• 1
  • 2
2009-03-20, 00:08
Medlem
tantas avatar
Hej har lnat kompisen konto hr p FB eftersom det va strul med registreringen.

Har skt men hittar inte de svar jag vill ha, min frga r ifall det r farligt att stta en panna ritalin(kulorna krossade till fint pulver) och ungefr hur mnga meter vatten man ska ha till 40 mg .

eller r det totalt livsfarligt att stta en panna fylld med ritalin ?

Vilka r de strsta riskerna med detta ?

Mvh
2009-03-20, 00:18
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanta

Har skt men hittar inte de svar jag vill ha, min frga r ifall det r farligt att stta en panna ritalin(kulorna krossade till fint pulver) och ungefr hur mnga meter vatten man ska ha till 40 mg .

Mvh

Har lst hr p forumet att Metylfenidat IV ska knnas som Kokain, s totalt livsfarligt kan det vl inte vara.
Vet att det ska finnas ngon/ngra annan/andra trd/trdar om detta mne, s sk s kanske du hittar ngot.
Mer n s kan jag tyvrr inte sga.
Lycka till.

Ps, r bng som fan, ber om urskt fr eventuella stavfel eller annat krafs.

Edit;
Hahaha fyfan vad sjukt!
Helt jvla random lste jag igenom en trd nyss och sg det HR!
Sjukt. x)
Senast redigerad av CoiloC 2009-03-20 kl. 00:22.
2009-03-20, 02:07
Medlem
Ciphers avatar
Citat:

Mvh
Jag har ingen erfarenhet gllande just Ritalin, s jag vet inte hur de tabletterna/kapslarna r att bereda och gra en lsning utav, men jag har lst och injicerat Concerta ett flertal gnger. Om du r van att ta dina droger intravenst, speciellt centralstimulanter, s borde det inte vara ngon fara. Men om du r novis p omrdet tycker jag att du tugga och svlja dem i stllet.

Var noga med att filtrera ordentligt innan du injicerar det. Nr jag lser Concerta brukar jag krossa det, lsa det i varmt vatten och rra om lnge. Sedan filtrerar jag fr frsta gngen, varp jag kyler ner lsningen s den stelnar lite. Lter den ligga en kort stund, och sen filtrera igen. Upprepar detta tills jag knner mig trygg med hur lsningen beter sig, och sedan vrmer jag den lite grann fr att undvika att det klumpar sig i venen.

Var beredd p en vervldigande kick. Det slr fruktansvrt hrt. Tyvrr r det inte en s trevlig kick heller, om jag ska vara rlig. Jag r glad s lnge jag slipper vara nykter, och kommer ifrn det snabbt. Kvittar hur dligt knark det r. Du kommer mrka att ditt hjrta slr extremt snabbt, och hrt. Att man mr illa r inte alls ovanligt heller. Den dr skumma magknslan som Concerta kan ge upphov till brukar te sig mycket vrre efter injicering.

**

Fan, jag skrev det hr strax efter du startat trden, men har inte postat det, och vet inte om det klart heller. Har druckit 12 ml GBL, s r en smulal "borta". Frga om det r ngot, s ska jag gra mitt bsta fr att svara. Lycka till!
2009-03-20, 02:51
Medlem
comendantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
...
Om du inte gillar IVkicken varfr skjuter du d? Fr att det r mest effektivt dosmssigt?
2009-03-20, 03:28
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comendante
Om du inte gillar IVkicken varfr skjuter du d? Fr att det r mest effektivt dosmssigt?
Bra frga. Jag vet inte sjlv vad jag r ute efter riktigt. tminstone inte helt och fullt. Ett kort svar skulle vara att det tar mig ifrn nykterheten snabbt, samt ger mest effekt.

Nr jag r nykter s har jag en del sjuka tankegngar (lider utav panikngestatta, och jag inbillar mig alltid att det, med mnga andra saker, blir bttre om jag blir hg igen. Nr jag vl r hg mrker jag allt som oftast att det inte hjlpte alls s mycket som jag tnkte, varfr jag mste ta mer. Men detta tankemnster kan lika grna vara mitt mer eller mindre patetiska stt att rttfrdiga det jag gr ocks. Ifrgastter stndigt mina tankar, intentioner, ml och grningar i frsk att dra vettiga slutsatser. Har stllt mig samma frga sjlv, men aldrig kommit fram till ngot vettigt.

