• 1
  • 2
2009-09-11, 23:45
Medlem
Rat-The-Cats avatar
Är du som läser det här just nu säker på att det är JAG som skriver det här, som skrivit det här? För det kan ju inte vara någon annan en just JAG som skriver här just nu, eller?

Om jag redigerar texten, byter ut JAG mot HAN. Går och slaggar, vaknar upp i morgon och glömt att jag skrivit här. Vem är då HAN i texten. Det kan vara DU som är HAN. Kanske var dig JAG tänkte på när jag skrev HAN.

Så då måste det vara DU som skriver det här, är det DU? Eller påstår DU att det är JAG?

Jag kanske inte redigerar texten och kommer ihåg imorgon att jag skrev här.

Min undran här i livet är om jag ska redigera och glömma, eller veta att jag tänkte redigera och glömma, men väljer att komma ihåg att det var JAG och inte DU.
Citera
2009-09-11, 23:55
Medlem
Kheperas avatar
Jodå, det är jag som läser tråden, och du som startat den.

Förresten måste man älska den höga intellektuella nivån på Flashbacks filosofiforum.
Citera
2009-09-12, 00:05
Medlem
Rat-The-Cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera

Förresten måste man älska den höga intellektuella nivån på Flashbacks filosofiforum.

Kan även vara JAG som starta den och JAG som läser den?
Mina filosofiska tankar har inget med intellekt att göra. Ditt intellekt verkar dock vara filosofiskt eller är det mitt? Måste jag grubbla igen....
Citera
2009-09-12, 00:05
Medlem
Juntaneinens avatar
Citat:

ja verkligen, det är uppiggande...
Citera
2009-09-12, 00:18
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rat-The-Cat
Kan även vara JAG som starta den och JAG som läser den?
Ja, jo, du kan läsa din egen tråd. Fascinerande!
Citera
2009-09-12, 00:25
Medlem
Rat-The-Cats avatar
Citat:
Ja, jo, du kan läsa din egen tråd. Fascinerande!

Inget fascinerande med det! Men det som är fascinerande är att du tror du läser MIN!
Citera
2009-09-12, 00:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Nej, det är nog inte du som har skrivit inlägget. Det är nog något annat jag i ditt partitionerade sinne. Du bara konfabulerar i efterhand och tror att du har skrivit det.
Citera
2009-09-12, 00:34
Medlem
Rat-The-Cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej, det är nog inte du som har skrivit inlägget. Det är nog något annat jag i ditt partitionerade sinne. Du bara konfabulerar i efterhand och tror att du har skrivit det.

Kan kanske vara så! Dock vet jag just nu i skrivande stund att det är jag, men du vet inte att det är jag!
Citera
2009-09-12, 01:02
Medlem
Krafses avatar
Vem vare som fakking skrev?!
Citera
2009-09-12, 01:07
Medlem
Frågar du dig vad ditt "jag" egentligen är så finns det folk som hunnit före dig och funderat över samma sak tidigare. Som det verkar ser det dock mest ut som svammel, läs igenom det du skrivit och tänk igenom vad det egentligen är du frågar om.
Citera
2009-09-12, 01:08
Medlem
bjaefss avatar
Du är du, fast sen är det ju inte säkert att det är du. Du kan ju lika gärna vara jag, och ingenting talar mot att jag är din faster eller morbror, om du har någon. Alltså kan du vara din egen morbror. Vilket i sin tur tyder på den mest extrema inavel jag någonsin varit med om. Men det är ju bara en spekulation, du kan ju lika gärna vara någon annan
Citera
2009-09-12, 01:20
Medlem
Rat-The-Cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EB
Frågar du dig vad ditt "jag" egentligen är så finns det folk som hunnit före dig och funderat över samma sak tidigare. Som det verkar ser det dock mest ut som svammel, läs igenom det du skrivit och tänk igenom vad det egentligen är du frågar om.

Nja jag frågade vem du var, du kanske är han? Inte vad jaget är. Kan mycket väl vara svammel eftersom det är någons tankar som trasslar. Förmodligen mina eftersom jag starta tråden. Men i morgon om jag vaknar och glömt det här så kan det med lite otur t.ex vara din och jag tänker klart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in