2009-09-16, 18:38
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Den aktiva substansen i Mirtazapin r remeron och r en SSRI. Den blockerar ditt utslpp av serotonin. Vilket gr att du bara slsar bort pengarna. Halveringstiden spelar roll i avseendet hur lnge du tit det. Skulle nog trappa ner i 2 veckor. Vilket kommer gra att detta bara sliter p ditt psyke bttre fr dig att kra dopaminerga droger som tjack osv...
Nja, den verkar antagonistiskt mot 5-ht-receptorer (serotoninreceptorer), vilket jag ocks skrev. Dessutom r det inte en ssri, utan ett nassa. Ssri hmmar terupptaget av serotonin, vilket kar det fria serotoninet.
Det r en sjlvklarhet att halveringstiden spelar roll, eftersom den avgr om den antagonistiska effekten av serotonerga receptorer finns kvar eller inte.
Och hr sen! Mirtazapin r den aktiva substansen, remeron r ett varumrke.
Citera
2009-09-16, 20:57
Medlem
Reality81s avatar
NaSSA (noradrenergt och specifikt serotonergt antidepressiva lkemedel) r en grupp antidepressiva lkemedel.

http://sv.wikipedia.org/wiki/NaSSA

Noradrengert tolkar jag som att det hmmar terupptaget av noradrenalin... likt en Ssrni (kan vara felstavat) som Efexor och Cymbalta.

"specifikt serotonergt antidepressiv" vet inte hur jag ska tolka det men det verkar som den har pverkan p ven serotoninet. jag reagerade bara p att du sa att Nassa inte r en SSRI. Men ordet "specifik" kanske gr det lite svrtolkat...
MEN ter till topic. "Sokrates "Den som vet att han ingenting vet vet mer n de flesta" S jag kan ha fel i allt jag skrev

Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Nja, den verkar antagonistiskt mot 5-ht-receptorer (serotoninreceptorer), vilket jag ocks skrev. Dessutom r det inte en ssri, utan ett nassa. Ssri hmmar terupptaget av serotonin, vilket kar det fria serotoninet.
Det r en sjlvklarhet att halveringstiden spelar roll, eftersom den avgr om den antagonistiska effekten av serotonerga receptorer finns kvar eller inte.
Och hr sen! Mirtazapin r den aktiva substansen, remeron r ett varumrke.
Senast redigerad av Reality81 2009-09-16 kl. 20:59.
Citera
2009-09-16, 21:11
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
NaSSA (noradrenergt och specifikt serotonergt antidepressiva lkemedel) r en grupp antidepressiva lkemedel.

http://sv.wikipedia.org/wiki/NaSSA

Noradrengert tolkar jag som att det hmmar terupptaget av noradrenalin... likt en Ssrni (kan vara felstavat) som Efexor och Cymbalta.

"specifikt serotonergt antidepressiv" vet inte hur jag ska tolka det men det verkar som den har pverkan p ven serotoninet. jag reagerade bara p att du sa att Nassa inte r en SSRI. Men ordet "specifik" kanske gr det lite svrtolkat...
MEN ter till topic. "Sokrates "Den som vet att han ingenting vet vet mer n de flesta" S jag kan ha fel i allt jag skrev
Det betyder att den verkar specifikt antagonistiskt mot serotonina receptorer. Vissa 5-ht* blockeras, andra inte.
Citera
2009-09-17, 11:16
Medlem
Reality81s avatar
Nu har jag injicerat 100mg methylone med dextropur.

Det r enbart serotogent fr mig, inte s pushight men det r ju inte dopamin utslpp

Jag mr underbart.... blir defenitivt en underbar mys lyckoknsla

rekommenderar det garanterat som jag tog det men det r upp till var och en.
Citera
2009-09-17, 12:55
Medlem
Reality81s avatar
tv timmar gtt.
injicerade 150mg nu. inte pushigty men en riktigt skn knsla av vlmende.
knner inget pfyllningsbehov som det rapporterats p erowid och bluelight...

