2008-06-10, 22:39
Medlem
memrixs avatar
Har nu läst igenom endel trådar här i Konspirationer och har lagt märket till att endel användare här på FB endast dementerar och påvisar motbevis av de konspirationer som personer delar med sig av här.

Kan det då vara så att regeringen har sett hur stort inflytande FB har på det svenska folket och har således anställt folk för att övertyga personerna på FB om att det inte kan vara på det viset, med andra ord ingen konspirations-teori.
Citera
2008-06-10, 23:03
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memrix
Har nu läst igenom endel trådar här i Konspirationer och har lagt märket till att endel användare här på FB endast dementerar och påvisar motbevis av de konspirationer som personer delar med sig av här.

Kan det då vara så att regeringen har sett hur stort inflytande FB har på det svenska folket och har således anställt folk för att övertyga personerna på FB om att det inte kan vara på det viset, med andra ord ingen konspirations-teori.

Coolt, det förklarar den höga skatteåterbäringen jag fick i år!
Citera
2008-06-10, 23:04
Medlem
sten.bs avatar
Citat:

Jag tror inte att FB har så stor påverkan, men du har rätt i att många här på tråden är endast intresserade av debunka intressanta teorier.
Dessutom verkar alla moddar ha gått en PK-kurs för att blivit antagna.
Citera
2008-06-10, 23:08
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Har du funderat på motsatsen?
Varför endel personer endast lägger fram konspiratationer och ser det i allt?
Citat:

Ja jag fick rätt mycket tillbaka på skatten så det kan nog stämma
Citera
2008-06-10, 23:18
Medlem
KimNeilJungs avatar
Jaja, men jag fick sviten i Monaco vecka 30-31. Plus skatteåterbäring. Vem fick låna den svarta helikoptern?

OnTopic: ja för det kan ju inte vara så att vi försöker motarbeta okunskap och korttänkthet helt sprunget ur egenintresse?
Lustigt hur likt GWB konspiratörsälskarna tänker ibland. Är ni inte med oss är ni emot oss.
Citera
2008-06-10, 23:45
Medlem
Pads avatar
Men vänta nu... Jag fick ju OCKSÅ tillbaka några tusen på skatten... och en inbjudan till ni-vet-var.

Eller också är det för att vissa är fascinerade av konspirationsteorier som fenomen och i synnerhet hur konspirationstroende fungerar. Att exempelvis studera hur sten.b bara kan ducka för bevis och sjunga la-la-la (studera gärna de sista sidorna i tråden om månlandningen för ett skolexempel) för att inte rubbas i sin tro får en onekligen att fundera på hur urverket tickar på där inne. Så en del nyfikenhet, en del lyteskomik skulle man väl kunna säga.

Citat:
Jag tror inte att FB har så stor påverkan, men du har rätt i att många här på tråden är endast intresserade av debunka intressanta teorier.
Dessutom verkar alla moddar ha gått en PK-kurs för att blivit antagna.

Det här var också så fascinerande att det förtjänar en egen kommentar.

1. Ingen har försökt hindra dig från att ha teorier. Det enda vi aktivt driver är principen att om man påstår hur saker är så bör man kunna backa upp de påståendena med bevis. Man får däremot tro på precis vad man vill. Men då bör man ju vara tydlig med det också, typ "Hej, jag heter sten.b och helt utan bevis TROR jag på kreationismen och Nibiru".

2. Menar du på fullt allvar att man inte skall granska en teori kritiskt för att du tycker att den är intressant? Är intressanta teorier undantagna från bevisbördan?

3. Kan du ge några konkreta exempel på felaktiga moderatorsåtgärder på grund av politisk korrekthet? Jag är förbluffad, för jag anser att de lyckas med balansgången riktigt väl och delar ut varningar och tillsägelser åt bägge hållen så fort det är välförtjänt. Och på vilket sätt tycker du att forumet skulle bli bättre av mindre pk moderatorer?
Citera
2008-06-11, 00:44
Medlem
sten.bs avatar
memrix Du ser vad jag menar.
Citera
2008-06-11, 00:48
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
memrix Du ser vad jag menar.

Exakt.

