2007-12-21, 04:17
Medlem
alice underlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag_ger_upp
Du verkar missförstå vad jag säger. Du var vaken men eftersom att du vaknade så abrupt så hann inte din hjärna vakna totalt. T,ex om någon väcker dig mitt i natten när du drömmer så kan du då se och säga väldigt märkliga saker, du är då vaken men din hjärna har inte hunnit ställa om sig totalt. Din sömn blev avbruten av ditt fönster, eller något konstigt ljud och din hjärna fortsatte att drömma åt dig, trots att du var vaken. Hallucination.

Jag tror personligen inte på spöken då jag är empiriskt (läs vetenskapligt) funtad och gärna vill se mina bevis kunna återskapas innan jag godtar dem.

Säger killen att han säkert vet att han var vaken får man respektera det tycker jag.
Inte bara bortförklara llt med att "det var en dröm".
Vi kan faktiskt skilja mellan dröm och verklighet de flesta av oss och jag tycker att det är hånfullt mot ts att säga att han inte ska lita på sina egna sinnen och upplevelser utan att du (som inte var där o inte känner killen) vet bättre än han själv om han sov eller ej.
Säger han att han var vaken så var han det!
Citera
2007-12-22, 20:32
Medlem
mega_raptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
Säger killen att han säkert vet att han var vaken får man respektera det tycker jag.
Inte bara bortförklara llt med att "det var en dröm".
Vi kan faktiskt skilja mellan dröm och verklighet de flesta av oss och jag tycker att det är hånfullt mot ts att säga att han inte ska lita på sina egna sinnen och upplevelser utan att du (som inte var där o inte känner killen) vet bättre än han själv om han sov eller ej.
Säger han att han var vaken så var han det!

tack för du lyssnar på vad jag säger. jag vet vad alla skriver och jag förstår men jag tror att jag var vaken om jag tänker på vad jag kännde,
Citera
2007-12-23, 01:09
Medlem
Klåd Junkers avatar
Ursäkta eventuellt OT...
Du har inte, i samband med detta, iakttagit ett egendomligt sköldpaddsansikte utanför fönstret?
Har eventuellt också vinden låtit högt utanför, fast du haft släkten samlad? Hur står det till med fukten i skåpet?
Det är inte möjligen så att du, på sistone försökt slänga ett bord med trasiga ben?
Anledningen till min fråga är en tidigare tråd i detta forum. Mycket av dina fenomen stämmer bra överens med de som avhandlades där.
För övrigt vill jag önska trådskaparen en riktigt God Jul!

Citera
2007-12-23, 09:28
Medlem
mega_raptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Ursäkta eventuellt OT...
Du har inte, i samband med detta, iakttagit ett egendomligt sköldpaddsansikte utanför fönstret?
Har eventuellt också vinden låtit högt utanför, fast du haft släkten samlad? Hur står det till med fukten i skåpet?
Det är inte möjligen så att du, på sistone försökt slänga ett bord med trasiga ben?
Anledningen till min fråga är en tidigare tråd i detta forum. Mycket av dina fenomen stämmer bra överens med de som avhandlades där.
För övrigt vill jag önska trådskaparen en riktigt God Jul!

ok. nej det har jag inte sett. god jul!
Citera
2007-12-24, 00:44
Medlem
AngelicParticles avatar
Jag har själv varit med om en liknande händelse en gång när jag var ca 7 - 8 år.
Jag vaknade och såg mycket klart och tydligt, förvånansvärt verkligt, hur en polares syster satt längst ner vid min säng med mycket märkliga kläder. En knallgrön jeansväst om jag inte minns fel. Vid sidan av sängen stod ett sånt där sjukhusbord med hjul helt i järn som hon hade handen på. Jag blev skiträdd och min första reaktion var att krypa fram och butta bort henne men då försvann hon. Detta kan ju då omöjligtvis varit ett spöke eftersom personen jag hallucinerade fram lever.

Det är troligtvis bara ett av hjärnans spratt du upplevt.
Citera
2007-12-25, 10:45
Medlem
mega_raptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelicParticle
Jag har själv varit med om en liknande händelse en gång när jag var ca 7 - 8 år.
Jag vaknade och såg mycket klart och tydligt, förvånansvärt verkligt, hur en polares syster satt längst ner vid min säng med mycket märkliga kläder. En knallgrön jeansväst om jag inte minns fel. Vid sidan av sängen stod ett sånt där sjukhusbord med hjul helt i järn som hon hade handen på. Jag blev skiträdd och min första reaktion var att krypa fram och butta bort henne men då försvann hon. Detta kan ju då omöjligtvis varit ett spöke eftersom personen jag hallucinerade fram lever.

Det är troligtvis bara ett av hjärnans spratt du upplevt.

hmm intresant brättelse! ja de kanske e så så.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in