en del inlägg härinne, det är de som AVRÅDER unga eller nybörjare att ens börja med piller. Jag tycker att det är beundransvärt att "vana" pillerätare ger med sig av sina erfarenheter, och verkligen ger rådet att ingen ska börja med "skiten".
Det verkar dessutom som att många vill ha bensodiazepiner på helt fel grunder.
Är du lite nedstämd så behöver du inte benso det gör det inte gladare, det är antideppressiva du ska prova då. Har du ångest i perioder alt sömnproblem kan benso vara bra att ha.
Som berusning så är det riktigt dåligt bortsett från z-analoger. Har du haft en tid på vaket så är benso med bra. Uppfyller du inte några av de ovanstående kriterierna så kommer du inte få ut något alls av att ta benso.
Citera
2014-10-22, 14:42
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det verkar dessutom som att många vill ha bensodiazepiner på helt fel grunder.
Är du lite nedstämd så behöver du inte benso det gör det inte gladare, det är antideppressiva du ska prova då. Har du ångest i perioder alt sömnproblem kan benso vara bra att ha.
Som berusning så är det riktigt dåligt bortsett från z-analoger. Har du haft en tid på vaket så är benso med bra. Uppfyller du inte några av de ovanstående kriterierna så kommer du inte få ut något alls av att ta benso.

Ja visst är det så. Benzo är totalt meningslöst att berusa sig på. Har du inte ångest kommer du mest troligt inte känna ett skit om du inte slänger i dig stora mängder då, men då blir det mest koordinationsproblem och annat negativt. Just att man inte känner att man är berusad och därmed tenderar att ta mer gör det ju till en totalt meningslös berusningsdrog. Det är ju själva känslan av att vara berusad man vill åt, annars kan det vara!

Har man ingen ångest är det helt meningslöst, men lider man av kraftigt ihållande ångest som begränsar ens liv kan det vara ett nödvändigt ont... men låt då läkare ta det beslutet och ge fan i att köpa själv och självmedicinera är mitt råd.
Citera
2014-10-27, 17:31
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
är utländska läkare enklare att få utskrivet ev sömntabletter än svenska/danska? har hört att just danska är ett helvete.
Citera
2014-10-27, 23:51
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppargas
jag vill bara ha skit på recept så man kan ta vid behov.. ex benso till svåra bakfyllor osv.. eller sömn när man har svårt och sova, så slipper man begå ett brott..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in