2002-08-26, 17:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag missade den jävla filmen när den var som mest debatterad... finns den å hitta någonstans?

Den kanske inte ens är värd att se
2002-09-24, 19:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag vill med ha
2002-09-24, 20:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad var det för film? Friska upp mitt minne!
2002-09-24, 20:22
äldre konto (old)
Ej medlem
.

Var det inte ngn feministkossa som gav sig på porrindustrin som gjorde den filmen. Eller minns jag fel....fick iaf obehagliga rysningar :cry:
2002-09-24, 20:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
Var det inte ngn feministkossa som gav sig på porrindustrin som gjorde den filmen. Eller minns jag fel....fick iaf obehagliga rysningar :cry:

Nope, det var filmen Shocking Truth som Alexandra Wolff gjorde om(mot?)porrindustrin.
2002-09-24, 20:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Buy Bye Beauty är Pål Hollenders mästerverk om prostitution i Lettland, filmen avslutas med att han sätter på alla han intervjuat.
2002-09-24, 20:54
äldre konto (old)
Ej medlem
:

Ok, nu har jag faktiskt lagt manken till och tänkt lite. Men jag får fortfarande rysningar. Det var jubelidioten Pål Hollender som var och skildrade prostitutionen i baltikum i någon form av dokumentär. För konstens skull knullade han också en prostituerad tjej.

Makalöst horeri från hans sida samt helt talanglöst filmeri. Mitt råd lägg inte tid på det nybörjaralstret.
2002-09-24, 21:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Nä, det var riktigt kass... Är inte 100, men har för mig att fanskapet först intervjuade en hora och hennes pojkvän... Sen laxxade han upp ett par månadslöner och satte på henne.... Så jävla grisigt gjort....
2002-09-25, 04:00
Medlem
Cineastens avatar
Urusel dokumentär som visade att Pål Hollender är en lika omoralisk som "smart" konstnär. Han fick sitt bidrag för att göra filmen och åkte helt sonika över Östersjön och satte på några fattiga lettiska flickor medans hans flickvän filmade. Riktigt jävla osmaklig dokumentär.

Som samlare av svenska filmer/tv-serier/dokumentärer så har jag den förståss inspelad om någon nu är intresserad.
2002-09-25, 21:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Osmakligt, ja, men intressant. Jag tycker att det är en mycket intressant dokumentär, borde hur vi svenskar suger ut fattigare länder, vilken dubbelmoral vi har och hur media hanterar ämnen. Hade den dokumentär överhuvudtaget fått nå'n uppmärksamhet om inte Pål Holländer varit med i Robbinsson? Hade den fått nå'n uppmärksamhet om han inte hade satt på flickorna på slutet?

Det är de aspekterna som är viktiga att diskutera. Här eller nå'n annanstans...
2007-07-26, 00:44
Medlem
ojala77s avatar
fasen ingen som sitter på denna dokumentär längre ? tacksam för svar
2007-07-26, 01:00
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojala77
fasen ingen som sitter på denna dokumentär längre ? tacksam för svar
jobbigt att läsa några svar upp?
  • 1