2008-03-27, 07:03
Medlem
draåthelvetes avatar
Städat

Hej, jag har 3 diskar varav en liten där operativsystem ligger, sen två stora där det på den ena ligger video som tankats in från videokameran. På den andra stora ligger det en massa musikprogram och tillbehör till dem och även en massa Adobe program.

Jag har bantat ner alla tjänster som ligger och körs till 14 och sedan defraggat den. Tänkte även banta installationen men det blev något fel.

Jag kollar även igenom registret lite då och då.

Och så tillbaka till diskarna. Där ligger väl mapparna lite rörigt men i övrigt tycker jag att det duger. Skrivbordet är väldigt rent, jag har bara en kolumn med ikoner Däremot så är ju menyerna under alla program en jäkla katastrof

Japp, så är det i min dator!
Citera
2008-03-27, 10:54
Medlem
Devreauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordan
ingen som gör som jag?

min dator är en enda stor röra samtidigt som den är relativt strukturerad på vissa delar. har två stycken hårddiskar, en liten system disk och en 500 disk som jag lagrar allt och inget på. när jag tankar något med dc eller ftprush läggs det under E:\a\_MVID. sedan har jag runt 30 mappar i root på lagrings disken. _laptop, _backup, _musik osv. de viktigaste är dock s1,s2,s15 osv.. blir nog en ny sådan mapp minst en gång i månaden. eftersom jag lägger det mesta jag får hem på skrivbordet och lägger i en ny sådan mapp när skrivbordet är fullt.

kan tilläggas att jag har sparat det mesta på den disken sen 5 år tillbaks (jo, speglar disken)

de program jag inte kan vara utan: firefox,mirc,putty,msn,winamp,dc,ftprush,vlc, winrar. sen finns det väl ett 30tal till program som jag använder då och då (som finns installerade)

jag gjorde precis som du angående det där när skrivbordet blev fullt , fast jag la det alltid i en enda mapp så där blev en helvetes röra
Citera
2008-03-27, 11:05
Medlem
Devreauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Just nu så är det en jävla röra. Men jag håller faktiskt på att städa.

Mitt mål är att ha ena hårdisken med bara installerade program och OS.
Och andra med alla bilder, filmer och allt sånt, alla "lösa" filer alltså. Det är min idé, som jag har haft dem senaste dagarna. Då ska det också vara sorterat på hårddisken.

Efter formatering så blir det först, Adobe CS3 Master Colletion, VLC, Microsoft Office, Utorrent, DeamonTool, FireFox, Opera, Camtasia Studio 3, Nero, Lightscribe och alla andra nödvändiga program som jag bara måste ha och använder 24/7.

Din då?

Jag har några genvägar på skrivbordet bara. En hårddisk med OS och installerade prorgram på , och en hårddisk med musik, filmer , tabs och inspelningar.

För inte så länge sedan så hade jag alla typer av filer överallt , .wavs .mp3 bilder små crack/hax program .rars och en jävla massa txt dokument med youtube länkar och sånt. Det låg i Mina Mottagna Filer , på skrivbordet , på båda hårddiskarna , i documents and settings , i mina dokument ja överallt helt enkelt och det värsta var att det var blandade filer i varje mapp. Men nu har jag som sagt det organiserat till den levlen att jag hittar. Rätt filtyp på rätt plats så hittar man.

Efter formateringen : AVG Anti-Virus , Msn Messenger , WinAmp , Tibia , Mozilla Firefox , Azureus , WinRar , Tibia Multi Ip-Changer , DivX Player , LogiTech QuickCam , Guitar Pro 5 , Tasker , Daemon Tools , Counter Strike 1.6 (Steam) , Ventrilo , NCH Swift Sound och Quicktime.