Vet jag att det jag gr kan g fullstndigt t helvete s gr det att jag knner mig mer attraherad utav tanken. Inte p ngot "jag grter nr ingen ser och jag vill inte leva lngre buhu" stt, vilket verkar vara mode just nu. Men bara vetskapen att jag klarade mig undan, eller ngot. Har alltid skt kickar utav den formen, genom motorsport, olagligheter, ondiga phitt eller rena duimheter.

Skulle kunna fortstta, men jag har en knsla av att det inte r ngot intressant svar direkt. Svarar grna om det mot frmodan skulle vara intressant fr ngon dock. Ber om urskt om det r luddigt skrivet och dligt formulerat, r lite ur form just nu.
2009-03-20, 06:31
Medlem
tantas avatar
Citat:
Jag har ingen erfarenhet gllande just Ritalin, s jag vet inte hur de tabletterna/kapslarna r att bereda och gra en lsning utav, men jag har lst och injicerat Concerta ett flertal gnger. Om du r van att ta dina droger intravenst, speciellt centralstimulanter, s borde det inte vara ngon fara. Men om du r novis p omrdet tycker jag att du tugga och svlja dem i stllet.

Var noga med att filtrera ordentligt innan du injicerar det. Nr jag lser Concerta brukar jag krossa det, lsa det i varmt vatten och rra om lnge. Sedan filtrerar jag fr frsta gngen, varp jag kyler ner lsningen s den stelnar lite. Lter den ligga en kort stund, och sen filtrera igen. Upprepar detta tills jag knner mig trygg med hur lsningen beter sig, och sedan vrmer jag den lite grann fr att undvika att det klumpar sig i venen.

Var beredd p en vervldigande kick. Det slr fruktansvrt hrt. Tyvrr r det inte en s trevlig kick heller, om jag ska vara rlig. Jag r glad s lnge jag slipper vara nykter, och kommer ifrn det snabbt. Kvittar hur dligt knark det r. Du kommer mrka att ditt hjrta slr extremt snabbt, och hrt. Att man mr illa r inte alls ovanligt heller. Den dr skumma magknslan som Concerta kan ge upphov till brukar te sig mycket vrre efter injicering.

**

Fan, jag skrev det hr strax efter du startat trden, men har inte postat det, och vet inte om det klart heller. Har druckit 12 ml GBL, s r en smulal "borta". Frga om det r ngot, s ska jag gra mitt bsta fr att svara. Lycka till!

Okejokej du bidrog ju med en del kunskap men skulle vilja ha information om hur man gr med just ritalin fr att minska alla tvivel om fara fr hlsan
2009-03-20, 09:26
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Okejokej du bidrog ju med en del kunskap men skulle vilja ha information om hur man gr med just ritalin fr att minska alla tvivel om fara fr hlsan
Vad r det fr tablett? Allts vilken typ det r, hur mnga mg, osv.

Hr har du de svenska alternativen p fass.se.

Tror dock inte det r s stor skillnad p att tillreda Ritalin och Concerta fr injicering. De flesta piller behver inte mer n standardprocessen, eller vad man ska kalla det. Vad som varierar r mest i vilken takt det lser sig. Att jag vrmer och kyler lsningen nr jag tillreder Concerta r bara en frsiktighetstgrd jag tagit till, som jag aldrig hrt ngon annan gra.

Med piller ska man vara noga med filtreringen, resten r ganska enkelt. (Nu ska man givetvis alltid vara noga p filtreringen.) Som mitt exempel ovan, bortsett frn vrma/kyla, beroende p tabletterna. Du mrker nog vad som behver gras. Concerta fr en lite smulig tuggummikonsistensen nr man krossar dem. Du vet vad jag menar om samma sak hnder Ritalinet. Blir det s r det bra att ta god tid p sig fr att lsa den, d det beter sig som tapetklister i vatten.

