2008-12-11, 16:44
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
– Det är en skam att 20-30 000 gömda flyktingar lever under sämre förhållanden än våra husdjur. Vi tar bättre hand om våra hundar och katter. Jag skulle inte stå här om det inte var en skandal.

Varför skulle vi inte ta bättre hand om våra husdjur, än personer utan asylskäl som vistas illegalt i landet?
Citera
2008-12-11, 17:05
Medlem
Glödskals avatar
Anita Dorazio är inte Årets svensk, utan "Årets svensk", utsedd av en sjumannajury på en mindre tidning (Fokus, 23000 ex enligt TS).

Jag har ingenting att Dorazio får ett pris för att hon ger folk vård, men ingen skall inbilla sig att hon blir Årets svensk bara för att sju personer säger så.

Att en mindre grupp överhuvudtaget använder en sådan pompös titel på ett pris tyder på en viss hybris hos de som delar ut priset. Egentligen har väl ingen någon moralisk rätt att slänga sig med sådana titlar på priser.
Citera
2008-12-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Anita Dorazio är bra och en eldsjäl som verkligen har gjort massor för utsatta människor, all heder och respekt till henne, hon förtjänar i sanning denna utmärkelse!

Jag hade det stora nöjet att träffa en av läkarna som jobbar tillsammans med henne på en middag för några år sen, och sen dess "lånar jag ut" mitt personnummer för att tillhandahålla rabatterad medicin för en verksamhet i den här "branschen". Känns väldigt bra att få dra sitt strå till stacken

Du borde hängas i närmsta lyktstolpe, eller åtminstone pryglas och rullas i tjära och fjäder innan du bannlyses från riket, som straff för ditt förräderi mot det svenska folket.
Citera
2008-12-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna

Varför skulle vi inte ta bättre hand om våra husdjur, än personer utan asylskäl som vistas illegalt i landet?

En bra och befogad fråga.
Citera
2008-12-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Det borde heta olagliga flyktingar istället.

Det är en skam att 20-30 000 olagliga flyktingar lever i Sverige olagligt.
Vad gör Polisen? Varför jagar man inte de här olagliga flyktingarna mer så att dom får komma hem till sina hemländer? Jag skulle inte skriva här om det inte var en skandal.

Nej det borde heta olagliga inkräktare.
Citera
2008-12-11, 18:29
Moderator
Strix m/94s avatar
För kommande...

...år kan vi då förvänta oss att "Årets svensk" blir en bilthuv, en spritlangare, en skattesmitare och fartdåre. Eller kommer man i framtiden att behöva konkurrera på en högre nivå som våldtäktsman, dräpare eller människohandlare för att kvalificera sig? Nåja, bara man bryter mot lagen så.
Citera
2008-12-11, 18:30
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna

Batkhäxor ser väl på Blattarna som små barn som inte kan ta vara på sig själva, dvs Blattarna har ersatt alla dessa barn som Anita med medhäxor har aborterat rätt ner i slasken.

Anita känner sig säkert Moderlig och Ädel och blir alldeles plaskvåt i hugget av att vara så GOD där hon sitter ute på Lidingö.
Citera
2008-12-11, 19:01
Medlem
Zink4ns avatar
Det ligger en gravad hund...
Citera
2008-12-11, 19:18
Medlem
Silvanuss avatar
Utmärkelsen håller tydligen samma klass idag som för tjugo år sedan när Refaat fick priset.
Citera
2008-12-11, 19:50
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Man behagar skämta? En person som aktivt arbetar för att underlätta brytande mot svensk lag utses till årets "svensk" av en perifer och marginell tidskrift med 23.000 ex i upplaga? Och detta ger rubriker i SvD mfl? Jaha, så är alltså läget i Sverige, kan inte säga jag är förvånad precis. Samma tidskrift vill jag minnas utsåg vid tillfälle ett iranskt krögarpar till årets "svenskar" för att dom vågade anmäla (och stå fast vid anmälan) deras landsman och Bandidosledare Mehdi Seyyeds försök att utpressa dom. Äktsvenskar som gör samma sak flera gånger om året fick dock ingen "utmärkelse"..........
Citera
2008-12-11, 20:02
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zink4n
Det ligger en gravad hund...

Gravad lax är mumsigt, men gravad hund? tror jag står över...
Citera
2008-12-11, 20:08
Medlem
Årets antisvensk heter Anita Dorazio.

Årets antisvensk heter Anita Dorazio. Hon får priset för sitt mångåriga engagemang i brottslingars rätt till svenskars gemensamma resurser. Bland annat i form av skattefinansierad vård till illegala inkräktare som kastat sina identitetshandlingar.

Det är nyhetsmagasinet Ur Fokus som för tredje året i rad utser Årets Svensk. 72-åriga Dorazio har arbetat oförtrutet för kriminellas rättigheter i flera decennier. Hon har bland annat varit en av de drivande bakom IVRA, (Invällare och Våldtäktsmän Rövknullar Asylkramare).

Varför hon får gå lös, är min spontana fråga? Här har vi alltså självaste gudmodern för ett riksomfattande kriminellt nätverk. Det enda rimliga är att döma henne till ett mångårigt fängelsestraff för den enorma skada hon åsamkat landet och dess medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in