2008-08-27, 20:37
Bannlyst
Stängs bara kontot ner, är det allt?
Citera
2008-08-27, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qickman
Stängs bara kontot ner, är det allt?
Du kommer inte in på ditt konto. När du väl är tillbaka så är alla prenumerationer borta för dig. Alltså alla trådar du är nyfikna på och har skrivit i.

Det är de som händer! Sen får du en varning, avstängd 1 vecka, får du en till varning inom ett halvår är du avstängd i 1 månad, lyckas du igen är du bannlyst. Eftersom 6 månader kan du regga ett nytt konto, eller ha kvar ditt nickname.
Om du sköter dig efter första varningen i 6 månader så försvinner den, då är du nere på noll igen.
Citera
2008-08-27, 20:59
Medlem
ojns avatar
Jag tror det är så att du kan logga in, men möts av en text som meddelar dig att du är avstängd och vilken regel du brutit emot. Sedan skall det inte gå att göra någonting på forumet, utan för att kunna surfa på forumet måste du vara utloggad.
Citera
2008-08-27, 21:00
Medlem
core_s avatar
Nåja, efter 6 månader är en sanning med modifikation. Efter 6 månader kan man ansöka om amnesti vilket inte är samma sak som att det är fritt fram att ta tillbaka sitt gamla nick eller starta en ny användare.

För protokollet kan vi passa på att citera regelverket:

Citat:
AMNESTI

En bannlyst användare kan efter en karenstid på sex månader registrera ett nytt konto och ansöka om amnesti. Man skickar ett PM till admin, där man redogör varför man skulle fungera bättre i forumet denna gång. Admin gör utifrån detta en bedömning, och blir man benådad så gäller följande regler:

* En varning resulterar i att man blir permanent avstängd från forumet.
* Om användaren skött sig under ett år får den samma rättigheter som andra medlemmar. En bannlyst användare kan kastas ut om den börjar uppföra sig illa, men efter ett år som skötsam medlem så får användaren samma status som andra medlemmar. (Det vill säga rätt till tre varningar före bannlysning).

En bannlyst användare kan välja mellan att återvända under nytt namn eller under sitt tidigare användarnamn.
Citera
2008-08-27, 21:06
Bannlyst
Är det IPn som bannas liksom? Eller kan man bara starta en ny användare... isåfall kanske med nytt ip?
Citera
2008-08-27, 21:15
Bannlyst
Jag har märkt en sak. En del medlemmar är bannlysta eller avstängda från FB. Under tiden dom är avstängda, så återkommer dom med ett nytt nick.

Kan ni berätta hemligheten hur ni lyckas veta vilken användare som är bannlyst eller avstängd som har återvänt med ett nytt nick om denna användare har tilldelats en ny ip?
Citera
2008-08-27, 21:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qickman
Är det IPn som bannas liksom? Eller kan man bara starta en ny användare... isåfall kanske med nytt ip?
Citat:
Ursprungligen postat av Reglerna

1.07. Missbruk av multipla konton är förbjudet

Det kan finnas godtagbara orsaker till att ha multipla konton, men det är inte tillåtet att ha flera användare som diskuterar exakt samma frågor om man inte är öppen med det. Vid misstanke om missbruk ska RP eller PM användas till att meddela moderatorerna om detta, (för att inte riskera bryta mot regel 1.06).

Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
Det kanske är svar nog på din fråga...
Citera
2008-08-27, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det kanske är svar nog på din fråga...
Detta må nog vara ända anledningen till varför Flashback är mitt favoritforum. Att ni enkelt, snabbt och på ett trevligt sätt redovisar och förklarar reglerna på ett tydligt och bra sätt. Detta för att alla medlemmar ska sköta sig.

Ni skulle föra detta vidare egentligen till andra forum. Så att dom, lika snabbt, enkelt och trevligt som ni gör det redovisa reglerna och förklarar på ett tydligt sätt för oss.

Tack C.H
Citera
2008-08-27, 21:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
Jag har märkt en sak. En del medlemmar är bannlysta eller avstängda från FB. Under tiden dom är avstängda, så återkommer dom med ett nytt nick.

Kan ni berätta hemligheten hur ni lyckas veta vilken användare som är bannlyst eller avstängd som har återvänt med ett nytt nick om denna användare har tilldelats en ny ip?

Nädu...
Citera
2008-08-27, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Nädu...
Inte för att jag vill bli avstängd igen nu när helgen vankas och jag ska köpa öl och sätta mig här.

Men om jag blir avstängd, i en månad vilket det blir nästa gång. Om jag tilldelas en ny ip och skaffar en ny användare. Kan ni veta att, nu är Red_Sea tillbaka med ett nytt nick och en ny ip?

Ur min synvinkel låter det totalt omöjligt att ni kan få fram det
Citera
2008-08-27, 21:41
Bannlyst
whooopwhoop hann ju med nästan 6000 inlägg innan han blev upptäckt
https://www.flashback.org/showthread.php?t=734445
https://www.flashback.org/member.php?u=204988

Gömde han sig så bra eller är ni så dåliga på att leka kurragömma?
Citera
2008-08-27, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
whooopwhoop hann ju med nästan 6000 inlägg innan han blev upptäckt
https://www.flashback.org/showthread.php?t=734445
https://www.flashback.org/member.php?u=204988

Gömde han sig så bra eller är ni så dåliga på att leka kurragömma?
du tror inte att det kan vara så att han skapade en användare EFTER whoopwhoop?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in