Citat:
Ursprungligen postat av 99gram
Du skrev tidigare att du / ni tog kontakt med psykiatrin för dina raseriutbrott?
När du kom dit vad gjorde dem? Vad sa dem?
Blev du bara barra bing barra bom instängd när DOM tyckte du var för sjuk? Men du själv tycker du inte var sjuk.
Du har skrivit att du har varit inlagd, hur var det? Är det lika deprimerande som i film, vita kala rum, folk som dräglar framför ett fönster i flera timmar, vita kläder och så vidare?
Jag var 16 år första gången o det var mina föräldrar som tvingade mig att prata med en psykiater, fick en hel del mediciner redan då (Remeron, Tegretol, Imovane/Stilnoct & Sobril). Jag tyckte inte att jag var sjuk då. Fick medicinerna främst för att jag skulle bli lugnare.
Men nej, jag har faktiskt aldrig varit tvångsintagen. Fast polisen har hämtat mig efter en misshandel, o de körde mig till psykakuten. Men jag hade lyckats lugna ner mig tillräckligt för att få gå hem direkt efter ett samtal med läkare. Men har alltid blivit inlagd pga. depression.
Men nä. det är inte så farligt på en psykavdelning, man har sina egna kläder, en del är lite mer knäppa, men oftast är de också vänliga. Rummen är väl lite trista, som på alla avdelningar. Fast de har galler för fönstrena, efter som psyk i Helsingborg ligger på 5:e våningen.