S:

1. Krossa din(a) tablett(er) till ett s fint pulver som mjligt. Rekommenderar Apotekets pillerkross. Kan kpas direkt i butiken ocks. Annars kan du krossa dem mellan tv skedar, eller p ngot annat vis du fredrar. Finns de som gr det mellan tv mynt, men det finns ganska mycket smuts p mynt som tminstone inte jag skulle vilja injicera.

2. Placera pulvret i din sked, eller vad du nu vljer att anvnda, tillsammans med den mngd vatten du fredrar. Se bara till att det finns plats fr allt i pumpen.

3. Rr om. Rr om, rr om, rr om. Det kan ta en stund att lsa en del tabletter helt, trots att man pulveriserat dem. Det r ingen id att trycka och smeta runt fr att snabba p det. Rr bara om lite grann s mrker du hur det lser sig. Frsk inte dra in lsningen i pumpen innan du har en enda vtska. Lite frgresten frn "skalet" eller liknande r acceptabelt, men frsk inte stoppa ner pumpen i ngon srja som r olika tjock, med klumpar lite var stans och rinnande vatten bredvid.

4. Nr du r njd med din lsning, ta en bomullsbit och slpp mitt i lsningen. Tvtta hnderna innan du tar i bomullen, d du inte vill f i dig bakterierna du har p hnderna. Nu r det piller du lst, och du r med all rtt lite osker, s efter du dragit in det i pumpen kan du gott spola av skeden, ut med lsningen igen, spola rent pumpen, och filtrera p nytt.

5. Ptja, resten utav processen kan du, antar jag?
2009-03-23, 09:30
Medlem
Nikishs avatar
meph

De biverklningar jag har knnt av r , deppig och trtt. jag och en kompis delade p 5g en kvll/natt. (detta va min andra gng jag prvade) jag sov typ i 3 dagar efter t. deppig trtt och "ville inget" hade inte lust med ngot. sedan hade jag uppehll p typ en 3mnader. testade igen. men inte alls s mkt. kanske runt 1.5g va lite sliten. efter t. testade nu igen fr inte s lngesedan, tog d typ 2g sjlv p en kvll. dagen efter knde jag inget alls. dock s drack jag vldigt mkt vatten under kvllen och t en hamburgare ox. ska nu vnta med mephet ett bra tag nu. s det inte blir till en varna.
2009-03-23, 10:25
Medlem
Hur r det att injicera metylfenidat om man jmfr med t.e.x. tjack? Kommer det ens i nrheten? Fr man ngon rush?
2009-03-24, 18:13
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikish
De biverklningar jag har knnt av r , deppig och trtt. jag och en kompis delade p 5g en kvll/natt. (detta va min andra gng jag prvade) jag sov typ i 3 dagar efter t. deppig trtt och "ville inget" hade inte lust med ngot. sedan hade jag uppehll p typ en 3mnader. testade igen. men inte alls s mkt. kanske runt 1.5g va lite sliten. efter t. testade nu igen fr inte s lngesedan, tog d typ 2g sjlv p en kvll. dagen efter knde jag inget alls. dock s drack jag vldigt mkt vatten under kvllen och t en hamburgare ox. ska nu vnta med mephet ett bra tag nu. s det inte blir till en varna.

...Vad har det med Metylfenidat att gra?
2009-11-03, 00:56
Medlem
johorrus avatar
Citat:

**

har sjlv lst och injicerat concerta ett antal gnger men inte varit lika nogrann som dig. det jag nu undrar r om lsningen blir mer flytande av denna metod? sjlv har jag krt med en grn nl och en smockfull 5 meterspump. enda sttet jag lyckades f lsningen genom nlen d den r som ett jvla slem. har hittills bara rymt max 2 54mg p detta vis och det gav en jvla fin rush men skulle vilja peta i mig lite mer
2009-11-03, 00:59
Medlem
johorrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plaything
Hur r det att injicera metylfenidat om man jmfr med t.e.x. tjack? Kommer det ens i nrheten? Fr man ngon rush?
jag anser att man fr en hrligare rush. man knner som vrme som strmmar frn ftterna och upp i huvet och knner "fyfan vad jag r lycklig".
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in