2009-09-10, 08:22
Medlem
charkovs avatar
Skulle hmta hem 7st uppdateringar i Vista men 5 st misslyckades. Nu nr datorn skulle startas s stod den bara och "stampade 3uppdateringar installeras 0% installerad" sedan startade bara datorn om igen och igen utan att bli uppdaterad. S fick gra en terstllning med inst.skivan fr att verhuvudtaget kunna anvnda datorn. Detta har hnt tidigare, varfr tar inte Vista emot update. Hur gra fr att kunna ta emot uppdateringarna. Ngon som frstr problematiken och kan ge rd.
Citera
2009-09-10, 08:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Skulle hmta hem 7st uppdateringar i Vista men 5 st misslyckades. Nu nr datorn skulle startas s stod den bara och "stampade 3uppdateringar installeras 0% installerad" sedan startade bara datorn om igen och igen utan att bli uppdaterad. S fick gra en terstllning med inst.skivan fr att verhuvudtaget kunna anvnda datorn. Detta har hnt tidigare, varfr tar inte Vista emot update. Hur gra fr att kunna ta emot uppdateringarna. Ngon som frstr problematiken och kan ge rd.
Detta r vl klassiskt "vistaproblem" ??
Vet mnga som drabbats av samma sak..Vetefan vad det beror p egentligen.
Citera
2009-09-10, 08:40
Medlem
charkovs avatar
Felsker man d "f hllp med problemet" s hamnar man p sna hjlpsidor som r s invecklade s ingen ddlig fattar noll. S frustrerande!!!.
Citera
2009-09-10, 08:45
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Felsker man d "f hllp med problemet" s hamnar man p sna hjlpsidor som r s invecklade s ingen ddlig fattar noll. S frustrerande!!!.
Been there,done that! Vista r djvulens pfund!

Citera
2009-09-10, 10:28
Medlem
charkovs avatar
Ja, ja, Provar kra Windows Live On Care. Fr se om det kan hjlpa.
Men det r knappast att rkna med??. S enkelt vill vl Microsoft
inte gra det fr sig!!!.
Citera
2009-09-10, 10:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Detta r vl klassiskt "vistaproblem" ??
Vet mnga som drabbats av samma sak..Vetefan vad det beror p egentligen.

Det hr kan jag nog inte hlla med dig om.

P vilket stt skulle detta vara ett " Vista-problem "?

Satt sjlv igr med en maskin med Vista Ultimate som OS och hade inga problem med Update.

Nyformaterad i grunden och hade om jag minns rtt 57 st uppdateringar dr allt flt p bra.Jag fick endast ett problem och det var till ntverkskortet.Dr fick jag error, men detta berodde p att jag redan hade en nyare version installerat.

Men frklara grna ditt uttryck " Vista-problem " samt detta " Been there,done that! Vista r djvulens pfund! "

Det verkar som du tar allt ifrn luften med utan belgg till fakta.
Citera
2009-09-10, 12:37
Medlem
charkovs avatar
Verkade som att Windows Live one Care fungerade. Fr efter detta gick detatt hmta och installera uppdateringarna. Jag vill faktiskt ocks ha det till att Windows Vista R ett bra O S trots att mnga pstr ngot annat.
Citera
2009-09-10, 12:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan har varit ngot som blockerade uppdateringarna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Windows_Live_OneCare

Vista r ett bra operativsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in