2009-09-10, 02:56
Medlem
Kaustis avatar
Jag blir fan tokig. Jag sitter på ett 811.n nätverk med 300 mbits kapacitet och försöker lyssna på musik från min stationära dator nere i källaren (sitter nu vid en laptop i nätverket). Ändå laggar musiken såpass mycket att jag bara vill skjuta mig själv... Varför? Nu klarar nätverkskorten i datorerna bara 100 mbit/s, men nog fan borde man kunna strömma musik ändå?

Jag använder mig av windows inbyggda remote desktop förresten. Har provat winamps shoutcast också. Alla brandväggar är avstängda och jag tankar ingenting.

Hur kan jag enklast lyssna på musiken?
Citera
2009-09-10, 03:09
Medlem
EvilTouchs avatar
Dela ut musiken istället och lyssna i valfri mediespelare.
Citera
2009-09-10, 03:26
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Dela ut musiken istället och lyssna i valfri mediespelare.
tänkte precis samma sak.
högerklicka på musikmappen och välj Dela.
Citera
2009-09-10, 03:27
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad för program lyssnar du med? Winamps plugin-moduler t.ex. in_mp3.dll kan justeras vad gällande buffert-storlek.
Citera
2009-09-10, 04:22
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oNesterud
tänkte precis samma sak.
högerklicka på musikmappen och välj Dela.

Men då måste jag fixa ett kontorsnätverk mellan datorerna först ju. Just nu står det bara "Den här datorn är inte medlem i något nätverk blablabla, konfigurera nätverket först". Datorerna är dock bakom en router just nu, och jag ansluter till datorn genom adressen 192.168.0.x .
Dessutom vill jag lyssna på just dom låtarna jag har i min playlist just nu. Jag orkar inte göra en ny playlist bara för att en låt läggs till.

Allt går ju som det ska förutom att det laggar, och jag kan inte förstå varför det laggar sådär? Det kan ju inte vara hastigheten som spökar va? Är det så att remote desktop är kasst på ljudöverföring? Men isf borde ju shoutcast fungera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in