Citat:
Ursprungligen postat av cottonfever
Hej Hannibal och tack för en väldigt intressant tråd!!
Du har drogat en del läste jag...
I vilken ålder var det?
Kan drogerna ha varit en utlösande faktor till sjukdomen?
Blev du paranoid efter en tids användande av amfetamin?
När jag läser dina inlägg känns det som du har en likgiltig eller glädjelös ton, stämmer det? Är du deprimerad nu?
Äter du lithium eller något liknande som "neutraliserar" ditt känsloliv?
Ämnet intresserar mig mycket, schizofreni finns i min släkt...
Jag missbrukande droger i ganska många år när jag var yngre, främst amfetamin, och jag blev otroligt paranoid dom sista åren...
Kunde inte gå på toa utan att leta efter dolda kameror (förmodligen för att jag alltid injicerade på toaletter), jag kunde inte dusha med drapperiet fördraget för jag trodde det stog nån bakom där isf, jag hade en ständig känsla att jag var bevakad, att någon/något smög på mig etc etc.
Jag trodde att jag skulle bli psykiskt sjuk på riktigt, speciellt efterssom schizofreni finns i släkten. Nu är jag snart 30år så det borde väl ha yttrat sig nu...
Min paranoia försvann helt när jag hade varit drogfri nåt år...
MVH
Hej o tack!
Jag drogade en hel del när jag var i 20-års åldern, det var CS, opiater, benzo, hallucinogener o cannabis. Men det var inte en utlösande faktor, jag kände likadant innan jag började med droger.
Men nej, jag använde inte amfetamin så mycket. Däremot mycket Ritalin (men det var inte utskrivet åt mig).
Ja, jag är ganska glädjelös o lider av depression. Dock har jag inte längre suicid-tankar som jag hade innan ECT-behandlingarna som jag fått.
Nej, jag har aldrig aldrig ätit lithium, även om det utreddes ett tag om jag var bipolär.
O nej, det du senare beskriver har jag aldrig upplevt.