2008-11-18, 13:45
Medlem
C8H11Ns avatar
Hej. Vad tror ni om att ge sin hund heroin innan man tar den till veterinären för att avliva den? För att han ska få må bra sin sista stund i livet. Eller det kanske är så att horse inte fungerar på hundar?
Citera
2008-11-18, 13:56
Medlem
barrot08s avatar
Fungerar gör det, eftersom hunden är uppbyggd med samma molekylära basstruktur som människan, dock kan det ha sidoeffekter som kanske gör det hela mer obekvämt än bekvämt. Ganska svårt att svara på med tanke på att det inte har gjorts några studier kring ämnet, i värsta fall kommer din hund dö en smärtsam död för att herionet beblandas med de ämnen som kommer avliva den, eller helt enkelt inte gör så att den dör utan bara lider.

Det är en fin tanke men jag tycker inte du ska genomföra den p.g.a. att du med säkerhet inte vet vad som kommer att ske.
Citera
2008-11-18, 13:57
Medlem
hummer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Hej. Vad tror ni om att ge sin hund heroin innan man tar den till veterinären för att avliva den? För att han ska få må bra sin sista stund i livet. Eller det kanske är så att horse inte fungerar på hundar?
Ovanligt korkad idé - klart jycken blir påverkad men tror inte den skulle uppleva det som att den "mår bra sin sista stund" så vad e meningen??
Citera
2008-11-18, 13:57
Avslutad
Huruvida hundar njuter av heroin vet jag inte, men tillsammans med sprutan djuret får hos veterinären kanske heroinet utgör någon läskig kombination.
Citera
2008-11-18, 14:47
Medlem
fin tanke, man mår ju så jävla bra på horse, och det är lätt att ta en OD, men inte för att jag NÅNSIN skulle komma på iden att ge min voffis horse då, men... att råka ta en od är ju bara behagligt, varför inte ge hunden en OD? Bara en dum idé... så slipper han iaf lida om veterinärens spruta inte är nått att ha, menar jag... Eller nä, förresten, skit i att ge knark till hunden. Låt han somna in hos veterinären utan att vara totalt bränd, tror du kommer ångra dig en dag... du vill ju ha en fin sista stund med honom, rright+ och det blir inte så bra om hunden är helt bränd...
Citera
2008-11-18, 14:50
Medlem
accidentallys avatar
jag har varit tvungen att avliva två hundar i mitt liv. Båda har jag självklart sörjt mycket och jag vet vilken ångest avlivning kan ge.
Jag har bett mina veterinärer att söva hunden först och hunden har då även fått smärtstillande innan sövningen för att ingenting ska kännas läskigt eller obehagligt för hunden. Tycker det har verkat bra, båda hundarna verkade välmående av de smärtstillande innan sövningen och därefter somnade de in lugnt och stilla.

Vill inte veterinären du pratar med hjälpa så ska du kräva att få en annan tycker jag. En veterinär som inte förstår det du går igenom och din oro för att din hund ska lida är inte en bra veterinär.
Citera
2008-11-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av accidentally
jag har varit tvungen att avliva två hundar i mitt liv. Båda har jag självklart sörjt mycket och jag vet vilken ångest avlivning kan ge.
Jag har bett mina veterinärer att söva hunden först och hunden har då även fått smärtstillande innan sövningen för att ingenting ska kännas läskigt eller obehagligt för hunden. Tycker det har verkat bra, båda hundarna verkade välmående av de smärtstillande innan sövningen och därefter somnade de in lugnt och stilla.

Vill inte veterinären du pratar med hjälpa så ska du kräva att få en annan tycker jag. En veterinär som inte förstår det du går igenom och din oro för att din hund ska lida är inte en bra veterinär.

Tacka Gud å fans moster för att jag har en toppenveterinär när den dagen kommer när Skrutt ska avlivas (om hon nu ska det...) Slipper tänka på att lilla Skrutt kommer må dåligt, hon kommer få somna in tryggt i mattes armar. Är REDAN helnojig för hur jag kommer må den dagen jag inte blir överfallen av min överlyckliga hund när jag kommer hem. Så att JAG kommer ta till opiater är ju inte otroligt... men min hund ska inte ha sånt i rekreationssyfte eller för att försöka döva MIN ångest över att hon kanske kommer få ont!
Citera
2008-11-18, 15:36
Medlem
baskas avatar
Citat:
Skärp till dig nu, du menar väl inte allvarligt att du ens tänker tanken.
Om du tar det själv skiter jag i men ge fan i hunden.
Citera
2008-11-18, 15:59
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baska
Skärp till dig nu, du menar väl inte allvarligt att du ens tänker tanken.
Om du tar det själv skiter jag i men ge fan i hunden.
Är du en sån där djurplågare som inte unnar djuren att få ha lite skönt?? Inte ens på dödsbädden! =/
Citera
2008-11-18, 16:25
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Är du en sån där djurplågare som inte unnar djuren att få ha lite skönt?? Inte ens på dödsbädden! =/

Veterinären lär ju droga ner hundern rejält innan h*n lägger in dödssprutan. Har aldrig varit med om någon avlivning, men det känns som det mest humana sättet att göra det på.
Citera
2008-11-18, 16:31
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Veterinären lär ju droga ner hundern rejält innan h*n lägger in dödssprutan. Har aldrig varit med om någon avlivning, men det känns som det mest humana sättet att göra det på.
Nej, dom ger bara en överdos narkosmedel. Så att dom somnar och dör.
Citera
2008-11-18, 16:35
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Nej, dom ger bara en överdos narkosmedel. Så att dom somnar och dör.

Okej, då lär det inte bli bättre om du bedövar hunden ännu mer.

Jag hade inte gjort det. Fin tanke av dig, men jag tror inte hunden njuter av ruset som vi gör. Tror hunden mest blir rädd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in