Min kära lillasyster har bestämt sig för att åka iväg två veckor till London med Blueberry språkresor. Eftersom jag aldrig har hört talas om denna organisation skulle jag gärna vilja veta om någon har någon vet hur pass seriösa de är och om det över huvud taget är en bra idé att åka med dem. Går man in på deras hemsida: http://www.blueberrysprak.nu/ verkar de onekligen seriösa men man kan ju aldrig vara för säker när det gäller ens lillasyster.
Såvitt jag vet har alla (de flesta) språkresearrangörer i Sverige bra koll på läget. Jag har i min ungdom rest med EF, STS och Uppsala Språkcenter. Av de tre var den sistnämnda helt klart bäst då de satte mig i en grupp där jag var ensam svensk. Det kan vara värt att kolla upp om Blueberry har samma upplägg.
Jag har åkt med blueberry till mexiko, dom är helt OK, dom brukar ha seminarier (som jag just gick på för att kolla seriositet) och berätta om sig själv osv.
Jag vet ingenting om den arrangören, jag har dock själv åkt med Avista, www.avista.nu o blev jätte nöjd! hjälpsam personal å bra skola ( allafall där jag var ) Lycka till!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!