• 1
  • 2
2009-08-28, 06:52
Medlem
Soluss avatar
Har skt runt lite granna, men inte riktigt ftt svar p min fundering.
Ska nu till nsta vecka om allt gr som planerat f hem lite methylone vilket i sig kommer bli ett krt terseende, men nu r frgan, sist jag tog methylone s bombade jag och snortade. Detta har jag ingen lust att gra den hr gngen, jag har liksom p senare tid gtt och blivit frlskad i pump och kanyl.

S, r det en bra id att skjuta methylone?
Om ja, hur stora doser br jag kra p?
Bombade sist 360mg och snortade smlinor vilket blev lite vl mycket.
Citera
2009-08-28, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Har skt runt lite granna, men inte riktigt ftt svar p min fundering.
Ska nu till nsta vecka om allt gr som planerat f hem lite methylone vilket i sig kommer bli ett krt terseende, men nu r frgan, sist jag tog methylone s bombade jag och snortade. Detta har jag ingen lust att gra den hr gngen, jag har liksom p senare tid gtt och blivit frlskad i pump och kanyl.

S, r det en bra id att skjuta methylone?
Om ja, hur stora doser br jag kra p?
Bombade sist 360mg och snortade smlinor vilket blev lite vl mycket.

Det tror jag med min begrnsade kunskap om det hela r jvligt farligt, terkom grna med hur det gr om du verlever. Man lr ju f en ordentlig liten resa om det gr.
Citera
2009-08-28, 08:27
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodrama
Det tror jag med min begrnsade kunskap om det hela r jvligt farligt, terkom grna med hur det gr om du verlever. Man lr ju f en ordentlig liten resa om det gr.
Jag kan ocks tnka mig att det kan vara farligt, samtidigt som jag likvl kan tnka mig att det skulle vara mer skonsamt fr kroppen n att bomba det.

Har du ngon orsak till att du betvivlar min verlevnad om jag skulle skjuta det?

Tolka det inte som att jag r motstridig nu, jag r bara fundersam. Tack fr svaret hittills.
Citera
2009-09-16, 14:59
Medlem
Reality81s avatar
Lnar din trd lite och vcker den till liv.

Ska skjuta detta frhoppningsvis imorgon.

Googlat lite och tnkte brja med 0.05g/50mg

frgan r blir denna substans lite bttre med dextropur?
Citera
2009-09-16, 15:07
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Lnar din trd lite och vcker den till liv.

Ska skjuta detta frhoppningsvis imorgon.

Googlat lite och tnkte brja med 0.05g/50mg

frgan r blir denna substans lite bttre med dextropur?
Testa, vetja. Det r vldigt vattenlsligt iaf. Jag brjade med 100mg och blev inte besviken.
Citera
2009-09-16, 17:16
Medlem
ExCowboys avatar
Allt blir bttre av att man blandar lite druvsocker i lsningen. Det sger vl sig sjlvt att hjrnan behver lite extra energi nr man pltsligt frigr en jvla massa signalsubstanser.

Fr att terg till mnet. Det skulle faktiskt inte frvna mig om det visade sig att det inte alls r s kul att skjuta metylon. Mina erfarenheter gr gllande att pslaget nr man bombar (som ju lustigt nog r bttre n att snorta eller att administrera i form av en rvpanna) metylon inte r s behagligt. Jag tycker mest man blir frvirrad, svettig och pushad, utan srskilt mycket eufori. Dremot s r sjlva ruset som tar vid en stund senare mycket trevligt och relativt sansat. Dock r det ju ocks s att man br ta en stabil dos direkt, eftersom det verkar bli kvalitativa skillnader nr man kommer upp i 150-250 mg, s man fr vl st ut med det mindre trevliga pslaget.

Mrklig substans. Jag ser fram emot att hra hur det funkar intravenst!
Citera
2009-09-16, 17:18
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExCowboy
Allt blir bttre av att man blandar lite druvsocker i lsningen. Det sger vl sig sjlvt att hjrnan behver lite extra energi nr man pltsligt frigr en jvla massa signalsubstanser.

Fr att terg till mnet. Det skulle faktiskt inte frvna mig om det visade sig att det inte alls r s kul att skjuta metylon. Mina erfarenheter gr gllande att pslaget nr man bombar (som ju lustigt nog r bttre n att snorta eller att administrera i form av en rvpanna) metylon inte r s behagligt. Jag tycker mest man blir frvirrad, svettig och pushad, utan srskilt mycket eufori. Dremot s r sjlva ruset som tar vid en stund senare mycket trevligt och relativt sansat. Dock r det ju ocks s att man br ta en stabil dos direkt, eftersom det verkar bli kvalitativa skillnader nr man kommer upp i 150-250 mg, s man fr vl st ut med det mindre trevliga pslaget.

