2003-12-25, 12:19
Medlem
iommis avatar
Hej!

Jag har ett problem. Så fort jag träffar en tjej som jag blir kär i, vill jag ge henne allt från början. Jag kan efter att ha dejtat henne 3 ggr börja skämta om att flytta ihop å såna grejjor, det är bara skämt men med en allvarlig baktanke.

Jag lovar henne att det inte finns ngn annan för mig (och det är ju sant), jag belyser hur lycklig jag är som träffas just henne etc.

Mitt problem är att detta verkar skrämma bort de flesta tjejjer.

Vilka psykologiska aspekter skall man beakta vid kärlek? Varför uppfattar tjejjerna mig som skrämmande?

Iommi
Citera
2003-12-25, 12:39
Medlem
safts avatar
Försök att inte prata om att gifta sig eller bo ihop, prata om varandra istället. Rätt enkelt.

Är faktist sån jag med att jag brukar köra den stilen, men sen en tid har det varit mindre o mindre av det.
Citera
2003-12-25, 12:56
Bannlyst
förhållanden suger.. iallafall när man inte har något..
Citera
2003-12-25, 13:14
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
Hej!

Jag har ett problem. Så fort jag träffar en tjej som jag blir kär i, vill jag ge henne allt från början. Jag kan efter att ha dejtat henne 3 ggr börja skämta om att flytta ihop å såna grejjor, det är bara skämt men med en allvarlig baktanke.

Jag lovar henne att det inte finns ngn annan för mig (och det är ju sant), jag belyser hur lycklig jag är som träffas just henne etc.

Mitt problem är att detta verkar skrämma bort de flesta tjejjer.

Vilka psykologiska aspekter skall man beakta vid kärlek? Varför uppfattar tjejjerna mig som skrämmande?

Iommi

Det är väl precis samma som det är för killar.Skulle en brud börja tjata om förhållande efter 3 dejter så drar jag,finns inget jobbigare än människor som är för "på".
Citera
2004-01-09, 01:33
Medlem
Tussans avatar
shiiiid, ja skulle bli skitskraj för dig!
men det är väl rätt solklart, hur kan du veta med obestridlig säkerhet att det kommer funka efter tre - hallå 3!!!dejter! mannen, du måste lugna dig lite, sånt där kommer med tiden, om du efter tre dejter vill gifta daj så är det med en fiktiv person isåfall, inte med tjejen du har där...du har ngn form av idealbild som du projicerar på det lilla stycket, och du vill bara ha din dröm - inte henne,kött o blod å tankar å hela bagaget...

nä, dom killar ja träffat som varit som dig har inte orkat hela ronden om man säger så...oftast är det en chimär bild av förhållandet dom har....som sen spricker då grå vardan kommer.
sorry
Citera
2004-01-14, 13:29
Medlem
PeGs avatar
Citat:
oftast är det en chimär bild av förhållandet dom har....som sen spricker då grå vardan kommer.

Stämmer .... Det finns ingenting värre än att vara tillsammans med/dejta någon som är för påflugen och pratar om barn, bröllop m.m. .... Jag pyser direkt...

Låter man det växa fram däremot .... då jävlar!
Citera
2004-01-18, 19:41
Medlem
rank81s avatar
tjejer e konstiga som fan...

vissa vill att man springer efter dom som en toffel medan andra(de flesta) vill att man ska behandla dom som en morddömd på ett ryskt fängelse.

själv har jag helt o hållet slutat att vara snäll o gullig mot mina tjejer för dom tröttnar på sånt i längden.

följ dessa enkla regler så kommer det nog gå bra:
1. ring aldrig henne när du har lovat att ringa.
2. umgås mycket med andra tjejer.
3. betala allt åt henne, tex fika, mat, inträde på ställen osv.
4. ge henne tomma löften dagligen.
5. spendera(/festa) varje helg tillsammans med dina kompisar.
6. träffa henne max 2 ggr per vecka.
7. kalla henne för diverse saker.
8. stöt mycket på andra tjejer.
9. klaga på hennes rumpa och bröst.
10. jämför henne me dina x.

det här låter helt bisarrt men det funkar. det blir säkerligen inget bra
förhållande om man vill umgås mycket me sin flickvän o vara snäll o gullig, men det håller garanterat hur länge som helst. som jag sa tidigare; tjejer e konstiga som fan!
Citera
2004-01-18, 19:50
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rank81

vissa vill att man springer efter dom som en toffel medan andra(de flesta) vill att man ska behandla dom som en morddömd på ett ryskt fängelse.

själv har jag helt o hållet slutat att vara snäll o gullig mot mina tjejer för dom tröttnar på sånt i längden.

förhållande om man vill umgås mycket me sin flickvän o vara snäll o gullig, men det håller garanterat hur länge som helst. som jag sa tidigare; tjejer e konstiga som fan!
*antecknar*
Citera
2004-01-28, 16:16
Medlem
Citat:

haha.. Låter fan intressant d där.. Men har redan tjej så jag får vänta med de dära tipsen...
Citera
2004-01-31, 02:58
Medlem
För mig är det precis tvärtom. Jag och min tjej har varit tillsammans i snart 1.5 år och varje gång hon börjar prata om att flytta ihop eller reflekterar över vår framtid så blir jag livrädd och försöker snabbt slingra mig ur samtalsämnet.
Citera
2004-02-02, 01:25
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
*antecknar*

Citat:
Ursprungligen postat av Knulle
haha.. Låter fan intressant d där.. Men har redan tjej så jag får vänta med de dära tipsen...

tro mig, det funkar. det funkade i mitt senaste förhållande men till slut så tröttnade jag o dumpade henne.

men en av mina närmaste vänner har följt den listan in i minsta detalj o hans tjej e helt nere i honom. han kan göra i princip vad som helst o sen göra slut. sen så ringer hon honom hela tiden o skickar sms o väntar utanför hans dörr tills han kommer hem osså. o denna tjejen e 23 år gammal o har ett rykte av sig att vara svår att ha o göra med. men hon har förändrats totalt sen dom blev tillsammans, nu kan han knappt kolla på en annan tjej utan att hon blir svartsjuk, o om han inte får som han vill så gör han slut... låter ju helt löjligt men han får ju som han vill iaf.. som kille gäller det att visa tjejen vem som har "bollen" från början. vänder hon på steken o får kontroll på förhållandet e man körd!
Citera
2004-02-02, 02:05
Medlem
Citat:
tro mig, det funkar. det funkade i mitt senaste förhållande men till slut så tröttnade jag o dumpade henne.

men en av mina närmaste vänner har följt den listan in i minsta detalj o hans tjej e helt nere i honom. han kan göra i princip vad som helst o sen göra slut. sen så ringer hon honom hela tiden o skickar sms o väntar utanför hans dörr tills han kommer hem osså. o denna tjejen e 23 år gammal o har ett rykte av sig att vara svår att ha o göra med. men hon har förändrats totalt sen dom blev tillsammans, nu kan han knappt kolla på en annan tjej utan att hon blir svartsjuk, o om han inte får som han vill så gör han slut... låter ju helt löjligt men han får ju som han vill iaf.. som kille gäller det att visa tjejen vem som har "bollen" från början. vänder hon på steken o får kontroll på förhållandet e man körd!

Vilket jävla förhållande det måste vara. Hade inte gett mig ett skit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in