2009-09-10, 19:34
Medlem
6-10s avatar
Tjenna!
Installerade amd dual core optimizer i hopp om en stabilare dator när jag spelade. Jag har en amd phenom x3, och det kanske var där skon klämde...
Hursom helst blev datorn heltokig och bluescreen visades varje gång jag startade datorn. Körde då datorn i felsäkert läge, gick in o deletade hela amd dual core optimizer-mappen, dumt eller ej, men nu fungerar datorn iallafall, borsett från att den vid varje startup visar:

"Windows-värdprocess (Rundll32) har slutat att fungera"

Har ej än märkt några komplikationer av detta, men att systemfiler beter sig underligt bådar aldrig gott!
Körde en chkdsk utan några som helst resultat, och där tar mina datorkunskaper slut. Skulle vara väldigt tacksam ifall någon orkade hjälpa en
medmänniska, genom att tipsa om lösningar på problemet
Tack på förhand!
Citera
2009-09-10, 19:37
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Du borde ha avinstallerat programmet istället för att radera det.

Kör en registry cleaner så att du får bort det helt.

cc-cleaner är gratis och bra.
Citera
2009-09-11, 00:04
Medlem
6-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Du borde ha avinstallerat programmet istället för att radera det.

Kör en registry cleaner så att du får bort det helt.

cc-cleaner är gratis och bra.

Det kunde man inte göra, jag har stängt av uac, är administratör, men likt förbannat gick det inte att få bort programmet genom att avinstallera det. Kanske finns det andra sätt, (vista och dess 500 000 olika jävla säkerhetsnivåer), men detta prövade jag, och fick ett prompt nej.

Problemet är iallafall denna systemfil som slutat fungera. Löser reg-cleanern även det?

EDIT: Viktigt att påpeka att jag efter att ha tagit bort mappen kunde avinstallera det på hederligt vis, och den bör alltså inte längre finnas med bland registerade program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in