2009-09-10, 09:08
Medlem
Skin-flutes avatar
Han poppar upp med en illa skriven "kulturartikel" om organstöld. Vem är karln? Såg honom intrevjua en eritreansk minister angående Dawit Issaak, och Donald verkade inte direkt vara den vassaste saxen i lådan. Är han lika kass fotograf som reporter? Nån som vet?
Citera
2009-09-10, 09:47
Medlem
Kingen_kings avatar
Nån länk? Svårt att ta ställning till nån som förmodligen väldigt få hört talas om, men skriver och fotar han så borde det finnas en länk.

Google är din vän... Han är tydligen frilans och reser runt världen och skriver om AIDS. Sen har han tydligen gjort kokböcker och massa andra saker, som att starta skolor i Irak...

http://www.donaldbostrom.com/
Citera
2009-09-10, 11:00
Medlem
gregorivalettis avatar
Donald Boström är väl något så ovanligt som en vänstervriden journalist
Citera
2009-09-10, 12:24
Medlem
UT64s avatar
Mannen var på morgontv häromdagen. Har aldrig hört talas
om honom innan artikeln. Han gjorde faktiskt ett mycket bra intryck.
Svarade tydligt på frågorna och hade trovärdighet då han med egna
ögon sett "Världens Humanaste Armé" i aktion mot palestinierna.

Han påpekade också att det skrivits massor av artiklar om organhandel,
mer eller mindre underbyggda, på senare år. Varför detta ramaskri när
bara för att Israel var inblandat denna gång?
Citera
2009-09-10, 12:32
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Nån länk? Svårt att ta ställning till nån som förmodligen väldigt få hört talas om, men skriver och fotar han så borde det finnas en länk.

Google är din vän... Han är tydligen frilans och reser runt världen och skriver om AIDS. Sen har han tydligen gjort kokböcker och massa andra saker, som att starta skolor i Irak...

http://www.donaldbostrom.com/

En kort reflektion bara är det bara jag som tycker att
kartan på hans hemsida ser lite konstig ut i den östra delen
av medelhavet?

http://i26.tinypic.com/21d3p6r.jpg

Citera
2009-09-10, 14:27
Medlem
Skin-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Mannen var på morgontv häromdagen. Har aldrig hört talas
om honom innan artikeln. Han gjorde faktiskt ett mycket bra intryck.
Svarade tydligt på frågorna och hade trovärdighet då han med egna
ögon sett "Världens Humanaste Armé" i aktion mot palestinierna.

Han påpekade också att det skrivits massor av artiklar om organhandel,
mer eller mindre underbyggda, på senare år. Varför detta ramaskri när
bara för att Israel var inblandat denna gång?

Ursäkta ursäkta. Ny på sidan. Jag borde ha tillagt att jag inte hade för avsikt att ge mig på den diskussionen. Men here goes. Artikeln är just vad den utmålas som, j-igt illa skriven och dessutom tendentiös emot judar och hur de konspirerar mot araberna för att nu också knycka deras organ. (Inte bara deras land. I och för sig är ju "ockupationen" av "deras" land en konsekvens av X antal anfallskrig från Arabstater. )
Ja, just det. Boströms insinuationer döms ut som befängda av läkare överallt, men de kan ju förstås vara en del av kospirationen de också.

Att folk - och i synnerhet journalister - vänsterkanten hatar jud..f'låt sionister ska det stå, är heller inget nytt. Det som är nytt med Boström är att han liksom inte ens har vett att linda in det. Därav min fråga. Men skit samma. Han är i och med detta en levande legend och hur stor som helst i både Teheran och Damaskus.
Citera
2009-09-10, 16:24
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skin-flute
Ursäkta ursäkta. Ny på sidan. Jag borde ha tillagt att jag inte hade för avsikt att ge mig på den diskussionen. Men here goes. Artikeln är just vad den utmålas som, j-igt illa skriven och dessutom tendentiös emot judar och hur de konspirerar mot araberna för att nu också knycka deras organ. (Inte bara deras land. I och för sig är ju "ockupationen" av "deras" land en konsekvens av X antal anfallskrig från Arabstater. )
Ja, just det. Boströms insinuationer döms ut som befängda av läkare överallt, men de kan ju förstås vara en del av kospirationen de också.

Att folk - och i synnerhet journalister - vänsterkanten hatar jud..f'låt sionister ska det stå, är heller inget nytt. Det som är nytt med Boström är att han liksom inte ens har vett att linda in det. Därav min fråga. Men skit samma. Han är i och med detta en levande legend och hur stor som helst i både Teheran och Damaskus.

Det finns gott om trådar för att diskutera detta. Då skulle du också ha sett att dessa doktorer utgår från att de stulna organen används för transplantationer, men att stölderna har haft andra syften. Detta är väl känt och mycket diskuterat även i israelisk press. Men alltså - gå till de andra trådarna där vi tjatat om detta i det oändliga.
Citera
2009-09-11, 11:22
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det finns gott om trådar för att diskutera detta. Då skulle du också ha sett att dessa doktorer utgår från att de stulna organen används för transplantationer, men att stölderna har haft andra syften. Detta är väl känt och mycket diskuterat även i israelisk press. Men alltså - gå till de andra trådarna där vi tjatat om detta i det oändliga.
Precis, därför håller vi den här tråden till att handla om Donald Boström som person, vinklingen är rätt klar i det första inlägget och rubriken men efter TS senaste inlägg blir jag lite mer förvirrad.

För att göra det hela klarare skickar jag tråden till skvaller och råder TS att läsa lite i Politik Utrikes-forat om han vill läsa om hela händelsen.

//Mod
Citera
2009-09-12, 16:18
Medlem
De gånger jag har haft med DB att göra har jag kunnat konstatera att han kan sina ämnen bra, ger ett aningen stressat intryck och brinner för sin sak. Som journalist är det ingen tvekan om att han har en agenda, vilket ju inte är så ovanligt.
Citera
2009-09-12, 18:38
Medlem
jambosanas avatar
Denne Boström har dels skrivit boken "Inshallah", dels dök upp i några minuter i denna dokumentär:

Stringers
Patrick Bratts film Stringers från 2001. I filmen får vi möta den frilansaren Alex Last i hans ibland hopplösa försök att få BBC att intressera sig för kriget mellan Eritrea och Etiopien.
Sänds onsdag 1 april kl 21.05 & fredag 3 april kl 00.05
Citera
2009-09-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jambosana
Denne Boström har dels skrivit boken "Inshallah", dels dök upp i några minuter i denna dokumentär:

Stringers
Patrick Bratts film Stringers från 2001. I filmen får vi möta den frilansaren Alex Last i hans ibland hopplösa försök att få BBC att intressera sig för kriget mellan Eritrea och Etiopien.
Sänds onsdag 1 april kl 21.05 & fredag 3 april kl 00.05

Totalt OffT: någon som vet var den gode Alex Last befinner sig nu? Samma kategori som DB iofs.
Citera
2020-01-01, 04:27
Hallå alla fånar i tråden fakta om en av dom sista gentlemännen på tellus med en rak rygg
och skinn på näsan finns att läsa här,

https://sv.wikipedia.org/wiki/Donald_Bostr%C3%B6m

Och ja han är trevlig och en vän av rang

Då jag vet att han kommer att läsa detta så tillägnar jag det 1000e inlägget till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in