• 1
  • 2
2008-08-07, 19:40
Medlem
Rodes avatar
Hejsan. Hoppas tråden hamna i rätt kategori. Har en fråga bara. Jag har sökt till en KY utbildning. Och utbildningen heter Linuxsystem och jag undrar vad man har för lön när man går klart den utbildningen.

Exempel på ämnen:

LIA (30p) • Systemadministration 1 (4p) • Systemadministration 2 (4p) • Nätverksteknik (4 p) • Routingteknik (4p) • Hårdvaruteknik (4p) • Systemövervakning (2p) • Certifiering (2p) • Säkerhet (3p) • LAMP (3p) • Fördjupningsprojekt (10p)

Arbetsområde:

Systemadministratör, systemchef, drifttekniker, driftschef, m.fl.

Utbildningen är 2 år!
Citera
2008-08-07, 19:42
Medlem
JokkMokks avatar
strax under 30
Citera
2008-08-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
strax under 30

Beror på om du blir konsult eller inte... är du linux konsult kan du hamna en bit över 30k (gäller ju dock att hamna på dom rätta ställena :P)
Citera
2008-08-07, 21:12
Medlem
junks avatar
räkna med 22000 och uppåt beroende på tidigare erfarenhet osv. vissa företag speciellt inom hosting har ju jourersättning och då kan lönen bli rejält mycket högre 50k+.
Citera
2008-08-07, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _sajko
Beror på om du blir konsult eller inte... är du linux konsult kan du hamna en bit över 30k (gäller ju dock att hamna på dom rätta ställena :P)

Riktigt överbetalt yrke isf.
Citera
2008-08-07, 21:31
Medlem
Rodes avatar
haha OMG! fy f*n vilken lön Tack för alla svar.

Va försent ute och söka till utbildningen och tror ej jag blir intagen.
Men funderar på och åka upp och va med på uppropet och sen se om någon har hoppat av och se om man kan få börja. Har hört att folk gör så som inte kommer in
Citera
2008-08-07, 22:07
Medlem
Debukris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urandom

Verkligen. Hur svårt kan en sysadmins jobb på ett vanligt svenskt företag vara egentligen?
Citera
2008-08-08, 01:31
Medlem
nat0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode
haha OMG! fy f*n vilken lön Tack för alla svar.

Va försent ute och söka till utbildningen och tror ej jag blir intagen.
Men funderar på och åka upp och va med på uppropet och sen se om någon har hoppat av och se om man kan få börja. Har hört att folk gör så som inte kommer in
var har du för tidigare erfarenheter av linux? hoppas det går bra för dig, lycka till!
Citera
2008-08-08, 02:57
Medlem
xaks avatar
Seriöst, hur lång tid kan det ta att lära sig ett system som linux om man knappt har någon erfarenhet innan?

Är ju självklart från person till person, men jag är någorlunda snabblärd iaf =D

vore ju gött att lära sig och sen tjäna 30k+ om månaden.. haha, man kan ju alltid drömma
Senast redigerad av xak 2008-08-08 kl. 03:11.
Citera
2008-08-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urandom

Det är korrekt... Sen är det sorgliga att många som jobbar som konsulter inte är särskilt duktiga på det dom gör... finns självklart ganska många som är väldigt duktiga på sitt jobb
Citera
2008-08-08, 12:37
Medlem
Flärps avatar
Är det Nackademin i Stockholm du sökt till? Jag går redan utbildningen och om du har några frågor så kan du PM:a.
Citera
2008-08-12, 01:09
Medlem
jag blev antagen dit och jag säger redan nu att jag inte kan ett piss om linux. Fattar inte hur jag blev antagen :/
Vid intervjun så fick man ett papper med 26 frågor och jag tror fan jag måste ha failat alla frågor...

Anledningen till att jag valde Linuxsystem före Windows-programmet är för att jag redan kan nätverk inom fönster och jag tror att det är både bra att ha inom windows och linux

Flärp. När du sökte till Linuxsystem hade du några kunskaper innan? låg/medel/hög
och vare många som mig som kom dit med noll kunskap?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in