Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Brukar ibland ha några slags ovidkommande monologer med mig själv, eller med någon del av mig själv snarare. Jobbigast då vid insomningen men jag brukar få tankar, eller röster, svårt att skilja på dom, som dyker upp i skallen som säger exempelvis "du är värdelös, men vänta nu, begreppet värdelös är en social konstruktion, intelligens är relativt, etc etc. Försöker vrida mig åt något annat håll i hoppet om att tankarna kommer upphöra, men de kommer fortfarande tillbaks. Frasernas innehåll brukar oftast kännas smärtsamma och vedervärdiga. Ibland kan de bara poppa upp i huvudet.
Kan det vara schizofreni månne?
Nyss fyllda 18 år också, blivit värre på sistone, precis som dig har jag blivit ännu mer tillbakadragen och empatlös & deprimerad, fått typiska psykotiska tendenser, som att världen endast existerar i mitt huvud o.s.v.
Nej, jag har läst en hel del om sömn, o man kan få för sig de mest lustiga saker när man är i insomnings/uppvaknandetillstånd. Man får får för sig att
just det ska jag göra! Men är du empatilös o deprimerad, så tycker jag att du ska ta kontakt med psyk, för att kanske få nått SSRI utskrivet.