2010-02-05, 23:03
Medlem
Kurrets avatar
Förlåt för OT, men rubriken hade varit jävligt mkt roligare med
"Fråga en schizofren! Vi svarar!"
Citera
2010-02-05, 23:05
Medlem
Necrobutchers avatar
Hur vet man vem det är man frågar och vem det är som svarar?
Citera
2010-02-05, 23:26
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Vilka mediciner tar du? Tar själv Seroquel 600mg och har inte varit inne på drygt ett halvår nu *stolt* (sen att jag måste vara duktig nu för att få ett godkännande ifrån min psykiatriker då jag ska operera mina bröst snarast, idioten tror saker händer för snabbt...) förutom viktuppgång och lite illamående i början, sluddrande... så kan jag rekommendera den om du känner att du vill ha något starkare, dock ett STORT minus att jag knappt har någon sexlust alls numera, hur mycket jag än vill psykiskt så vill det inte riktigt fysiskt men det riktigt jobbiga är i alla fall över och fungerar helt "normalt" idag, så länge jag inte träffar på några polis(bilar) så kan jag inte klaga på något förutom det här med sexlusten då.

Men visst, schizofreni är en sjukdom som man får lära sig leva med och ibland kan man ju förstås få sina dagar då man bara vill stå och skrika för full hals på torget vilket jag tycker är mycket lugnande då sresshormonerna tar över.
Jag har Efexor 300 mg, Haldol 4 mg, Stesolid 40 mg o Nozinan 100 mg.
Citera
2010-02-05, 23:27
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WelcomeToSkyValley
Hej, jag har hört att det är någon spruta man får som barn/nyfödd kommer inte ihåg. MEn iaf, att den kunde typ utveckla schizofreni runt 20 årsåldern. Hur vet man om man lider av det, eller att det är pågång eller vad man nu kan säga. Jag gillar inte att gå på brunnar, alltså jag undviker att gå på dom. Och om jag är ute och går, tar jag ibland andra håll för det känns bättre typ, svårt att förklara. Men jag har inga problem socialt öht. Och en grej till, jag har ibland hört röster i vårt hus, jag har inte gjort det någon annanstans, men en man har dött i vårt hus och jag tror på spöken så jag vet inte vad det är haha:P Men låter detta ovanligt eller? jag fyller snart 20 om det spelar någon roll.
Det har jag inte hört nått om.
Citera
2010-02-06, 01:08
Medlem
adagios avatar
Brukar ibland ha några slags ovidkommande monologer med mig själv, eller med någon del av mig själv snarare. Jobbigast då vid insomningen men jag brukar få tankar, eller röster, svårt att skilja på dom, som dyker upp i skallen som säger exempelvis "du är värdelös, men vänta nu, begreppet värdelös är en social konstruktion, intelligens är relativt, etc etc. Försöker vrida mig åt något annat håll i hoppet om att tankarna kommer upphöra, men de kommer fortfarande tillbaks. Frasernas innehåll brukar oftast kännas smärtsamma och vedervärdiga. Ibland kan de bara poppa upp i huvudet.
Kan det vara schizofreni månne?

Nyss fyllda 18 år också, blivit värre på sistone, precis som dig har jag blivit ännu mer tillbakadragen och empatlös & deprimerad, fått typiska psykotiska tendenser, som att världen endast existerar i mitt huvud o.s.v.
Citera
2010-02-06, 01:12
Medlem
adagios avatar
Om någon skulle komma upp med en pistol riktat mot mitt huvud, skulle jag inte bry mig nämnvärt...
Vet inte om det har med schizofreni att göra, kan ju vara depression också.
Citera
2010-02-06, 01:37
Medlem
WelcomeToSkyValleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal.Lecter
Det har jag inte hört nått om.

okej, men mitt beteende, kan detta tyda på schizofreni?
Citera
2010-02-06, 01:40
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Brukar ibland ha några slags ovidkommande monologer med mig själv, eller med någon del av mig själv snarare. Jobbigast då vid insomningen men jag brukar få tankar, eller röster, svårt att skilja på dom, som dyker upp i skallen som säger exempelvis "du är värdelös, men vänta nu, begreppet värdelös är en social konstruktion, intelligens är relativt, etc etc. Försöker vrida mig åt något annat håll i hoppet om att tankarna kommer upphöra, men de kommer fortfarande tillbaks. Frasernas innehåll brukar oftast kännas smärtsamma och vedervärdiga. Ibland kan de bara poppa upp i huvudet.
Kan det vara schizofreni månne?

Nyss fyllda 18 år också, blivit värre på sistone, precis som dig har jag blivit ännu mer tillbakadragen och empatlös & deprimerad, fått typiska psykotiska tendenser, som att världen endast existerar i mitt huvud o.s.v.
Nej, jag har läst en hel del om sömn, o man kan få för sig de mest lustiga saker när man är i insomnings/uppvaknandetillstånd. Man får får för sig att just det ska jag göra! Men är du empatilös o deprimerad, så tycker jag att du ska ta kontakt med psyk, för att kanske få nått SSRI utskrivet.
Citera
2010-02-06, 01:41
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Om någon skulle komma upp med en pistol riktat mot mitt huvud, skulle jag inte bry mig nämnvärt...
Vet inte om det har med schizofreni att göra, kan ju vara depression också.
Jag skulle göra allt för att brotta ner honom, kanske tom skjuta honom med hans egen pistol...
Citera
2010-02-06, 01:45
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WelcomeToSkyValley
okej, men mitt beteende, kan detta tyda på schizofreni?
Jag kan naturligtvis inte ställa en diagnos, men jag tror inte på spöken o är medveten om att mina röster kommer inifrån ifrån mig.
Citera
2010-02-06, 01:59
Medlem
WelcomeToSkyValleys avatar
Citat:
Jag kan naturligtvis inte ställa en diagnos, men jag tror inte på spöken o är medveten om att mina röster kommer inifrån ifrån mig.
okej. det är ju det jag inte vet vad det är jag hör, hmm. och förresten jag frågade min mamma om det med sprutan haha, och hon sa att det är typ vaccinet mot röda hund och sånt skit man får som barn, att det finns en chans att man blir schizofren, och att detta bryter ut eller vad man säger i 20års åldern.
Citera
2010-02-06, 04:21
Medlem
adagios avatar
Citat:
Nej, jag har läst en hel del om sömn, o man kan få för sig de mest lustiga saker när man är i insomnings/uppvaknandetillstånd. Man får får för sig att just det ska jag göra! Men är du empatilös o deprimerad, så tycker jag att du ska ta kontakt med psyk, för att kanske få nått SSRI utskrivet.
Skönt att höra. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in