Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Anita Dorazio är
bra och en eldsjäl som verkligen har gjort massor för utsatta människor, all heder och respekt till henne, hon förtjänar i sanning denna utmärkelse!
Jag hade det stora nöjet att träffa en av läkarna som jobbar tillsammans med henne på en middag för några år sen, och sen dess "lånar jag ut" mitt personnummer för att tillhandahålla rabatterad medicin för en verksamhet i den här "branschen". Känns väldigt bra att få dra sitt strå till stacken

Ditt svar beror mycket på hur man definierar stacken, eller hur. Ett sett att se på saken, är att du befrämjar ett osympatiskt fenomen, som ofta består av flyktingsmuggling, fattigdom om misär. Hur detta kommer sluta vet vi inte, men jag lovar dig att det inte handlar om flyktingamnesti och total tillgång till ett tynande välfärdssystem.
Det du understödjer, är exempelvis trafficing. Var tror du illegalt uppehållande horor får sin sjukvård? Vad tror du om människorna som söker sig dit, utan pass, pengar eller personnummer? Vill du ha dem här? Vill du att de ska öka i antal? I så fall tycker jag att du ska dra ditt strå till "stacken".
Om det bara är så att du vill känna dig lite "god" för att kunna kokettera med det, när tillfälle ges, tycker jag att du ska känna dig bra jävla självisk.