Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal.Lecter
Jo, jag tror att cannabis kan ge psykoser, men inte efter enstaka gånger. Jag har ju även tagit t.ex LSD, men jag påverkades inte i längden av det. Visst hjälper cannabis också lite, men det gör ju alkohol också. Även fast jag har Stesolid, så dricker jag en del.
Du fick inga synfel som kom efter din LSD tripp?
Jag har tagit LSD ett par gånger. Tror det var 3 eller 4 gånger.
Detta var för ungefär 1 och ett halvt år sedan, och jag har något slags "synfel" som kom exakt efter den senaste trippen.
Det är så att om jag stirrar på en och samma punkt ett tag, så börjar det jag kollar på "pulsera" och liksom gå i "vågor". Svårt att förklara, men det blir som ett lager som läggs på synen.
Och det blir starkare ju längre jag stirrar. Om jag byter punkt att kolla på så blir det normalt igen.
Men om vi säger att jag kollar på mig själv i spegeln ett tag, och bara stirrar på mina ögon i spegeln, så börjar mitt ansikte pulsera och vibrera eller hur man ska säga.
Tillslut så börjar mitt ansikte ändra färg och pulserar så mycket så det börjar liksom ändras nästan.
Detaljerna i näsan, håret, ögonen, allt ändras så jag börjar se ut som en annan person.
Mitt hår kan börja växa, munnen kan röra sig utan att jag rör min egen mun, ögonen kan åka upp eller ner.
Det är rätt äckligt, men som sagt så händer det här endast när jag stirrar på en och samma punkt under ett långt tag..
Annars har jag inga problem med synen.
Men jag har länge undrat vad det är för slags synproblem eller vad det nu är.
Något som jag säkert kan säga är att det har något med LSDn att göra, för jag hade inte dessa "problem" innan jag tog syra. Det kom exakt efteråt.
Har börjat också tänka i banor att det kanske är en schizofren utveckling, att jag kanske snart inom några år börjar utveckla riktig schizofreni. Att det är hallucinationer.
Tänkte bara höra om du känner igen något i det jag beskrev?