Senså om det är något man behöver till ett annat program eller för att förbättra något eller haxxa något så fixar man det. SCRNshot program tex =)
Citera
2008-03-27, 11:15
Medlem
Devreauxs avatar
Om man inte har några msn kontakter så får man hem jävligt mycket mindre filer.
Citera
2008-03-27, 11:18
Medlem
Big Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordan
sedan har jag runt 30 mappar i root på lagrings disken. _laptop, _backup, _musik osv. de viktigaste är dock s1,s2,s15 osv.. blir nog en ny sådan mapp minst en gång i månaden. eftersom jag lägger det mesta jag får hem på skrivbordet och lägger i en ny sådan mapp när skrivbordet är fullt.
Det låter helkorkat. Hur hittar du någon fil som du vet att du har laddat ner? Måste du leta igenom alla s-mappar?
Skapa ett par mappar med vettiga namn som du sorterar filerna efter. T.ex. humor, filmklipp, musik, kompletta filmer, spel, nytto etc.
Citera
2008-03-27, 14:49
Bannlyst
Efter formatering är det ordning i ca 1vecka.

Sen hamnar man i helvette med "ska bara testa, tar bort sen" och det blir kvar..

Skrivbordet brukar jag ta bort ALLA ikoner, och lägga ngn fin bakgrund, gillar ärligt talat inte ikoner där, tar från startmenyn eller c:/

Program:
-Firefox
+Extensions
+tor
-cccp
-winrar
-ventrilo
-steam
-mirc
-creative audio + alla drivrutiner till allt!
-Cain & abel
Citera
2008-03-27, 15:23
Medlem
Apanjockos avatar
Försöker att ha det ganska städat.

Har det mesta uppdelat i olika mappar, foton, musik (downloads, sorterat/album, osorterat, mottaget), filmer (film, musikvideo, olika genrer på filmer) osv.

I mina dokument ligger det däremot jävligt hullerombuller, massa .txtfiler, lite bilder, jobb, skola osv.

Program som jag måste ha är VLC, WinAmp, MSN, Firefox, DC, Winrar, Spybot S&D, Microsoft Office, Utorrent.
Citera
2008-03-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olol123
Efter formatering är det ordning i ca 1vecka.

Sen hamnar man i helvette med "ska bara testa, tar bort sen" och det blir kvar..

Skrivbordet brukar jag ta bort ALLA ikoner, och lägga ngn fin bakgrund, gillar ärligt talat inte ikoner där, tar från startmenyn eller c:/

Ungefär samma här
Citera
2008-03-27, 15:47
Medlem
MyteNs avatar
Delat min 160gb disk för operativ-partition och nerladdat / tillfällig dump-partition, sedan en disk för film väl sorterat och slutligen en för graffitifilmer samt musik. Alfabetisk ordning alt genre.

Använder FF, Msn, DC, mIRC, KAV i princip.
Citera
2008-03-27, 16:04
Medlem
Luigis avatar
Har 3st hårddiskar:
-1st för operativsystem och dylikt. 112Gb
-1st för spel, filmer, program och annat. 232Gb
-1st som "reserv" som är helt tom. 112Gb
Det blir sammanlagt 456Gb hårddiskutrymme på min PC.

Har stor ordning på min dator, bara de viktigaste programmen finns med. Allt som jag laddar ner i filmväg och dylikt, raderar jag efter att jag sett dom, gillar inte att lösa filer skräpar i datorn. De mest använda programmen:
-Bitlord
-WinRAR
-Daemon Tools
-Windows Media Player
-Windows Live Messenger
-Ad-Aware
-CCCP
-Xfire
-Internet Explorer

Spel som jag har installerade:
Call of Duty 4: Modern Warfare
The Sims 2: Nattliv
Commander & Conquer: Tiberium Wars
Senast redigerad av Luigi 2008-03-27 kl. 16:48.
Citera
2008-03-30, 22:30
Medlem
Devreauxs avatar
uppdaterar tråd
Citera
2008-03-31, 04:22
Medlem
Skrivbordet:

Den här datorn
Papperskorgen
Mina nätverksplatser

C:

Program(Antivirus, brandvägg, java m.m.)
Windows

D:

Spel(Spel, winrar, vlc, winamp m.m.)
Bilder
Musik
Tankat
Mottagna filer MSN
Dokument
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto