2009-03-15, 19:20
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
D'Orazio är mycket riktigt italienskt. Men Anita är typiskt svenskt, så min gissning är att hon i sin ungdom ville känna sig rebellisk och gifte sig med en hetlevrad och spännande medelhavsman.

Fast Anita (som är en spansk namnform) är väl även använt i Italien?
Tycker även att den gamla haggan företer vissa italienska drag, men det kanske är en efterrationalisering.

Femtekolonnarskapet är ju annars ett vanligt sätt för våra europeiska gäster att tacka på.
Citera
2009-04-22, 16:57
Medlem
Brookuss avatar
Fröken Dorazio förnekar sig inte...

Citat:
Lollo ska gå i skola

Den kroatiska flickan Lollo i Karlshamn som ska utvisas ur Sverige men hålls gömd ska börja skolan igen.

Till att börja med kommer det att handla om hemundervisning men sen är tanken att hon ska kunna börja i vanlig skola.

Men trots att Lollo lever som gömd tror inte hennes ombud Anita Dorazio att det ska innebära någon fara.

Enligt Anita Dorazio, som är den 17-åriga flickans ombud, har Lollos tidigare skolgång varit långt ifrån idealisk och betyg fattas i de flesta ämnena.

Privat undervisning
Men nu ska hon alltså göra ett försök att först ordna med privat undervisning åt den 17-åriga flickan och sedan är tanken att hon ska kunna börja i någon skola.

Det var i januari som Lollo försvann från sitt boende i Karlshamn eftersom hon då fått veta att polisen när som helst kunde komma och föra henne till Kroatien, ett land där hon knappt varit i, men där hennes föräldrar kommer ifrån.

Avvaktan på utredning
Just nu pågår en utredning som ska undersöka en lagändring som skulle kunna göra det lättare för flyktingbarn att få stanna i Sverige.

Innan den utredningen blir klar menar Anita Dorazio att inte mycket kommer att hända i ärendet.

Hon borde mördas på ett brutalt sätt...
Citera
2016-01-05, 11:06
Medlem
Ördögs avatar
En gammal favorit som fortfarande är i full aktion. (Hon nämns i ett flertal trådar, som Dårazio, Dorazio eller D'Orazio - men låt oss använda den här diskussionen till rapportering om hennes nya påfund.)

Nytt upprop tar strid mot asylpolitiken
http://www.etc.se/inrikes/nytt-upprop-tar-strid-mot-asylpolitiken
Citat:
Anita D’Orazio har på olika sätt arbetat med flyktingar och asylrätt i över 40 år. --- När Dagens ETC pratar med D’Orazio ringer hennes telefon flera gånger och hon förklarar att det är många som ringer henne och ber om hjälp, fler än någonsin.

– Jag möts av mycket förtvivlan, ibland tycker jag att jag inte gör annat än svara i telefon – överallt i Sverige sitter folk och gömmer sig.

I dag handlar mycket av samhällsdebatten om flyktingmottagandet och hur resan till Sverige försvåras för de som vill söka asyl. D’Orazio tycker att den politiken är hänsynslös.

– Det finns inga gränser för inhumaniteten.

– Det är så vidrigt. Man skäms.
--
– Vi möter människor som har rätt att få skydd, men som inte har fått det skyddet på grund av politiken. Vi jobbar med de som ska avvisas, till och med apatiska barn får avslag numera. Bland de som har fått utvisningsbeslut märks också en skillnad, nu vill regeringen att alla ska ut.

Har det blivit hårdare?

– Ja, det märks klart och tydligt. Jag känner inte igen mitt Sverige längre.
Och så vidare, ad nauseam.
Citera
2016-01-05, 13:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
En gammal favorit som fortfarande är i full aktion. (Hon nämns i ett flertal trådar, som Dårazio, Dorazio eller D'Orazio - men låt oss använda den här diskussionen till rapportering om hennes nya påfund.)

Nytt upprop tar strid mot asylpolitiken
http://www.etc.se/inrikes/nytt-upprop-tar-strid-mot-asylpolitiken

Och så vidare, ad nauseam.

