• 1
  • 2
2003-12-25, 16:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Har hört att det finns receptfria åksjuketabletter som man kan trippa på... Vet ni vad de heter och har någon erfarenhet av att "missbruka" dem??
Citera
2003-12-25, 17:17
Har en ask liggande som heter Postafen 25 mg. Om det går o berusa sig på dem vet jag inte. Får väl testa.
Citera
2003-12-25, 17:26
Medlem
Nemesis1s avatar
Berätta hur det gick då du har testat...
Citera
2003-12-25, 18:33
Jo, det kan jag göra. Blir väl inte idag. Men har jag inget för mig imorgon så. Där är en röd varningstriangel på dom i alla fall.
Citera
2003-12-25, 22:36
Medlem
joyces avatar
Jag har tagit postafen mot graviditetsillamående många gånger. Brukade börja dagen med en tablett och tog sen ytterligare en under eftermiddagen. Det enda om händer med postafen är att man blir trött.

De funkar bra mot åksjuka och illamående. Hur många har du tänkt ta? Tryck i dig 10 stycken och se om det händer något.
Citera
2003-12-25, 23:20
Medlem
man blir åksjuk.
Citera
2003-12-25, 23:22
Medlem
Nemesis1s avatar
Min mamma och en av hennes polare trippade på åksjuketablätter, men det var i början på 70-talet...
Citera
2003-12-26, 00:18
Bannlyst
åkskjuke tabbs

Tror nog inte att det e samma i postafen som åksjuke tabbs på 70 talet. Jag brukar använda posafen om jag tar typ 5-meo-dipt, kaktus osv för att inte jag ska må illa när trippen börjar. Har inte ätit massa för att få en tripp på bara dom iofs, kanske funkar men jag har ingen större lust att pröva.
Citera
2003-12-26, 02:00
Bannlyst
Är postafen receptfritt? Fungerar det bra mot illamående vid trippar?

Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen
Tror nog inte att det e samma i postafen som åksjuke tabbs på 70 talet. Jag brukar använda posafen om jag tar typ 5-meo-dipt, kaktus osv för att inte jag ska må illa när trippen börjar. Har inte ätit massa för att få en tripp på bara dom iofs, kanske funkar men jag har ingen större lust att pröva.
Citera
2003-12-26, 02:30
Medlem
Tog Postafen en gång när jag skulle åka färja.. och hade jag inte varit sjösjuk förr, så blev jag det då.. allt bara gungade runtomkring en, och var tvungen att stödja mig och hålla mig i saker för att överhuvudtaget stå på benen.. Folk trodde nog vi var berusade. Fick ett lätt illamående också förutom yrseln. Effekten satte i sig till nästa dag. Det var skitsvårt att duscha; höll på att slå ihjäl mig i duschen. Och sen när man försökte sova, så trodde man hela tiden att man skulle ramla ur sängen, så man fick liksom hålla i sig då med, hehe..
Däremot så fick jag Lergigan en gång vid en annan resa med färja. Inga biverkningar som ovan; måhända att man kanske kände sig lite lugn, men absolut inget rus.
Citera
2003-12-26, 15:59
Medlem
Nemesis1s avatar
Det där låter ju riktigt kul... Går Postafen att köpa receptfritt vid apoteket??
Citera
2003-12-26, 17:18
Medlem
Jo, det gjorde jag iallafall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem