Väldigt intressant tråd. Jag har haft rätt mycket hypokondriska föreställningar om att jag skulle vara på väg att utveckla schizofreni (jag är 24 år och man, standardåldern vad jag förstått), men har varken hört röster, hallucinerat, fått raseriutbrott, trott att någon är ute efter mig eller liknande. Det är mest att jag haft duktigt med ångest och känt mig lite avtrubbad som fått in mig på det spåret - med hypokondrin har jag dessutom ibland blivit på helspänn och suttit och lyssnat efter röster eller hoppat till när jag sett en rörelse i ögonvrån (som dock alltid haft en logisk förklaring när jag tittat efter). Men åtminstone din bild av sjukdomsförloppet känns ju rätt långt ifrån det...
Jag pluggar även till psykolog just nu (lite ironiskt, jag vet) och blir rätt paff när du nämner att du alltså diagnosticerades med bl.a. Rorschach-tester? Det lilla jag har läst om den testmetoden har varit entydigt negativt/avfärdande - rent kvacksalveri, alltså. Intressant! Har du någon aning om ifall det här är standard även idag?
Som flera andra noterat är det förresten rätt överraskande och kul att se att du förmodligen har bättre verklighetsförankring än många som inte fått någon psykiatrisk diagnos.