2009-06-04, 13:09
Medlem
Zanizailas avatar
Tre hundar vid namn CC (min hund, men det var uppfödaren som döpte honom), Mimas och Daphne. Tidigare hund hette Molly, och så hade vi en collievalp vid namn Candy. Och långt innan jag föddes hade min pappa en tax vid namn Timmy.

Två undulater vid namn Hugo och Josefin, en Meyers papegoja vid namn Saga och en gultofskakadua vid namn Yondo.
Har även en kungsboa som heter Lilleman.

Mina tidigare ormar (green snowcorn majsorm och två bruna regnbågar) hette Disa, Titus (hona... fast den som sålde henne sade att hon var en hane) och Julle.

Vi har haft tre kaniner i familjen som hette Stampe, Viggo (syrrans kaniner) och Ofelia (mammas/min).

Vi hade en katt som hette Musse som dog för två år sedan, och så hans lillebror Ludde som sköts för femton år sedan.

Sedan har vi haft ett tjugotal marsvin vid namn Adina, Lucia, Trolla, Hampus, Turkey Texas (uppfödaren döpte), Eowyn, Madicken, Nikodemus, Malwa, Kanel, Valdo (mina), Meira, Marilyn, Melvin, Trine, Tallula och Hjärter Dam (uppfödaren döpte). Och så hade mina marsvin totalt tre missfall som jag kallade Leopold, Alva och Alfhild helt i onödan.

Så har vi haft ett fyrtiotal hamstrar som hette (tar inte med alla små ungar) Trasslan, Nalle-Maja, Timmy, Hjärtat, Majsan, Pepsi, Smulan, Pripps Blå, Sprutt, Spruttan, Bobby Boy, Tim, Timman, Cookie, Tippy, Brumma, Brumme-Lisa, Grädd-Kola (mina syskon mobbade mig för det där hela tiden ), Snäckan, Minus, Plus, Pilen, Korall, Musslan/Musli, Malte, Peppar och Oliver (namnet då, inte oliv i plural).

Och så har vi haft ett antal undulater under mina år (lyckligtivs har jag inte ägt en enda själv), vid namn Tintin, Knutte, Kajsa, Knubban, Albin, Alva, och Lukas (tidigare Selma). Innan jag föddes hade vi bl.a Kim, Tina och Timmy. Jag har även haft en dvärgpapegoja vid namn Freja och två nymfkakaduor som hette Idun (hane) och Fenris.

Sedan ett antal fiskar som hette (tar inte med ens hälften) Savoy, Savoya, Soffan, Zorro, Crazy, Twist, Sunlight, Nomi (min älskade kuhliiål), Otto, Citrus (en stackars algätare jag grät som ett barn över när han dött), Pelle, Ballerina, Doris, Azur, Champis, Otto... och Palle Pilsner.

Och så hade min syster en stackars mus som hette Gandalf.
Citera
2009-06-04, 19:55
Medlem
Headshrinkers avatar
Min vandrande pinne är en stolt Rolf
Citera
2009-06-04, 19:57
Medlem
juggepugges avatar
Jack russel/tysk jakt terrier - Märta
Citera
2009-06-04, 20:01
Medlem
Awtos avatar
Hade två underbara tjejmissar som hette Polly och Esther. Kände tyvärr att jag skulle bo i en för liten lägenhet för två katter i framtiden så min syster fick Polly redan som kattunge.
Citera
2009-06-04, 20:28
Medlem
Nichosjs avatar
Min lilla kisse heter Dr. Deo
Citera
2009-06-05, 01:35
Medlem
brenkes avatar
Två katter vid namn Piff och Puff
Citera
2009-06-05, 12:51
Medlem
Mikkäjävvels avatar
2 katter, Gaston och Tindra. 1 boaorm, Elviz.
Citera
2009-06-05, 13:32
Medlem
Druzzis avatar
Min katt hette "Fläcken" ( sköldpaddsfärgad )
tyvärr så finns hon bara kvar i minnet, efter 17 människoår..

Min mors katt blev lite äldre dock, 22 år innan det var dags.

(inne & ute katter MITT i centrala sthlm för övrigt)
Citera
2009-06-05, 18:36
Medlem
zebagos avatar
En berner sennen; Nellie
Citera
2009-06-06, 15:09
Medlem
Hunden heter Dogge
Citera
2009-06-06, 20:13
Medlem
Per asperas avatar
En kollega har en minigris som heter Muhammed - ganska kul
Citera
2009-06-06, 21:09
Medlem
brunstigs avatar
Min hund heter Lady och min katt heter Kiara. Lite fjolligt namn me tanke på att det är en hankatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in