Jag langar in argument för min sak, pekar ut märkliga detaljer som verkar hänga i luften, ställer relevanta frågor, och sten.b (skygglappar på som vanligt) svarar ovanstående.

Visst funderar man på hur sådana människor fungerar? Som inte ens fixar att bemöta frågan om pk moderatorer eller peka ut ett fall där vi försökt hindra någon från att ha en teori. För att inte tala om den totala oförmågan att medge när man haft fel och istället flyttar målstolparna när det händer.

Sten.b, du får tro på precis vad du vill, visst är det härligt? Problemet kommer när du presenterar din tro som fakta, då kommer bevisbördan som ett brev på posten. Och det är ju där du vinglar ner i diket varenda gång.
Citera
2008-06-11, 02:33
Medlem
Krafses avatar
Jag är helt övertygad om att det är så. Här kan man inte diskutera konspirationer utan allt handlar om att motbevisa. Det håller inte, och det håller inte i paranormalforat heller där allt förlöjligas av idioter som inte har en jävla aning om vad som finns.

Känsligt material (sånt som kan leda till sanningen) motbevisas och förlöjligas tills man knappt vågar prata om det. Pedofili kan man diskutera jahadå, men inte om verkligheten och det som döljs och hålls undangömt.

Vågar ni prata om detta IRL? Skulle inte tro det, för ni är SKITRÄDDA för att bli klassade som "foliehattar" eller "konspirationsfreaks".
Citera
2008-06-11, 08:14
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag är helt övertygad om att det är så. Här kan man inte diskutera konspirationer utan allt handlar om att motbevisa. Det håller inte, och det håller inte i paranormalforat heller där allt förlöjligas av idioter som inte har en jävla aning om vad som finns.

Känsligt material (sånt som kan leda till sanningen) motbevisas och förlöjligas tills man knappt vågar prata om det. Pedofili kan man diskutera jahadå, men inte om verkligheten och det som döljs och hålls undangömt.

Vågar ni prata om detta IRL? Skulle inte tro det, för ni är SKITRÄDDA för att bli klassade som "foliehattar" eller "konspirationsfreaks".

Själv skall jag till NWOs summer camp. Någon annan som har fått inbjudan dit?

Krafse: En diskussion i detta ämne brukar väl bli just bevisa-motbevisa annars så vore det väl inte så roligt att diskutera?

Varför är man vakthund så fort som man inte håller med en foliehatt? Kan det inte vara så att foliehattarna är de som står för konspirationen? Jag menar att de påstår en massa som vi vakthundar får ägna tid åt att motbevisa bara för att vi kritiskt tänkande skall hålla oss borta från de verkliga konspirationerna. Vad säger ni foliehattar om detta va? En konspiration i konspirationen så att säga. För att krångla till de ytterligare så måste det vara så att ni foliehattar är kontrollerade av typ Illuminati som bara använder er för sina egna syften som tex att vilseleda skeptiker. Oops nu blev det en trippelkonspiration. Naturligtvis så skriver jag detta svammel enbart för att förvirra alla eftersom jag sitter på sanningen och den vill ni inte veta
Citera
2008-06-11, 09:08
Medlem
SLOBs avatar
Faktum är att det i konspirationsteoretikerkretsar florerar rätt mycket tankar åt andra hållet -nämligen att CT med för vilda teorier, eller sådana som går emot det man själv tycker - är avlönade av tex regeringen eller NWO. Disinfo, cointelpro och psyops brukar det kallas. Jag vill tex minnas att sten.b själv hintade att Alex Jones var en disinfo-agent. Judy Wood från trutherrörelsen pekas ofta ut som en NWO-agent planterad för att så split i rörelsen.
Citera
2008-06-11, 09:30
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Faktum är att det i konspirationsteoretikerkretsar florerar rätt mycket tankar åt andra hållet -nämligen att CT med för vilda teorier, eller sådana som går emot det man själv tycker - är avlönade av tex regeringen eller NWO. Disinfo, cointelpro och psyops brukar det kallas. Jag vill tex minnas att sten.b själv hintade att Alex Jones var en disinfo-agent. Judy Wood från trutherrörelsen pekas ofta ut som en NWO-agent planterad för att så split i rörelsen.
Som sagt. Det är sköldpaddor hela vägen ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in