2009-09-12, 09:57
Medlem
madisonsmiths avatar
Min kära lillasyster har bestämt sig för att åka iväg två veckor till London med Blueberry språkresor. Eftersom jag aldrig har hört talas om denna organisation skulle jag gärna vilja veta om någon har någon vet hur pass seriösa de är och om det över huvud taget är en bra idé att åka med dem. Går man in på deras hemsida: http://www.blueberrysprak.nu/ verkar de onekligen seriösa men man kan ju aldrig vara för säker när det gäller ens lillasyster.

Tack på förhand!
Citera
2009-09-12, 10:27
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Såvitt jag vet har alla (de flesta) språkresearrangörer i Sverige bra koll på läget. Jag har i min ungdom rest med EF, STS och Uppsala Språkcenter. Av de tre var den sistnämnda helt klart bäst då de satte mig i en grupp där jag var ensam svensk. Det kan vara värt att kolla upp om Blueberry har samma upplägg.
Citera
2009-09-12, 11:02
Medlem
Cosmominds avatar
Har en kompis som åkt utomlands med blueberry, och han var nöjd iaf.
Citera
2009-09-12, 12:04
Bannlyst
Är man för gammal för att åka på språkresa om man är 20 år? Är pinsamt jävla kass på engelska.
Citera
2009-09-12, 12:29
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykomlingen
Är man för gammal för att åka på språkresa om man är 20 år? Är pinsamt jävla kass på engelska.
Nej, det finns språkresor för alla ålderskategorier och kunskapsnivåer. Kolla här till exempel Språkkurser i Cork, Irland - Cork Language Centre. -> Minimiålder 18 år.
Citera
2009-09-12, 16:54
Medlem
madisonsmiths avatar
Ja, hittills verkar det ju som om det ju helt OK men om någon har en annan åsikt får den gärna dela med sig!
Citera
2009-09-12, 18:31
Medlem
compactlivings avatar
Jag har åkt med blueberry till mexiko, dom är helt OK, dom brukar ha seminarier (som jag just gick på för att kolla seriositet) och berätta om sig själv osv.
Citera
2009-12-01, 14:55
Medlem
Hej,

Jag vet ingenting om den arrangören, jag har dock själv åkt med Avista, www.avista.nu o blev jätte nöjd! hjälpsam personal å bra skola ( allafall där jag var ) Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in