Får du för dig mycket i t ex småsaker? Alltså missuppfattar mycket som sägs och görs i din omgivning och tar det på ett bra / dåligt sätt och då blir glad / aggressiv?
Typ som att någon tittar på dig för 2 sekunder, kan du få för dig att personen hånade dig och då blir galen, eller att personen ville knulla dig eller något sånt?
Kan hända. Jag kan reta upp mig enormt på småsaker o det har även hänt att jag misshandlat folk pga. det.
Låter inte som något solklart "schizofrenioffer", du beskriver väldigt mycket om din plötsliga ilska och tankar om att döda.
Om du nu har schizofreni så verkar du inte vara något extremfall.
Senast redigerad av Helsingborg2 2009-11-06 kl. 00:38.
Min fråga:
Det finns ju en tendens där patienter med diagnosen schizofreni slutar att medicinera vilket oftast leder till inläggning (Både HSL samt LPT).
Du verkar ha en god sjukdomsinsikt men händer det att du slutar medicinera? Nu menar jag inläggningar beroende helt på medicinstopp och inte andra faktorer som t.ex depression.
Känner du av att är nått fel i kopplingen mellan ditt känsloliv och förnuft? Typ att du kan garva på en begravning? Eller ifall någon hyfsat nära vän dör så bryr du dig inte nämnvärt känslomässigt?