2023-01-10, 19:59
Medlem
Blåmärke på foten efter injektion i glute

2 dagar efter injektion i glute (2ml test E) märker jag ett ganska påtagligt blåmärke på foten. Har inte något minne av att jag tappat något på foten eller slagit i något. Aspirerade innan osv osv.

Kan det ha vandrat ner till foten och satts sig där?

https://pic8.co/sh/1FYH7l.jpeg
Citera
2023-01-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citrouz
2 dagar efter injektion i glute (2ml test E) märker jag ett ganska påtagligt blåmärke på foten. Har inte något minne av att jag tappat något på foten eller slagit i något. Aspirerade innan osv osv.

Och hur är måendet i övrigt? Har du blivit sjuk och åkt på en infektion? Pip? Känner ingenting? Om det sistnämnda har jag otroligt svårt att tro samband finns.
Citera
2023-01-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Och hur är måendet i övrigt? Har du blivit sjuk och åkt på en infektion? Pip? Känner ingenting? Om det sistnämnda har jag otroligt svårt att tro samband finns.

Mår bra i övrigt, känner ingenting vid injektionsstället. Nej jag tror väll egentligen inte heller det, ville mest se om någon upplevt det
Citera
2023-01-11, 09:57
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citrouz

Skulle tro att du slagit i foten i sömnen eller när du inte märkt det.

Hur ser vaden ut?

Tips från coachen, klipp tånaglarna för allas trevnad. 😁
Citera
2023-01-22, 22:05
Medlem
Ska man värma ampullen med gnugga mellan handflatan eller lägga den i varmvatten i nån sekund innan man drar ut den och sticker sig med den?
Citera
2023-01-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Ska man värma ampullen med gnugga mellan handflatan eller lägga den i varmvatten i nån sekund innan man drar ut den och sticker sig med den?

Ja om du har en tjockare olja så blir det lättare att både dra och injicera.
Vilket preparat?
Citera
2023-01-23, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Skulle tro att du slagit i foten i sömnen eller när du inte märkt det.

Hur ser vaden ut?

Tips från coachen, klipp tånaglarna för allas trevnad. 😁
Det där är inte långa tånaglar.
Klipper man kort ökar risken markant för nageltrång.
Citera
2023-01-23, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man1ks
Ja om du har en tjockare olja så blir det lättare att både dra och injicera.
Vilket preparat?

Jag fick bara tag på Deus.

Tog första stickan någonsin i mitt liv på egen hand och risk nyss. Ska gå på det i 12 veckor. 250mg e5d. Dels för välmåendet/tröttheten och dels för bygga upp nåt.

Men nu sitter jag och darrar av oro. Och blivit nojjig och mörka tankar som slår till och tänker ”tänk om jag blir förlamad för livet” eller om jag kommer dö och att det är gift, eller om jag ens injekterat på rätt område (gjorde det på glute).

Vad är det värsta som kan hända? Menar reaktioner både psykisk och fysisk efter nån minut eller timme efter stickan?

Jag blödde lite också när jag tog ut stickan och lite lite öm känns det. Är det normalt?

Hur lång tid tar det innan man känner av effekten? då menar jag mentalt.
Senast redigerad av Voltage3000 2023-01-23 kl. 11:53.
Citera
2023-01-24, 13:05
Medlem
Blir man öm och får gå runt med ömhet och ont varje gång när man sticker sig eller det bara första gången o andra gången?

Ska man skifta från ena sidan till andra varje gång när man sticker sig i glute?
Citera
2023-01-24, 14:35
Medlem
Citat:
Blir man öm och får gå runt med ömhet och ont varje gång när man sticker sig eller det bara första gången o andra gången?

Ska man skifta från ena sidan till andra varje gång när man sticker sig i glute?
Om oljan du är på ger PIP, ja. Fast PIP av en olja kan eller blir ofta bättre över tid, när vänjer sig vid den.
Är din PIP av "virgin muscle" som jag är säker på i ditt fall (fast jag kan inte vara säker oljan du sticker är PIP-fri) så kommer det försvinna efter några stick. Muskeln vänjer sig.

Om alternera stickställe beror på hur ofta du sticker, vad för nål, hur mycket olja och hur okej du är med ärrbildning. Men ja, hade definitivt alternerat ställe. Jag hade inte velat sticka på samma ställe inom en vecka åtminstone. Kanske om väldigt låg oljemängd och med kort låggauge insulinspruta.
Du gör ett hål i din muskel, som ska ha tid att läka. Samt att muskeln ska hinna bearbeta oljan.

Ett klockrent exempel på virgin muscle är under covidvaccineringen. Majoriteten fick förmodligen PIP (av virgin muscle), men vi som dopar oss och sticker i axeln fick inte PIP? Jag kände inte ett skit av vaccinsticken men de jag pratat med blev stela och ömma i axeln.
Citera
2023-01-24, 19:54
Medlem
Kan jag minska PIP eller ömhet med tunnare och mindre kanyl exempelvis som en insulin kanyl? Jag har i dagsläget en som är 23G - 30mm.

Eller är det minsta kanyl för sticka sig i glute?

oljan är inte jättetjock men brukar ändå lägga den i varmvatten innan jag tar upp den. Det är olja från Deus Medical 1ml.
Citera
2023-01-24, 21:50
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:
Kan jag minska PIP eller ömhet med tunnare och mindre kanyl exempelvis som en insulin kanyl? Jag har i dagsläget en som är 23G - 30mm.

Eller är det minsta kanyl för sticka sig i glute?

oljan är inte jättetjock men brukar ändå lägga den i varmvatten innan jag tar upp den. Det är olja från Deus Medical 1ml.

jag kör med 25mm i glute och det funkar bra allt beror hur mycket fett du har på röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in