2007-06-29, 19:59
Medlem
wigwaggles avatar
dJag är stolt pappa till en Siames och en Oriental, Nina och Danne heter de. De vet vad de heter och kommer när jag ropa deras namn.
Citera
2007-06-29, 20:40
Medlem
T-5s avatar
En Ridgeback - Ville
Citera
2007-06-29, 21:24
Medlem
kultingens avatar
Har en stor spindel i badrummet, han har varit där i flera månader nu
Hur som helst har han en trevlig personlighet, han kommer fram från ett skåp så fort jag duschar, antar att det beror på fukten. Hur som haver heter han Spladen.
Citera
2007-07-05, 13:32
Medlem
Flakons avatar
Har en svart katt som heter Stefan.
Citera
2007-07-07, 22:20
Medlem
Just nu har jag en hund som heter Pika, men nästa hund ska vara en stor rottveiler som jag ska kalla Brutus!
Citera
2007-07-10, 03:45
Medlem
min flickväns katt heter bertil från början hette han snusk-bertil, men sen blev det bara bertil, han har även nästan hundra smeknamn...

När jag skaffar en katt ska jag döpa den till karl-hans. Bara för att jag ska kunna kalla den kalle-hasse ( Prova att säga kalle-hasse tyst för dig sjäv med Dr. Alban röst, hahaha )
Citera
2007-07-10, 03:57
Medlem
Yama heter min hund
Citera
2007-07-23, 02:00
Medlem
grimhearts avatar
2 katter vid namn Såg & Dörr. Dörr hette tidigare Helge Fossmo men det blev tråkigt.
Citera
2007-07-23, 02:03
Medlem
Krappfiskarns avatar
Ena katten heter Chara, andra heter Zeke.
Citera
2007-07-23, 04:10
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Ena katten heter Chara, andra heter Zeke.

Ser att du också vet att uppskatta katter. Respekt.
(Nämnde tidigare i tråden att min katt hette Mischa - fick avliva henne för ett drygt år sedan. Hon blev nästan 19 år...och saknaden finns där fortfarande.)
Citera
2007-07-23, 11:47
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Ser att du också vet att uppskatta katter. Respekt.

Utan tvekan. Deras privata uppsyn är något extra.

Citat:
(Nämnde tidigare i tråden att min katt hette Mischa - fick avliva henne för ett drygt år sedan. Hon blev nästan 19 år...och saknaden finns där fortfarande.)

Tråkigt att höra. En glädjande sak är kanske att "Misha" / Миша (uttalas troligen så som din katt hette) är ett ryskt mansnamn.
Citera
2007-07-23, 12:33
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Utan tvekan. Deras privata uppsyn är något extra.

Tråkigt att höra. En glädjande sak är kanske att "Misha" / Миша (uttalas troligen så som din katt hette) är ett ryskt mansnamn.

Katter är trevliga och speciella djur, ja.
Och, jodå, visst vet jag att Misha är ett ryskt mansnamn, kortform för Michail. Min katt uppkallades efter maskoten till Mosva-OS 1980, björnen Misha (samma mörka, mjuka päls och gulliga uppsyn på båda). Misha/Mischa kan ju dock även fungera som kvinnonamn - som tur var för denna katt som var hona/tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in