2009-09-21, 00:27
Medlem
har du synhallucinationer,om ja vad är det för saker du ser?
Citera
2009-09-21, 03:01
Medlem
99grams avatar
Du skrev tidigare att du / ni tog kontakt med psykiatrin för dina raseriutbrott?

När du kom dit vad gjorde dem? Vad sa dem?

Blev du bara barra bing barra bom instängd när DOM tyckte du var för sjuk? Men du själv tycker du inte var sjuk.

Du har skrivit att du har varit inlagd, hur var det? Är det lika deprimerande som i film, vita kala rum, folk som dräglar framför ett fönster i flera timmar, vita kläder och så vidare?
Citera
2009-09-21, 03:15
Bannlyst
Har du någon gång gjort det rösterna säger, bara för att slippa höra tjatet?

Vad rekommenderar du ifall det finns någon här som hör röster och som säger att personen ska gå in och snatta på konsum?
Citera
2009-09-21, 20:03
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokecoke
har du synhallucinationer,om ja vad är det för saker du ser?
Nej, det har jag inte haft, förutom när jag tagit hallucinogener... Eller när jag haft sömnparalyser.
Citera
2009-09-21, 20:14
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99gram
Du skrev tidigare att du / ni tog kontakt med psykiatrin för dina raseriutbrott?

När du kom dit vad gjorde dem? Vad sa dem?

Blev du bara barra bing barra bom instängd när DOM tyckte du var för sjuk? Men du själv tycker du inte var sjuk.

Du har skrivit att du har varit inlagd, hur var det? Är det lika deprimerande som i film, vita kala rum, folk som dräglar framför ett fönster i flera timmar, vita kläder och så vidare?
Jag var 16 år första gången o det var mina föräldrar som tvingade mig att prata med en psykiater, fick en hel del mediciner redan då (Remeron, Tegretol, Imovane/Stilnoct & Sobril). Jag tyckte inte att jag var sjuk då. Fick medicinerna främst för att jag skulle bli lugnare.

Men nej, jag har faktiskt aldrig varit tvångsintagen. Fast polisen har hämtat mig efter en misshandel, o de körde mig till psykakuten. Men jag hade lyckats lugna ner mig tillräckligt för att få gå hem direkt efter ett samtal med läkare. Men har alltid blivit inlagd pga. depression.

Men nä. det är inte så farligt på en psykavdelning, man har sina egna kläder, en del är lite mer knäppa, men oftast är de också vänliga. Rummen är väl lite trista, som på alla avdelningar. Fast de har galler för fönstrena, efter som psyk i Helsingborg ligger på 5:e våningen.
Citera
2009-09-21, 20:18
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Har du någon gång gjort det rösterna säger, bara för att slippa höra tjatet?

Vad rekommenderar du ifall det finns någon här som hör röster och som säger att personen ska gå in och snatta på konsum?
Nja, jag har väl följt vissa uppmaningar ibland. Men när jag hör att jag ska skada nån/nått så har det varit jobbigt.

Jag rekommenderar att man inte ska följa rösterna! Då man riskerar att begå brott, o det vill man ju inte. Men ibland är det svårt ändå.
Citera
2009-09-22, 00:50
Medlem
MaxDLs avatar
Jag har hört att schizofrena kan vara lite mer "medium/synsk"-aktiga av sig, kunna se framtiden eller höra information som andra in kan etc. Har du haft några sådana upplevelser som du kunnat bekräfta att rösten haft rätt om?

Har du någonsin försökt kontrollera rösten och lyckats?
Om inte, hur försökte du kontrollera den?

Hur märker du skillnad på vad som är din inre tanke (som vi alla har) och något som du uppfattar vara en yttre röst? Kommer rösten från en viss riktning till skillnad från en tanke, är den mer definerad på något sätt tycker du etc? Hur märker du skillnad?
Citera
2009-09-22, 00:55
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Jag har hört att schizofrena kan vara lite mer "medium/synsk"-aktiga av sig, kunna se framtiden eller höra information som andra in kan etc. Har du haft några sådana upplevelser som du kunnat bekräfta att rösten haft rätt om?
Nej, det har jag aldrig varit med om.

Citat:
Har du någonsin försökt kontrollera rösten och lyckats?
Om inte, hur försökte du kontrollera den?
Jo, ibland har jag lyckats att "tänka" bort den.

Citat:
Hur märker du skillnad på vad som är din inre tanke (som vi alla har) och något som du uppfattar vara en yttre röst? Kommer rösten från en viss riktning till skillnad från en tanke, är den mer definerad på något sätt tycker du etc? Hur märker du skillnad?
Nej, det är det som är det svåra, att skilja på tankar o röster. Rösten verkar något starkare än tanken, o kan vara mer påträngande.
Citera
2009-09-22, 00:59
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal.Lecter
Jo, ibland har jag lyckats att "tänka" bort den.

Nej, det är det som är det svåra, att skilja på tankar o röster. Rösten verkar något starkare än tanken, o kan vara mer påträngande.
Hur tänkte du bort den då specifikt?

På vilket sätt starkare och med påträngande menar du att tonläget förändras till mer distinkt eller vad?
Citera
2009-09-22, 01:11
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Hur tänkte du bort den då specifikt?
Vet inte riktigt hur man kan förklara det, men typ att man koncentrerar sig på nått som är verkligt o låtsas inte om rösten.

Citat:
På vilket sätt starkare och med påträngande menar du att tonläget förändras till mer distinkt eller vad?
Ja, ibland har jag upplevt en "högre volym", då är det svårare att tänka bort det.
Citera
2009-09-22, 01:14
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal.Lecter
Vet inte riktigt hur man kan förklara det, men typ att man koncentrerar sig på nått som är verkligt o låtsas inte om rösten.

Ja, ibland har jag upplevt en "högre volym", då är det svårare att tänka bort det.

Det finns tekniker för att minska volymen mentalt så att du störs mindre utav den (med lite träning), vet du det?
Citera
2009-09-22, 01:28
Medlem
Hannibal.Lecters avatar
Citat:
Det finns tekniker för att minska volymen mentalt så att du störs mindre utav den (med lite träning), vet du det?
Nej, det har jag aldrig hört talas om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in