Jaha, så det sitter folk och gömmer sej överallt i Sverige? Man får se upp vad som kan gömmas bakom buskar och bilar när man går förbi.
Och finns det nåra apatiska flyktingbarn nu?
Dorazio är flyktingmanisk.
Citera
2016-01-05, 14:10
Medlem
Golonkas avatar
jag ger mig faen på att om man googlar "batikkärring", så kommer hennes nuna upp bland bilderna...

Flyktingsnyftet står mig helt upp i halsen nu. Det vevas på som en trasig grammofon om alla ohemulheter som dessa lycksökare tvingas utstå. Nu i morse fick vi höra på radion hur Skolverket försett skolorna med nya totalt orealistiska och ogenomförbara tvingande instruktioner i fråga om att förse analfabeter, vallpojkar och gatutjyvar med svensk skolgång enligt läroplanen.

Regeringens panikåtgärder för att dämma i ån, blir allt mer en kraftlös luftmiss. Då känns det bra för oss nazistdödsknarkare att läsa nya utspel av Dorazio-kärringen i fråga om krav på ett vidöppet till-flöde av nya spekulanter på välfärdskakan!

Medans våra gamla tvingas i princip äta förpackade sopor, vältrar sig asylturisterna i "anpassad" matsedel med kebab och fin grönsallad.... Det blir bra detta!
Citera
2016-01-05, 14:24
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Fast Anita (som är en spansk namnform) är väl även använt i Italien?
Tycker även att den gamla haggan företer vissa italienska drag, men det kanske är en efterrationalisering.

Femtekolonnarskapet är ju annars ett vanligt sätt för våra europeiska gäster att tacka på.
Det finns inget som tyder på att hon har utländskt påbrå.

Hon är dock gift D'orazio, mannen hennes var född 1929 och hette Gaetano. Hon skilde sig sedermera från honom. De fick två döttrar ihop.

Vidrigt naiv batikhäxa, lämpligt nog boendes på det etniskt svenska Lidingö. Här ser man en väldigt känslosam video: https://www.youtube.com/watch?v=_oQs6GppuOk
Senast redigerad av AdamBomb 2016-01-05 kl. 14:26.
Citera
2016-02-13, 12:06
Medlem
Ördögs avatar
Jag kom just att tänka på att batikhäxa också kan förkortas BH. Jag har på känn att det går att skapa en mängd lustiga ordvitsar av det ...

Nåja, vi kan försöka hålla liv i tråden genom att länka till nya flammande appeller från den aktuella BH:n.

Det är flyktingarna som behöver andrum – inte Sverige
http://www.metro.se/metro-debatt/det-ar-flyktingarna-som-behover-andrum-inte-sverige/EVHpbl!oTmHcQEp1fQSE/
Citera
2016-02-13, 12:18
Bannlyst
Refaat El-Sayed var också årets Svensk, sedan började man gräva lite mer, så blev den pankaka av det hela.

I december 1986 upptäckte Fermentas revisorer omfattande oegentligheter i Fermentas ekonomiska redovisning. Refaat El-Sayed dömdes 1989 av tingsrätten till fem års fängelse samt näringsförbud för svindleri, grov oredlighet mot borgenärer, mannamån mot borgenärer samt brott mot lagen om värdepappersmarknaden. Året därpå skärpte Sveahovrätt straffet till sex år. El-Saayed frigavs 1992.[3] Fermentas styrelse dömdes dessutom till dagsböter för miljöbrott.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Refaat_El-Sayed
Citera
2016-02-13, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag kom just att tänka på att batikhäxa också kan förkortas BH. Jag har på känn att det går att skapa en mängd lustiga ordvitsar av det ...

Nåja, vi kan försöka hålla liv i tråden genom att länka till nya flammande appeller från den aktuella BH:n.

Det är flyktingarna som behöver andrum – inte Sverige
http://www.metro.se/metro-debatt/det-ar-flyktingarna-som-behover-andrum-inte-sverige/EVHpbl!oTmHcQEp1fQSE/

Fy fan vilken smutsig människa, hon vill givetvis att vi skall öppna gränser och ta emot alla jävla arab svin som vill ha asyl. Hennes värdegrund är vedervärdig. Man kan bara skämmas som Svensk att vi har såna här dåliga människor i vårt samhälle som vill ta emot flyktingskräpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in