• 1
  • 2
2008-07-25, 10:45
Medlem
ijans avatar
Tänkte höra vad som är bäst att säga till farbror doktor för att få något starkare än theralen eller attarax. Har precis bytt från cipralex till effexor och var dum nog att inte fasa ut cipralexen vilket har resulterat i sömnlöshet, yrsel, nervositet osv.

För mig känns det självklart som bra indikationer för benzo men jag tror inte det är vad jag kommer att få. Har fått atarax och theralen tidigare vilket är vidriga mediciner men nämner man det så känns det som läkaren direkt misstänker något (med all rätt dock).

Jag ringde psykmottagningen och väntar just nu på att läkaren ska ringa upp? Vad kommer h*n skriva ut? Vilka är det egentligen som får benzo?
Citera
2008-07-25, 11:33
Medlem
C M Burnss avatar
Sluta knapra piller och ta tag i ditt liv
Citera
2008-07-25, 11:43
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ijan
Tänkte höra vad som är bäst att säga till farbror doktor för att få något starkare än theralen eller attarax. Har precis bytt från cipralex till effexor och var dum nog att inte fasa ut cipralexen vilket har resulterat i sömnlöshet, yrsel, nervositet osv.

För mig känns det självklart som bra indikationer för benzo men jag tror inte det är vad jag kommer att få. Har fått atarax och theralen tidigare vilket är vidriga mediciner men nämner man det så känns det som läkaren direkt misstänker något (med all rätt dock).

Jag ringde psykmottagningen och väntar just nu på att läkaren ska ringa upp? Vad kommer h*n skriva ut? Vilka är det egentligen som får benzo?

tvångstankar, okontrollerad ilska, personlighetsklyvningar, starka fobier m.m
men det e svårt att få ut. Hur gammal är du?
Citera
2008-07-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ijan

Farbror doktorn förstår förmodligen att du ändå bara tänker knarka upp skiten så fort som möjligt.
Citera
2008-07-25, 18:16
Bannlyst
När skriver läkaren ut benzo?

När man verkligen behöver det. Fan, varför kan inte ni knarkare beställa skiten från nåt nätapotek istället...
Citera
2008-07-25, 18:49
Medlem
så får du benzo

sök upp en privatläkare... det finns sånna överallt, det kostar en del men man får det man vill ha. du kan ringa till olika och fråga om dom skriver ut tex xanor till dig.. det är lätt.. jag höll på så när jag var typ 17..

men iaf så får du benzot... sen när det tar slut så kan du söka upp vilken läkare somhelst.. du behöver bara visa asken/burken med piller och säga att du behöver mer... så gjorde jag iaf...
Citera
2008-07-25, 21:36
Medlem
När de har get upp och insätt att man är ett ytterst svårbehandlat fall. Jag tycker i alla fall att det verkar vara så.
Citera
2008-07-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr_disorder
sök upp en privatläkare... det finns sånna överallt, det kostar en del men man får det man vill ha. du kan ringa till olika och fråga om dom skriver ut tex xanor till dig.. det är lätt.. jag höll på så när jag var typ 17..

men iaf så får du benzot... sen när det tar slut så kan du söka upp vilken läkare somhelst.. du behöver bara visa asken/burken med piller och säga att du behöver mer... så gjorde jag iaf...
Jo, lär väl funka efter ett tag men för oss som är över 18 så kostar det nog en del, eller jag har faktiskt inte så stor koll på hur det är när man ringer istället för att besöka, men jag antar att det innebär en viss avgift det med?
Citera
2008-07-25, 22:42
Medlem
petters avatar
De skriver inte ut benso över telefon. Boka in en tid hos en privatpsykiatriker, de är flitiga med receptblocket. Påpeka att du mår väldigt dåligt vid in-och-utsättning av antidepressiva. Det är standardförfarande att skriva ut benso under dessa perioder. Att komma och klaga över panikångest i förhoppning om benso är en lång väg att vandra, kantad med en massa värdelösa piller (atarax, lergigan, ssri, snri osv osv). Om du däremot klagar på psykiska besvär vid in-eller-utsättning av ssri eller snri så är det lättare. Dock får du inte så många påfyllningar på det bensoreceptet.
Citera
2008-07-25, 23:24
Medlem
Om man vill sluta med alkohol, kan man få benzo då kanske?
Citera
2008-07-25, 23:30
Medlem
petters avatar
Du får det om du lägger in dig på avgiftning. Men aldrig att de skulle skriva ut benso till en missbrukare på en vanlig mottagning så du kan ta hem. De fattar att du skulle börja missbruka benso istället.
Citera
2008-07-25, 23:36
Medlem
jjjjjj123456s avatar
Om du har testat atarax och det inte har fungerat måste du ju säga det.. Annars kanske läkaren tror på det fortfarande. Jag fick atarax utskrivet mot diverse fobier, men det hjälpte ju inte ett skit. Därför fick jag benzo som jag kunde ta vid "speciella tillfällen". Det du beskriver kan ju vara det, men eftersom du skriver i drogakuten och inte psykakuten kanske du hade tänkt att använda dem till annat

Dock tror jag om man får eller inte beror på läkaren. En läkare som jag pratade med när min riktiga var på semester sa att Atarax var det starkaste som fanns mot ångest Direkt när min riktiga kom tillbaka så fick jag benzo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in