• 1
  • 2
2008-03-26, 23:52
Medlem
Devreauxs avatar
Hur ser det ut på eran dator?
Är det sorterat och bra eller är det jätteskräpigt och allt ligger huller om buller och ni har en massa gamla .zips och .rars överallt?

Vilka program har ni som ni använder? Vad är ett måste , vad fixar ni för program efter formatering och som ni alltid har typ?
Citera
2008-03-27, 00:28
Medlem
Hejsan1s avatar
Jag har faktiskt väldigt ordnat, har typ 8 kategorier i mina dokument med Downloads, Filmer, Spel, Musik etc etc var och en tilldelad en lämplig sån där ikon som kommer med Windows. Ser till att avinstallera skit jag inte behöver hela tiden.
Efter en formatering brukar jag först köra in brandvägg och antivirus (COMODO Firewall Pro och Nod32) innan man ens pluggar in nätverkskabeln sedan fyller man väl på med det man behöver därefter, man brukar komma på vad som saknas. Men självklara saker är ju typ Firefox, WinRar, uTorrent, VLC/Mplayer, Microsoft Office, Raxco PerfectDisk, Daemon Tools.. listan är oändlig
Citera
2008-03-27, 01:01
Medlem
TheCazes avatar
Just nu så är det en jävla röra. Men jag håller faktiskt på att städa.

Mitt mål är att ha ena hårdisken med bara installerade program och OS.
Och andra med alla bilder, filmer och allt sånt, alla "lösa" filer alltså. Det är min idé, som jag har haft dem senaste dagarna. Då ska det också vara sorterat på hårddisken.

Efter formatering så blir det först, Adobe CS3 Master Colletion, VLC, Microsoft Office, Utorrent, DeamonTool, FireFox, Opera, Camtasia Studio 3, Nero, Lightscribe och alla andra nödvändiga program som jag bara måste ha och använder 24/7.

Din då?
Citera
2008-03-27, 01:14
Medlem
Nothing Specials avatar
Allting ligger precis överallt, och det är ett helvete
Citera
2008-03-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Just nu så är det en jävla röra. Men jag håller faktiskt på att städa.

Mitt mål är att ha ena hårdisken med bara installerade program och OS.
Och andra med alla bilder, filmer och allt sånt, alla "lösa" filer alltså. Det är min idé, som jag har haft dem senaste dagarna. Då ska det också vara sorterat på hårddisken.

Efter formatering så blir det först, Adobe CS3 Master Colletion, VLC, Microsoft Office, Utorrent, DeamonTool, FireFox, Opera, Camtasia Studio 3, Nero, Lightscribe och alla andra nödvändiga program som jag bara måste ha och använder 24/7.

Din då?
Får man fråga varför du använder både FF och Opera?
Citera
2008-03-27, 01:31
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Får man fråga varför du använder både FF och Opera?

Jag har tänkt på det jag med faktiskt. Det finns vissa funktioner i Opera som Fx inte har, ex. är den där med fönster, inut i Opera, som underlättar vissa arbeten för mig väldigt mycket.
Samt den där funktionen när man använder musen, man går bak och fram och kan öppna nya flikar och sånt.
Visst det finns plugg in till Fx som jag också använder, men den plugg in:en till Fx är inte ens i närheten av Opera´s funktion, Opera´s regerar mycket snabbare och funkar helt enkelt varje gång, även ovanpå bilder har jag för mig, och det gör inte Fx plugg in:en.

Men jag använder nog Fx mest ändå. Men jag använder dem aldrig samtidigt, det gör jag inte.
Sen hade jag Opera så jag tyckte de var mycket snabbare än Fx, då när jag hade en väldigt låg internet hastighet. Men nu har jag bytt upp mig.
Citera
2008-03-27, 01:34
Medlem
DDKs avatar
Har god om än inte perfekt ordning. Lägger över nerladdade filmer och musik på extern HD, bränner bilder/clips till CD, städar upp och defragmenterar regelbundet.

Program jag inte vill vara utan är WinRAR, WinZip, Real Player, VLC, Diskeeper Lite, Microsoft Office, BitLord, Firefox, Nero, Yahoo Messenger, Google Earth och Picasa.
Citera
2008-03-27, 01:39
Medlem
Väldigt sorterat faktiskt, men i downloadmappen kan det bli lite väl mycket ibland
Citera
2008-03-27, 01:39
Medlem
TheDoctors avatar
Har väl det ganska ordnat, ett par mappar där det är en aning osorterat och så har jag en massa filmer, spel, program och annat som jag inte använder som jag inte orkat kasta bort.

Program som jag alltid installerar efter formatering är väl:

NOD32, mIRC, DU Meter, SpeedFan, Firefox, Daemon-Tools, FulDC, UTorrent, FlashFXP, Adobe Photoshop, Acrobat Reader, Microsoft Office, TuneUp Utilities, Winamp, CCleaner, O&O Defrag, Notepad++, Ad-Aware, WinRAR, Media Player Classic, Nero Burning Rom, Alcohol 120%, QuickTime, GetDiz, VobSub, Real Alternative, Spybot - Search & Destroy.

Finns säkert fler, men dessa kommer jag på just nu.
Citera
2008-03-27, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDoctor
Har väl det ganska ordnat, ett par mappar där det är en aning osorterat och så har jag en massa filmer, spel, program och annat som jag inte använder som jag inte orkat kasta bort.

Program som jag alltid installerar efter formatering är väl:

NOD32, mIRC, DU Meter, SpeedFan, Firefox, Daemon-Tools, FulDC, UTorrent, FlashFXP, Adobe Photoshop, Acrobat Reader, Microsoft Office, TuneUp Utilities, Winamp, CCleaner, O&O Defrag, Notepad++, Ad-Aware, WinRAR, Media Player Classic, Nero Burning Rom, Alcohol 120%, QuickTime, GetDiz, VobSub, Real Alternative, Spybot - Search & Destroy.

Finns säkert fler, men dessa kommer jag på just nu.
Jag råder dig starkt till att ersätta det fetmarkerade med "Foxit Reader"
Citera
2008-03-27, 01:43
Medlem
TheDoctors avatar
Okej, ska väl ta och byta till det, finns fler som klagat på att jag kör med seg Acrobat reader

EDIT: Kan lova att det blev en stor skillnad! Smider på hur bra som helst nu, man tackar!
Senast redigerad av TheDoctor 2008-03-27 kl. 01:49.
Citera
2008-03-27, 01:52
Medlem
ingen som gör som jag?

min dator är en enda stor röra samtidigt som den är relativt strukturerad på vissa delar. har två stycken hårddiskar, en liten system disk och en 500 disk som jag lagrar allt och inget på. när jag tankar något med dc eller ftprush läggs det under E:\a\_MVID. sedan har jag runt 30 mappar i root på lagrings disken. _laptop, _backup, _musik osv. de viktigaste är dock s1,s2,s15 osv.. blir nog en ny sådan mapp minst en gång i månaden. eftersom jag lägger det mesta jag får hem på skrivbordet och lägger i en ny sådan mapp när skrivbordet är fullt.

kan tilläggas att jag har sparat det mesta på den disken sen 5 år tillbaks (jo, speglar disken)

de program jag inte kan vara utan: firefox,mirc,putty,msn,winamp,dc,ftprush,vlc, winrar. sen finns det väl ett 30tal till program som jag använder då och då (som finns installerade)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in