Man knner musiken p ett helt annat stt. man knner med dig istllet fr att lyssna. ni flesta vet nog hur jag menar

inga biverkningar n s lnge. tror inte jag fr ngon AT heller om jag inte kr i mig mer... tror jag ska spara resten tillo imorgon fredag... puss love ya all
Citera
2009-09-18, 02:46
Medlem
Soluss avatar
Vad trevligt, d blir det med spik och hammare detta ntrar mitt blodomlopp nsta gng!
Citera
2009-09-18, 08:17
Medlem
Reality81s avatar
Avtndningen, jag var s trtt p kvllen nr serotonin nivn i hjrnan var lg. tog imovane och theralen. nd vaknade jag helt pigg tre p natten!

nu r klockan 08:00 ungefr....

Ngot vrre n s r det inte s tummen upp.
Citera
2009-09-18, 10:18
Medlem
Reality81s avatar
ska man ta det IV s ta 100mg vnta tv timmar ta 150mg vnta tv timmar ta 200mg, sen sluta. jag fortsatte det funkade inte blev illamende och trtt.
Citera
2009-09-20, 17:52
Medlem
Reality81s avatar
har tvg meph hemma med, jag tycker nstan 1-2 dosen methy r sknare.... men det slutar funka foryt
Citera
2009-10-23, 09:06
Medlem
Soluss avatar
Jag lovade att terkomma med liten "rusrapport" nr ven jag testat Methylone IV och nu r det gjort!

Med min relativt ltte kropp p endast 62kg (!) s rckte 100mg gott och vl fr mig! Det var verkligen sjukt hur bra jag tyckte detta var! En del av er har bde sett och hrt mig nr jag testade detta, andra inte; fr er kan jag bara sga att det var ren och skr krlek! <3

Euforin var vldigt stor och kicken riktigt fet och lngvarig! Detta var verkligen ngot som uppskattades av mig! Jag tog 4 doser av tv olika batcher och blev vldigt positivt verraskad, mste jag sga! Jag trs nstan sga att detta var ngot av det bsta jag upplevt! <3

Ni som IV'ar, ni borde verkligen prova detta! Jag har RUGGIGT svrt att tro att ni skulle bli missnjda! Se bara till att inte ta fr mycket, fr kicken hller som sagt i sig ovanligt lnge!

Min favoritdrog har ju mer eller mindre alltid varit och Mephedrone, och jag skulle s grna jmfra den hr kicken med det, men det gr verkligen inte. De r s sjukt grymma bda tv, men s olika! Solus tycker att slutbetyget landar p " <3 " i bda fallen! Riktigt, riktigt bra!

Nackdelarna var vl att det inte gick att terdosera sdr jttemycket samt att det troligtvis inte r speciellt nyttigt att m s bra!
Citera
2009-10-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jag lovade att terkomma med liten "rusrapport" nr ven jag testat Methylone IV och nu r det gjort!

Med min relativt ltte kropp p endast 62kg (!) s rckte 100mg gott och vl fr mig! Det var verkligen sjukt hur bra jag tyckte detta var! En del av er har bde sett och hrt mig nr jag testade detta, andra inte; fr er kan jag bara sga att det var ren och skr krlek! <3

Euforin var vldigt stor och kicken riktigt fet och lngvarig! Detta var verkligen ngot som uppskattades av mig! Jag tog 4 doser av tv olika batcher och blev vldigt positivt verraskad, mste jag sga! Jag trs nstan sga att detta var ngot av det bsta jag upplevt! <3

Ni som IV'ar, ni borde verkligen prova detta! Jag har RUGGIGT svrt att tro att ni skulle bli missnjda! Se bara till att inte ta fr mycket, fr kicken hller som sagt i sig ovanligt lnge!

Min favoritdrog har ju mer eller mindre alltid varit och Mephedrone, och jag skulle s grna jmfra den hr kicken med det, men det gr verkligen inte. De r s sjukt grymma bda tv, men s olika! Solus tycker att slutbetyget landar p " <3 " i bda fallen! Riktigt, riktigt bra!

Nackdelarna var vl att det inte gick att terdosera sdr jttemycket samt att det troligtvis inte r speciellt nyttigt att m s bra!

Oh my good!
Mitt frsta Metyparty ikvll. Hade tnk bomba och snorta (av sociala hnsyn) fr en gng skull men din rapport avgr saken.
Citera
2009-11-03, 13:49
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus

Har undrat ver om jag skall administrera Methylone IV framver. Nu vet jag! Tack fr tipset. Skall prvas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in