Mrklig substans. Jag ser fram emot att hra hur det funkar intravenst!
Jag har aldrig knt av ngon eufori av methylone. Kicken vid intravenst bruk r dock ganska rejl, fr ett rejlt tryck i skallen av det.
Citera
2009-09-16, 17:25
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Jag har aldrig knt av ngon eufori av methylone. Kicken vid intravenst bruk r dock ganska rejl, fr ett rejlt tryck i skallen av det.

Rushen och efterfljande euforin av att skjuta Methylone r ngot av det bttre i drogvg, enligt mig. Det gr att terdosera ett par gnger(den 'riktiga' effekten frsvinner efter 30-60 minuter), men efter det blir det som sagt mest ett rejlt tryck i skallen. Att fortstta skjuta efter det r meningslst och antagligen kommer armarna att bli riktigt trasiga om man trots det vljer att fortstta.

Varfr skjuta Methylone om man inte fr ngon eufori utav det? Det mste finnas mnga droger som r bttre om det inte r euforin man r ute efter.
Citera
2009-09-16, 17:30
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Rushen och efterfljande euforin av att skjuta Methylone r ngot av det bttre i drogvg, enligt mig. Det gr att terdosera ett par gnger(den 'riktiga' effekten frsvinner efter 30-60 minuter), men efter det blir det som sagt mest ett rejlt tryck i skallen.

Varfr skjuta Methylone om man inte fr ngon eufori utav det? Det mste finnas mnga droger som r bttre om det inte r euforin man r ute efter.
Jag vet inte om min definition av eufori r annorlunda n andras - vissa sger sig bli euforiska av tramadol. Fr mig r eufori absolut lycka och det r inget jag ftt av methylone. Kicken r dock fortfarande behaglig, den bestr inte bara av tryck i skallen fr mig. Betydligt rejlare n den p tjack. Timmarna efter fljs av en m bra-knsla fr min del.

Jag misstnker dock att medicinen jag tar, mirtazapin, kan ha varit boven i dramat d den verkar antagonistiskt mot 5-ht-receptorer. Visserligen hade jag hllt upp ngra dagar, men halveringstiden r lng.
Citera
2009-09-16, 17:49
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Jag vet inte om min definition av eufori r annorlunda n andras - vissa sger sig bli euforiska av tramadol. Fr mig r eufori absolut lycka och det r inget jag ftt av methylone. Kicken r dock fortfarande behaglig, den bestr inte bara av tryck i skallen fr mig. Betydligt rejlare n den p tjack. Timmarna efter fljs av en m bra-knsla fr min del.

Jag misstnker dock att medicinen jag tar, mirtazapin, kan ha varit boven i dramat d den verkar antagonistiskt mot 5-ht-receptorer. Visserligen hade jag hllt upp ngra dagar, men halveringstiden r lng.

Att din medicin str i vgen fr att f ut det mesta av ruset r inte alls omjligt.
Peaken man nr direkt efter injiceringen r fr mig i samma niv som peaken efter (oralt) intag av MDMA, om inte hgre, men alla r vi olika.

Jag har svrt att tro att ngon blir besviken p rushen som fljer med injicering av Methylone, men hurvida det r farligare/mer neurotoxiskt n ngot annat administrationsstt lter jag vara osagt.
Oavsett vad s br man ta det lugnt och stta en grns fr hur mycket man ska ta p en kvll innan man brjar, fr terdoseringsbegret kan vara riktigt djvligt p Methylone.
Citera
2009-09-16, 18:32
Medlem
Reality81s avatar
Hmmm... kanske ska ta och brja med 0.1g men absolut inte mer.

blanda druvsocker med methedrone gav inget fr mig medans att blanda det med mephedrone gav mer. druvsocker funkar kanske bttre med serotogena droger...

men jag ska vl se hur det blir imorgon... det dr med terfyllningsbegret r jag van sen mephedrone och dr skjuter man bort ngra gram helt i ondan

nu har jag bara 1g s det ska vl inte sluta i katastrof hoppas jag.
Citera
2009-09-16, 18:36
Medlem
Reality81s avatar
Citat:

Den aktiva substansen i Mirtazapin r remeron och r en SSRI. Den blockerar ditt utslpp av serotonin. Vilket gr att du bara slsar bort pengarna. Halveringstiden spelar roll i avseendet hur lnge du tit det. Skulle nog trappa ner i 2 veckor. Vilket kommer gra att detta bara sliter p ditt psyke bttre fr dig att kra dopaminerga droger som tjack osv...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in